1
Vraag
2
Reacties
willembokst

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail wordt niet verzonden door mailserver

Voor e-mailbeheerders
Deze fout is gerelateerd aan het SPF (Sender Policy Framework). De evaluatie van de SPF-record voor het bericht door het doel-e-mailsysteem heeft geresulteerd in een fout. Vraag uw domeinregistrar om te controleren of uw SPF-records juist zijn geconfigureerd.

 

mx.google.com gaf deze fout:
The message was rejected because of Sender Policy Framework violation -> 550 5.7.1 Unauthenticated email from home.nl is not accepted due to domain's;DMARC policy. Please contact the administrator of home.nl domain if;this was a legitimate mail. Please visit; https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the;DMARC initiative. t17si5127069edc.426 - gsmtp

 

De helpdesk stuurt me met een kluitje in het riet en zegt dat ik de ontvanger moet benaderen, terwijl hierboven duidelijk staat dat ik bij de beheerder van mijn e-mail service moet zijn om de sender policy in te stellen. Dit is volgens mij Ziggo. De geadresserden hebben accounts bij gmail en bij ziggo.

 

Is er iemand die wel verstand heeft van dit probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Het beste is de Ziggo mail te gebruiken vanuit een regulier mail programma of de Ziggo-webmail. Het laten forwarden van de mail naar een andere dienst, en van daar uit de antwoorden verzenden (namens @home.nl) geeft issues, omdat gecontroleerd wordt of @home.nl mail wel daadwerkelijk vanaf Ziggo komt. Zoniet dan worden allerlei spam reduceer filters getriggerd. Kan best zijn dat het vroeger wel heeft gewerkt, maar reken er maar op dat dat niet terugkomt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
willembokst
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bovenstaande situatie is bij reply to all van @home.nl naar @gmail.com.

bij de verzending van @home.nl naar @home.nl krijg ik de volgende melding:

 

Er is een probleem met het postvak van de geadresseerde. Verzend het bericht opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de e-mailbeheerder.

mx6.tb.mail.iss.as9143.net gaf deze fout:
MXIN603 DMARC validation failed. ;id=ZBQHiw83GjcstZBQHicux8;sid=ZBQHiw83Gjcst;mta=mx6.tb;d=20191125;t=111650[CET];ipsrc=40.92.65.49;

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

In welk domain zit de afzender van het bericht?

Als dat niet ziggo.nl is gebruik dan de SMTP server voor dat domain.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

40.92.65.49 is een Microsoft adres. (Outlook.com). @willembokst Probeer je soms vanaf @home.nl adressen via Microsoft Outlook SMTP te mailen? Dat geeft geheid problemen. Gebruik de Ziggo SMTP voor uitgaande mail vanaf @home.nl adressen.

willembokst
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@efok :je hebt gelijk de mail wordt vanuit mijn home account geforward naar  mijn live account. De reply wordt dus inderdaad door outlook vanuit mijn live account verzonden.

 

Volgens mij heb ik het ook al een paar keer geprobeerd vanuit Outlook via mijn Home account met hetzelfde resultaat. Na een herinstallatie van W10 heb ik nog niet alle mail-accounts opnieuw geinstalleerd aangezien alle mail toch op live.nl binnenkomt.

Als ik het met Yahoo mailapp doe geeft het verzenden geen probleem, maar ik heb een voorkeur voor Outlook.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Het beste is de Ziggo mail te gebruiken vanuit een regulier mail programma of de Ziggo-webmail. Het laten forwarden van de mail naar een andere dienst, en van daar uit de antwoorden verzenden (namens @home.nl) geeft issues, omdat gecontroleerd wordt of @home.nl mail wel daadwerkelijk vanaf Ziggo komt. Zoniet dan worden allerlei spam reduceer filters getriggerd. Kan best zijn dat het vroeger wel heeft gewerkt, maar reken er maar op dat dat niet terugkomt.

willembokst
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tot afgelopen september werkte dat probleemloos. Nu van de 8 4 wel en 4 niet., waarvan sommigen van de

Het maakt overigens niet uit of de afzender wijzig van @live namens @home in @live.

willembokst
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

als ik het vanuit outlook rechtstreeks vanuit mijn @home  postvak verstuur gaat het wel goed.

 

bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic