Jeanke

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail versturen en binnenkomen lukt niet meer bij open wifi netwerk

De mail binnenhalen en versturen lukt niet bij een open wifi netwerk.

Ziggo mail werkt wel , en bij mij thuis werkt de mail wel gewoon.

Welke mail instellingen moet ik gebruiken bij een open wifi netwerk om mails te versturen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vreemd, vandaag werkt weer alles goed.

Krijg de mails weer binnen.

Bedankt voor de hulp

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Deze zouden moeten werken met alle Ziggo email adressen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

IMAP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Jeanke
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aan de instellingen ligt het niet , want bij ons thuis word de mail opgehaald en verzonden.

Maar bij hun hebben ze een open wifi netwerk en haalt en stuurt hij geen emails.Hij kan geen verbinding met de smtp ziggo server maken.

Terwijl internetten kunnen ze wel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Via een Ziggo aansluiting zijn er nog wat andere instellingen mogelijk.

Weet je zeker dat de instellingen gebruikt worden, zoals hierboven omschreven?

Jeanke
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat weet ik zeker , het probleem ligt wanneer ze het open wifi netwerk gebruiken (dit is niet van ziggo)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan kan het zijn dat de smtp server van Ziggo geen verbinding wil vanuit dat netwerk om spam te voorkomen.

Mailen via de webmail zou dan een mogelijke optie kunnen zijn.

marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Kan wel mails verzenden maar krijg geen mail meer binnen.

Alleen via de webmail.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marleenenfrans Ik ervaar dit ook op een ander open netwerk met Outlook, en dat is zelfs op een Zakelijk open Ziggo netwerk van een zorginstelling.

 

Ik leg dit bij Ziggo neer, zij komen hier binnenkort langs.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Hé hoi @marleenenfrans en @Bert, tijd voor actie lees ik!

Om een beter beeld te krijgen van de situatie heb ik iets meer informatie nodig. Ik begrijp dat het verzenden en ontvangen van mail wél werkt via de Ziggo webmail, maar niet via een extern mailprogramma. Ik begrijp dat dit enkel het geval is bij een open wifi-netwerk, is dat juist? Als je verbonden bent met je wifi-netwerk thuis of met een 4/5G verbinding werkt het wel? Krijg je ook een bepaalde foutmelding te zien bij het ophalen van mail?

Is het ook mogelijk om het eens te testen met een Ziggo Wifispot verbinding? In geval van problemen kunnen wij dit namelijk proberen te reproduceren.

Ik hoor het graag van jullie, dankjewel!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Welmoed De foutmelding is: geen verbinding met de server en die krijg ik op alle mailadressen van Ziggo in Outlook.

 

Het ontvangen van mail en verzenden van mail werkt wel via de webmail en via de wifi en via de wifispots.

 

Maar b.v. niet op een open netwerk, toevallig is het een open netwerk van Ziggo Zakelijk Open Access.

Locatie is Woonzorgcentrum De Zeven Schakels, Kasteelweg 1, 4761 BN Zevenbergen

 

Dan kan Ziggo Zakelijk kijken waarom de verbinding naar de Ziggo eigen POP server en SMTP server wordt geblokt oftewel de servers blokken inkomende verzoeken.

marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ga dat ook doen want mijn probleem begon toen ik spammail doorstuurde naar Mcafee. 

Heb er een betaalt abonnement en krijg telkens spam. Ziggo beschuldigt mij nu dat ik spam stuur en hadden tijdelijk mijn mail geblokkeerd. 

Dat is nu wel opgeheven maar ik krijg geen nieuwe mail meer binnen.

Moet nu telkens de webmail gebruiken 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor de aanvulling @marleenenfrans  en @Bert 

Graag even voor de volledigheid voor onze Abuse afdeling want ik twijfel nu of jullie problemen bij elkaar horen.

Werkt Ziggo mail verzenden en ontvangen wel in Webmail?

Via welk e-mailprogramma werkt het ontvangen niet:

Graag een screenshot van de foutmelding:

Op welk IP adres bevind jij je ten tijde van deze foutmelding? (www.watismijnip.nl)

marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij werkt alles in de webmail ook via de telefoon.

Maar op mijn telefoon heb ik 2 account. Een **@home.nl en een Google.com account.

Met mijn **@home.nl kan ik wel verzenden maar ik krijg geen mail meer binnen.

Ik krijg geen foutmelding.

 
Media bijwerken

**Emailadres verwijderd door moderator en afgeschermd in bijlage**
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat hoeft niet perse een open netwerk issue te zijn @marleenenfrans 

Heb je op je telefoon al eens je e-mailaccount verwijderd en opnieuw ingesteld met deze stappen ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marleenenfrans Plaats niet je emailadres op dit open forum, wat door heel de wereld te lezen is, als je geen bergen spam en fishing mails wilt ontvangen, hackers en spammers zijn dol op active emailadressen.

marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat durf ik niet want dan ben ik al mijn belangrijke mails kwijt

marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oei dat wist ik niet 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marleenenfrans Inmiddels heeft een Ziggo moderator je emailadressen weggehaald uit het bericht, op 1 na, die wordt morgen nog weggehaald.

 

Als je op je telefoon IMAP gebruikt, dan verdwijnt er geen mail als je het account verwijderd, of je moet ook nog aparte mappen hebben gemaakt in je telefoon, want IMAP kijkt alleen maar op de mailserver.

marleenenfrans

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vreemd, vandaag werkt weer alles goed.

Krijg de mails weer binnen.

Bedankt voor de hulp

Uitgelicht topic