Vraag
Reacties
Oplossing
TheoLl
Level 1

Mail via Eurora werk niet

Ik kan sinds een week regelmatig geen ziggomails meer versturen via Eudora. Via mijn telefoon en webmail gaat nog wel.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21

Ik ben bang dat Eudora niet up to date is met de laatste beveiligingsversies van de huidige mailservers en daarom geen mail kan verzenden.

De laatste versie is van 2006 en een software vergelijkbare is Mozilla Thunderbird die erop doorontwikkeld is.

https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

Bekijk in context

0 Kudos
13 Reacties 13
TheoLl
Level 1
Topicstarter

Ik krijg daarbij de volgende foutmelding; Connecting to the Mail Server…, EHLO DESKTOP-JS7M3R*.ziggo.nl

 

Hoe los ik dit op?

0 Kudos
Bert
Level 21

Ik vermoed dat er in de instellingen iets niet goed meet staat:

Inkomende serverinstellingen IMAP

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Inkomende serverinstellingen POP

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
0 Kudos
TheoLl
Level 1
Topicstarter

Dank je voor je input. Mijn uitgaande instellingen staat zoals hierboven beschreven. Helaas blijft het probleem bestaan. Nog andere suggesties?

BVD

0 Kudos
Bert
Level 21

Ik ben bang dat Eudora niet up to date is met de laatste beveiligingsversies van de huidige mailservers en daarom geen mail kan verzenden.

De laatste versie is van 2006 en een software vergelijkbare is Mozilla Thunderbird die erop doorontwikkeld is.

https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

0 Kudos
TheoLl
Level 1
Topicstarter

Eudora is inderdaad oud, maar in mijn beleving nog steeds erg prettig. Zijn er op dit platform andere gebruikers die Euroa nog gebruiken? Ik hoor dan graag jullie ervaringen en eventuele tips en tricks!

0 Kudos
Bert
Level 21

@TheoLl Ik ben het eens met het prettige.

Veel programma's zijn zo uitgebreid geworden, ik gebruik ook nog steeds oudere en simpele maar zeer effectieve programma's voor PC  en netwerk troubleshooting.

Hoop dat er snel iemand langskomt die Eudora nog werkend heeft.

0 Kudos
iMark
Level 16

Ik heb jaren Eudora gebruikt tot het moment Apple zelf een heel behoorlijk mailprogramma had ontwikkeld en Eudora op een gegeven moment niet meer werd bijgewerkt en het gewoon niet meer deed op nieuwere versies van macOS. Voor Windows is Thunderbird een goed alternatief.

Ik raad net als @Be rt om uit te zien naar een ander mailprogramma dan Eudora. Het wordt al jaren niet meer bijgewerkt en is een museumstuk geworden. https://en.wikipedia.org/wiki/Eudora_(email_client)

TheoLl
Level 1
Topicstarter

Thunderbird geïnstalleerd en mijn Eudora accounts en mappen succesvol overgezet naar Thunderbird.

Dank voor jullie input en tips!! 

0 Kudos
Bert
Level 21

TOP, veel mailplezier gewenst. @TheoLl 

0 Kudos
TheoLl
Level 1
Topicstarter

Mailen vanuit kantoor en huis (ook Wifi) gaan nu prima. Echter bij verschillende externe Wifinetwerken heb ik toch nog problemen met uitgaande mails (time out errors). Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?

BVD, Theo. 

0 Kudos
Bert
Level 21

@TheoLl Wat zijn nu je uitgaande SMTP instellingen?

0 Kudos
TheoLl
Level 1
Topicstarter

Zoals in je eerder bericht van 10 dagen geleden Be rt

0 Kudos
Bert
Level 21

OK, als het thuis en op je werk goed gaat, dan zijn jouw instellingen goed. @TheoLl 

Je schreef: “Echter bij verschillende externe Wifinetwerken heb ik toch nog problemen met uitgaande mails (time out errors).”

En dan wordt het lastig zoeken, hoe is de wifi daar ingesteld en de mogelijke beveiliging?
Je kunt dit pas oplossen als je in de instellingen van de netwerkapparatuur daar kunt en weet hoe het daar allemaal draait en wat dan de mogelijke oorzaak is.

0 Kudos