1
Vraag
2
Reacties
Joseeh

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mail via iphone verstuurt niet

Na ees storing bij ziggo kon ik opeens geen mails meer ontvangen op mijn iphone. (In blauw rechthoekje met wit enveloppe app)

ik heb met de bekende ziggo gegevens op internet een nieuw account aangemaakt. Daarna kreeg ik wel mail binnen (alle 22.000 die erop stonden) , maar kon niet meer versturen. 
Weet iemand hoe dit op te lossen?

webmail v ziggo werkt gewoon wel. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dan zou je eens moeten kijken of de SMTP instellingen nog wel goed zijn.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Anders alle aan de account gerelateerde instellingen verwijderen van de iphone en dan weer de account opnieuw toevoegen.

Bekijk in context

Uitgelicht
Joseeh
topicstarter
Level 2
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor alles. Probleem is opgelost. Er ontbrak ww bij smttp instellingen

17 Reacties 17
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dan zou je eens moeten kijken of de SMTP instellingen nog wel goed zijn.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Anders alle aan de account gerelateerde instellingen verwijderen van de iphone en dan weer de account opnieuw toevoegen.

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, dank voor je bericht. 
uiteraard had ik dat allemaal al gedaan. 
oude account verwijderd en nieuw account gemaakt met wederom juiste instellingen. 
Dat is het vreemde aan dit : instellingen staan goed. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

tussentijds toch wel de iphone uit en aan gezet?

en 22 duizend mailtjes is toch wel erg veel om te bewaren.

Kun je vanuit de webmail wel een mail versturen?

 

probeer voor de fun eens outlook. > klik <

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Joseeh We zijn een paar dagen verder. Heb je het inmiddels aan de praat gekregen? Zo niet, kun je de tips van @puppie eens uitvoeren? 

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi…. Ja hoor dat was al allemaal uitgevoerd en dat loste niets op. Probleem bestaat nog steeds helaas😓

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

@Joseeh Die 22k mails zijn er wel heel erg veel. Ik weet niet of een server dat grote aantal überhaupt aan kan, maar lijkt mij zwaar overkill.


gaat het on een ziggo emailadres of gmail adres of icloud adres of ander adres?  Ieder heeft namelijk zo zijn eigen manier van instellen met bijbehorende imap server gegevens.

 

Je kunt eerst even wat zaken uitsluiten.  Werkt email op iPhone wel of niet uitsluitend met of zonder wifi.  Ofwel lukt het wel via de mobiele data verbinding van je provider? Dan weet je of het aan de ziggo ligt of niet.

 

de account instellingen vind je in een iphone bij instellingen, mail en vervolgens accounts. Ik zou het desbetreffende account verwijderen en vervolgens de iPhone uitzetten en een paar minuten later opnieuw opstarten.  Zo weet je zeker dat het account eruit is.

Daarna maak je opnieuw het account aan met de verstrekte gegevens. Controleer ook even op “nieuwe gegevens “ op “push” en automatisch staat ingesteld.  Dat vind je ook terug bij accounts, onderaan.

 

het is best lastig om van een afstand de vinger op de zere plek te leggen, maar probeer met een stappenplan stukje bij beetje de mail weer werkend te krijgen.

 

ik ben benieuwd naar het resultaat 

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En wederom bedankt voor de reactie!

het betreft een ziggo mail

wifi aan/uit gedaan geen verschil

heel stappenplan al eerder uitgevoerd maar helpt niet. 
de vele mails ben ik langzaam ah verwijderen. Mogelijk zit daar iets, maar heb daar twijfels over. Mvg

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

Krijg je überhaupt een foutmelding bij het versturen? Zo ja, dan kun je vaak googlen waar het mee te maken heeft.  Er kan hier of daar misschien toch iets verkeerd zijn ingesteld m.b.t. de uitgaande server gegevens of ingevoerde e-mailadres en/of wachtwoord, zo vermoed ik.  Maar hopelijk komen er meer tips waar je naar kunt kijken op je iPhone.

 

En anders wachten op een moderator die hier regelmatig langs komt.  Misschien kan die controleren of je account misschien geblokkeerd is? 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Joseeh! Altijd naar als er mail-issues zijn! 

Heb je de reactie van @RoBink nog gezien? Als je mails kan versturen via de webmail, weet je dat je account niet geblokkeerd is! Dat al getest?

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jazeker gezien. Had ik al aangegeven dat ik via webmail gewoon kan mailen. 
ik krijd idd foutmelding dat gebr naam of ww niet goed is. Die had ik onlangs in webmail aangepast. Nu schijnt dat niet hetzelfde ww te zijn. Geen idee hoe ik die moet veranderen😵💫. Iemand?

Dank voor alle hulp trouwens! Heel fijn. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

wachtwoorden ziggo mail wijzigen doe ik via mijn ziggo

internet.

https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/internet

 

maar als je nu eens een nieuw mail adres aanmaakt met een @Ziggo adres doet dat het dan wel.?

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Net ww nogmaals aangepast, moet goed zijn maar lukt nog steeds niet. Telefoon uit en aan: nog niet

nieuwe account ook niet. 

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het idee dat gebr naam foutief is maar als ik de juiste invul pakt de iphone deze niet. Die pakt alleen mijn mailadres als gebr naam. 

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

@Joseeh 

ik heb zelf eens gekeken hoe je kunt inloggen in Ziggo "HOOFD" accountpagina (zo noem ik het maar even) zoals @puppie aangeeft en in de Ziggo webmail.

Ik heb ooit een Ziggo emailadres aangemaakt als nieuwe klant maar die gebruik ik werkelijk nooit. Ik heb dat Ziggo adres doorgeschakeld staan naar mij Gmail dat ik standaard gebruik.

Daarom moest ik ook flink in mijn geheugen graven qua inloggen, want er kunnen verschillen zitten in het "HOOFD" inlogaccount en het webmail inlogaccount, ondanks dat dat je zou denken dat ze gelijk zijn aan elkaar. Dat hoeft niet zo te zijn.

 

Ik denk dat het voor jou de eenvoudigste weg is om eerst het wachtwoord van het "HOOFD" account te wijzigen, dit kan via de link zoals @puppie heeft aangegeven. Na inloggen zie je links onderaan de pagina je accountinstellingen en kun je rechtsboven het wachtwoord wijzigen.

Vervolgens ga je naar webmail en wijzig je daar ook het wachtwoord naar hetzelfde als je gedaan hebt bij de "HOOFD" account. Dan heb je voor Ziggo inlog altijd dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord en kan er geen verwarring meer ontstaan. Zorg er voor dat gebruikersnaam zowel in het "HOOFD" account als in de webmail altijd ..............@ziggo.nl is

 

Schrijf dit wachtwoord tijdelijk op een briefje want dat heb je straks nodig in de iPhone. Let goed op, want 1 verkeerde letter, cijfer, teken, spatie, hoofd/kleine letter etc. etc. zorgt er al voor dat je een foutmelding krijgt.

 

Let op! als je TV kijkt via de Ziggo GO app zul je daarin ook het nieuwe wachtwoord even moeten invullen zodra je die app opent.

 

Nu ga je op je iPhone eerst het "oude" Ziggo account verwijderen. Instellingen-Mail, daar vind je account. Als daar Ziggo tussenstaat verwijder je die helemaal en zodra je dat gedaan hebt de telefoon uitzetten. Je wacht een paar minuten en schakelt de iPhone opnieuw in zodat je zeker weet dat het account eruit is.

 

Dan wordt het tijd om een nieuw Ziggo account toe te voegen. Ook weer naar Instellingen-Mail-nieuw account en kies je voor "andere" en doorloop de stappen. Eventuele ontbrekende gegevens qua server instellingen staan op de Ziggo help pagina:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Na het opslaan kun je kijken of het "ophalen" van nieuwe gegevens op "push" staat. Dat staat in hetzelfde menu als bij de accounts.

Als je vervolgens je mail app op de iPhone opent zouden de mails binnen moeten komen en zou je gewoon kunnen versturen.

Als je nog een ander, 2e of misschien zelfs 3e emailadres hebt (bijvoorbeeld Yahoo of Gmail of iCloud emailadres) kun je naar je zelf een bericht sturen en verzenden om te kijken of alles werkt.

