Sinds een paar dagen, heb ik er last van dat sommige mails vertraagd aankomen op mijn ziggo mail.
Ik heb al mijn instellingen in webmail al nagekeken, mijn geblokkeerde afzenders al weggegooid, maar niets helpt.
Zelfs mail die geforward word vanaf gmail naar ziggo, komt soms pas na een half uur aan.
Een mail van een webshop heeft er afgelopen dinsdag 5 uur over gedaan, en vandaag is zo'n zelfde mail nu al 7 uur onderweg, en nog steeds niet aangekomen.
Ziggo kan niets vinden.
Ongeveer een half jaar geleden is dit ook al een keer gebeurd, en toen lag het probleem bij een ziggo server.
(Verzonden mail vanuit Ziggo komt vertraagd aan bij @ziggo.nl en @live.nl) , maar was toen niet alleen mail van ziggo naar ziggo.
Ik heb nog even verder gezocht, en het ligt ook niet aan spf, dkl of dmarc instellingen
spf=pass (52.58.181.165;__________.nl);
dkim=pass header.d=________.nl;
dmarc=pass header.from=________.nl (p=reject sp=reject dis=pass);
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kopieer je headers van een verdachte mail eens in https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
Dan kun je zien waar de vertraging zit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.