Vraag
Reacties
Oplossing
BennieB1
Level 1

Mail van veilige afzenders komt niet aan.

Al enige tijd heb ik er last van, dat mail van veilige afzenders niet bij mij aankomen. Volgens ziggo is er niets aan de hand, maar volgens de afzenders worden de mails naar hun teruggestuurd. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik heb geen spamfilter of iets dergelijks ingesteld. 

Gr. B

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan vermoed ik dat er iets bij die bedrijven niet goed staat in de verzendende mailservers wat betreft DKIM, DMARC en SPF, dat zie ik steeds vaker voorkomen en dan worden mails helemaal geblokkeerd of komen in je spam map.

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Wat zien zij als foutmelding in die teruggestuurde mails?

BennieB1
Level 1
Topicstarter

Ze geven aan dat de verstuurde mails weer terugkomt bij hun. Ik krijg geen foutmelding doorgegeven. Bij team abuse geven ze aan dat er bij hun een fout moet zijn. Maar die mails komen al sinds jaar en dag gewoon aan..en nu sinds een aantal weken niet meer. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zijn dat bedrijven of particuliere mail verzenders?

0 Kudos
BennieB1
Level 1
Topicstarter

Dit zijn bedrijven. Vooral als de afzender begint met noreply geloof ik. Tenminste de 2 welke (waarvan ik weet) bij mij worden geblokkeerd. Wanneer het bijvoorbeeld van diezelfde bedrijven met klantenservice@ begint dan komen ze wel binnen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan vermoed ik dat er iets bij die bedrijven niet goed staat in de verzendende mailservers wat betreft DKIM, DMARC en SPF, dat zie ik steeds vaker voorkomen en dan worden mails helemaal geblokkeerd of komen in je spam map.

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @BennieB1,

Wat onhandig dat je sommige e-mails niet ontvangt. Je zou de info die @Bert hierboven deelt eens neer kunnen leggen bij de zender(s) van de e-mail(s). 

0 Kudos