 

Neem voor alles goed de tijd ga er met geduld voor zitten. Geen haastklusje van maken.

 

Ik hoop dat ik je hiermee een stuk verder heb kunnen helpen.

 

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

@Joseeh 

 

Ik heb zelf ook eens ingelogd in Mijn Ziggo maar ik heb daar ooit een andere gebruikersnaam voor gebruikt (niet bestaande uit .........@ziggo.nl) dan voor de webmail van Ziggo (wel ..........@ziggo.nl)

 

Er kan dus eventueel een verschil zitten voor het inloggen in Mijn Ziggo en de Ziggo webmail. Misschien haal je de gebruikersnamen/wachtwoorden door elkaar of zijn ze gelijk? Ik weet het niet, maar wel een aandachtspuntje.

 

Je kunt in Mijn Ziggo je wachtwoord eenvoudig aanpassen via de link zoals @puppie had aangegeven. Links onderaan zie je accountinstellingen, vervolgens rechtsboven aan kun je wachtwoord wijzigen.

Ik neem aan dat je een wijziging van het wachtwoord moet bevestigen of je krijgt er op zijn minst een opmerking over in beeld. Ik heb het zelf niet gewijzigd, dus weet dat niet zeker.

 

Als je nu eens dezelfde gebruikersnaam (........@ziggo.nl) en wachtwoord opschrijft als tijdelijk geheugensteuntje en dit eveneens in webmail naar exact hetzelfde wijzigt, dan kun je nooit vergissen en heb je voor Ziggo altijd dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Let goed op kleine / hoofdletters, leestekens, cijfers etc. etc. want 1 verkeerd teken of symbool levert al een foutmelding op bij het inloggen.

 

Misschien helpt het nog om de Siri suggestie en zoekgeschiedenis van je iPhone te verwijderen in de instellingen. Die Siri wil nog wel eens automatisch het werk van je overnemen en pakt in zo'n geval dan

de "oude" gegevens. Gebruik ook even geen "automatisch invullen" optie.

 

Daarnaast schiet mij nog iets binnen. Als je wachtwoorden via iCloud synchroniseert staat bij "wachtwoorden" in je iPhone (en/of je Mac of iPad) zeer waarschijnlijk nog steeds die foutieve gebruikersnaam en wachtwoord. Die Ziggo kun je bij "wachtwoorden" in je iPhone ook eerst nog verwijderen.

Als je straks het Ziggo account weer aanmaakt vraagt de iPhone waarschijnlijk toch weer om het "verse" wachtwoord te bewaren.

 

Ook het Ziggo account verwijderen bij Instellingen-Mail. Daarna telefoon volledig uitzetten (aan/uit paar seconden ingedrukt houden en schuifje naar "uit") en een paar minuten later pas weer volledig inschakelen.

 

Dan opnieuw in de Instellingen-Mail het Ziggo account toevoegen met de gebruikersnaam en wachtwoord zoals je dit hebt aangemaakt, zoals ik hierboven beschreef. Dus met het eventueel gewijzigde wachtwoord.

 

Ga er rustig voor zitten, zonder afleiding, schrijf het op een briefje en begin opnieuw.

 

Tot nu toe kan ik niet echt uitdokteren waar het mis gaat, maar als het met gebruikersnaam/wachtwoord te maken heeft moet je er voor zorgen dat dit in de webomgeving eerst in orde is. Zorg er dus eerst voor dat je met de juiste gegevens kunt inloggen in Mijn Ziggo én webmail. 

 

Als je eventueel nog een 2e of ander emailadres in gebruik hebt kun je naar jezelf wat test berichten heen en weer sturen. Kijken of je op die manier de oorzaak kunt achterhalen.

 

Het blijft een lastig dingetje als we op een afstand niet over alle info beschikken. Maar met wat tips hier en daar kunnen we proberen de oplossing te vinden.

Joseeh
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor alles. Probleem is opgelost. Er ontbrak ww bij smttp instellingen

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

wat goed om te lezen dat het is opgelost. Eigenlijk was het dus heel eenvoudig begrijp ik. Zo zie je maar, een kleinigheidje over het hoofd zien heeft grote gevolgen.

 

Nu nog de flinke klus om die duizenden mails op te schonen! Succes!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic