1
Vraag
2
Reageer en help mee
AlexJKnol

Stamgast
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mail verdwijnt

Ik ben rechtstreeks in gelogd op Ziggo Mail, in postvak in is mijn mail van voor 24 november verdwenen.

Als klap op de vuurpijl ben ik mail aan het lezen van afgelopen week en in eens verdwijnen de mails van afgelopen week. Mails die ouder zijn staan er nog wel, dat wil zeggen tot 24 november.

Dit voorval staat niet op zich zelf, want in december was ik alle mail kwijt dat ouder dan een maand.

Op een gegeven moment had kon ik weer mails t/m oktober terug zien.

Ik weet niet wat er aan de hand is.

De mail staan ook niet meer in Outlook en mijn telefoon.

Ze zijn niet verplaats naar de spam map of de prullenbak.

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56556Posts
  • 3725Oplossingen
  • 13553Likes

Wijzig in ieder geval je wachtwoord van Mijn Ziggo en het emailadres.

In de meeste gevallen dat email verdwijnt heeft het te maken met hackers die in de mail kunnen en is het na wijziging van de wachtwoorden opgelost tot het moment dat Ziggo de oorzaak heeft kunnen vinden.

Ziggo Mail heeft geen backups van je mail.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

bburgg
Expert
Expert
  • 839Posts
  • 94Oplossingen
  • 186Likes

Misschien kun je even beschrijven op welke apparaten en met welke programma’s je je e-mail uitleest. Het kan zijn dat er ergens een configuratiefoutje gemaakt is. 

AlexJKnol
topicstarter
Stamgast
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik werk op een laptop van Acer, mijn vaste pc van MP en op mijn telefoon van Samsung.

Op mijn vaste pc log ik in bij Ziggo mail en op de telefoon gebruik ik de mail app van Ziggo.

Op de laptop werk ik veel met Outlook maar de laatste tijd log ik op de laptop ook direct in op mijn mail van Ziggo, dus rechtstreeks. en ook daar verdijwijnen de mails. Normaliter mag ik verwachten dat dit de veiligste omgeving is.

Mijn wachtwoord heb ik ook al veranderd.

Is er toevallig in de omgeving van Mijn Ziggo mail een toepassing waar je kunt instellen dat de mail na een bepaalde tijd verdwijnt of naar de prullenbak gaat.  

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56556Posts
  • 3725Oplossingen
  • 13553Likes

Welke protocollen gebruik je waarop?

POP en/of IMAP?

AlexJKnol
topicstarter
Stamgast
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMAP

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56556Posts
  • 3725Oplossingen
  • 13553Likes

Als je overal IMAP gebruikt, dan zou de mail moeten blijven staan overal, mits je niet op 1 apparaat de mails verwijderd, want dan zijn ze ook niet meer te zien op de andere apparaten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic