1
Vraag
2
Reacties
Linda64

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mail verzenden lukt niet

Sinds kort kan ik geen e-mail meer verzenden uit Outlook 2007. Ik weet het, het is een oud programma, maar werkte altijd prima. Mails ontvangen lukt wel. Ik heb de community al doorgespit, maar zie geen oplossing. De instellingen heb ik allemaal geprobeerd. Nu inkomende e-mail imap poort 995 SSL en uitgaande smtp 587 automatisch ( ook geprobeerd met SSL of TLS)  de ene keer zie een rode uitroepteken bij taken tijdens het verzenden, andere keer komt steeds een hinderlijke pop-up met netwerkwachtwoord. Wachtwoord is goed, gecheckt bij ziggo webmail. Daar kan ik overigens wel verzenden. Wat is dit toch? Wie heeft een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @Linda64
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Het is altijd even schrikken als je ineens uit het niets meer jouw e-mail kunt gebruiken. Ik zie dat @Steefb je al heeft gewezen op een super handig topic waarin een vergelijkbare situatie is opgelost door de versleuteling aan te passen. Is het hiermee gelukt? 🙂

jansmarcel

Level 16
  • 1401Posts
  • 66Oplossingen
  • 686Likes

@Steefb  Is dit niet een gevalletje van dat outlook 2007 de vereiste versleutelingsversie niet meer ondersteund?
Wellicht dat een mailprogramma als thunderbird het probleem zou kunnen oplossen?

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Zou kunnen, maar soms moet je gewoon afscheid nemen van de oude meuk, en de moderne programma's / besturingssystemen  gaan gebruiken. Het blijven lapmiddelen en binnenkort weer een nieuw probleem.

Buurman

Level 14
  • 977Posts
  • 49Oplossingen
  • 888Likes

@Linda64  Ook Em Client is een prima vervanger voor zo'n oude Outlook versie. De gratis versie is dan wel beperkt tot maximaal 2 email accounts. Lees hier maar even voor meer info.

eM Client: e-mail, agenda en contacten beheren (het gratis alternatief voor Outlook) (schoonepc.nl)

 

Linda64
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goede tip. Ik ga de mogelijkheden tussen eM cliënt en mozilla Thunderbird eens vergelijken 

Linda64
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel, via deze link ben ik verder gekomen. Ik heb in het register een TLS.2 aangemaakt. Vooralsnog draait alles weer. 

Linda64
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb via een link aanwijzingen ontvangen. Een TLS.2 toegevoegd. Het werkt weer… maar voor hoelang 🙈

Linda64
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt gelijk! Soms is afscheid nemen lastig 😊

Linda64
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja het is gelukt 

Linda64
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic