1
Vraag
2
Reacties
hverburg

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail vanuit office365 domein beland in SPAM folder

Vanuit een vereniging versturen wij geregeld mail naar onze leden. 
Bij de leden met een @Ziggo.nl adres belandt de mail in de spambox. Bij andere providers is dit niet het geval.

 

Wat is hier de beste aanpak in om dit te voorkomen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61307Posts
  • 4171Oplossingen
  • 15544Likes

Dan moet er wat dieper gezocht worden.

Stuur dan een mail uit de spam box met een duidelijke beschrijving van her probleem naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61307Posts
  • 4171Oplossingen
  • 15544Likes

Heeft de mail die je verzend een andere afzender dan een Microsoft mailadres als live.nl of outlook.com?

hverburg
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, wij als vereniging hebben een eigen domein naam.  Wij maken gebruik van de Exchange omgeving van microsoft 365.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61307Posts
  • 4171Oplossingen
  • 15544Likes

Dan vermoed ik dat de spamfilter aanslaat op een ander domein als afzender mailadres, als dat de DHCP server van Microsoft is.

Welke smtp server gebruik je om mail te verzenden?

hverburg
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het belandt bij alle ziggo adressen in de SPAM box, dus zo ver ik kan nagaan staat een ander domein hierbuiten

SMTP server die wij gebruiken is smtp.office365.com. 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61307Posts
  • 4171Oplossingen
  • 15544Likes

Een andere domeinnaam als afzender als de smtp server wordt tegenwoordig gezien als spam.

Het moet zelfs in de achtergrond duidelijk zijn waar een mail vandaan komt.

DKIM, DMARC en SPF worden steeds verder in gebruik genomen door providers, ook Ziggo.

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

 

Kun je geen smtp server gebruiken van de domeinnaam van de vereniging of van de webhoster?

efok
Expert
Expert
  • 3615Posts
  • 197Oplossingen
  • 1309Likes

Dit is vreemd. Wat Bert zegt kan kloppen, maar in de Microsoft omgeving kun je allerlei domeinen configureren, en dan moet het gewoon werken. Je kan eens in de headers van de mail kijken of je ziet waar het spamfilter op aanslaat.

hverburg
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal wat concreter zijn.
Mail voor zdrv.nl wordt gehost bij microsoft. DNS instellingen zijn, mijn inzien, allemaal goed gedaan (SPF, DKIM & DMARC) 
Mail richting @Ziggo adressen komen snel in de spambox terecht. 


Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61307Posts
  • 4171Oplossingen
  • 15544Likes

Dan moet er wat dieper gezocht worden.

Stuur dan een mail uit de spam box met een duidelijke beschrijving van her probleem naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic