Leonardus43
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mail verzenden

Sinds een paar dagen kan ik geen mail versturen. Instellingen nagekeken. Werk met Samsungtablet, Android 4 en daarop zou ik volgens ziggo bij smtp beveiliging tls moeten invullen, maar de reactie is: server ondersteunt geen tls.

Andere instellingen melden allemaal, dat geen verbinding met server gemaakt kan worden. Mijn mailadres staat nog op chello.

Heeft iemand enig idee hoe het kan, dat mail versturen sinds enkele dagen niet meer lukt en daarvoor wel ?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.
Gedreven Raadgever
  • 274Reacties
  • 16Oplossingen
  • 77Likes

Kun je wel poorten invullen op je tablet? Zoja, kun je eens kijken of poort 587 ingesteld staat?

Eventueel kun je ook nog eens proberen met SSL op diezelfde poort. Maar normaliter zou TLS daarop moeten werken.
Het zou ook nog kunnen zijn dat Android 4 geen TLS 1.2 ondersteuning heeft, het is mij niet bekend of TLS 1.0 en 1.1 is uitgeschakeld inmiddels door Ziggo. Dat zou eigenlijk wel moeten gebeuren. Als ze dat recent uitgeschakeld hebben dan kan dat een oorzaak zijn dat oudere versies niet meer werken.

Ultiem zou je nog kunnen proberen zonder beveiliging (dus geen ssl/tls) versturen via poort 25. Dat kan dan echter alleen (als ze het nog niet geblokkeerd hebben, maar dacht het niet) vanaf het Ziggo netwerk.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Richard G.
Gedreven Raadgever
  • 274Reacties
  • 16Oplossingen
  • 77Likes

Kun je wel poorten invullen op je tablet? Zoja, kun je eens kijken of poort 587 ingesteld staat?

Eventueel kun je ook nog eens proberen met SSL op diezelfde poort. Maar normaliter zou TLS daarop moeten werken.
Het zou ook nog kunnen zijn dat Android 4 geen TLS 1.2 ondersteuning heeft, het is mij niet bekend of TLS 1.0 en 1.1 is uitgeschakeld inmiddels door Ziggo. Dat zou eigenlijk wel moeten gebeuren. Als ze dat recent uitgeschakeld hebben dan kan dat een oorzaak zijn dat oudere versies niet meer werken.

Ultiem zou je nog kunnen proberen zonder beveiliging (dus geen ssl/tls) versturen via poort 25. Dat kan dan echter alleen (als ze het nog niet geblokkeerd hebben, maar dacht het niet) vanaf het Ziggo netwerk.

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43845Reacties
  • 2553Oplossingen
  • 9360Likes

Of 587 met STARTTLS ???

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 570Reacties
  • 53Oplossingen
  • 81Likes

Hoi @Leonardus43,
Welkom op de Community van Ziggo! Raar, dat je nu in een keer geen mail meer kunt versturen. Welke gegevens had je ingesteld in je e-mail account?  Ik zie dat @Richard G.en @ap pje je een aantal tips geven. Heb je het met de tips van hun kunnen oplossen? Via https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/tablet/android-tablet/android-7-of-ouder/v... lees je hoe je een e-mailaccount kunt instellen.

Kun je op je smartphone niet kiezen voor de optie TLS? Op sommige Android tablets kies je voor: SMARTTLS of TLSSTART. Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

Leonardus43
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is inderdaad opgelost. Dank voor je reactie, maar met de normale procedure werkte het niet.

Leonardus43
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Probleem anders opgelost, nl.  geen beveiliging en poort 25.

Uitgelicht topic