Al enige tijd heb ik er last van, dat mail van veilige afzenders niet bij mij aankomen. Volgens ziggo is er niets aan de hand, maar volgens de afzenders worden de mails naar hun teruggestuurd. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik heb geen spamfilter of iets dergelijks ingesteld.
Gr. B
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan vermoed ik dat er iets bij die bedrijven niet goed staat in de verzendende mailservers wat betreft DKIM, DMARC en SPF, dat zie ik steeds vaker voorkomen en dan worden mails helemaal geblokkeerd of komen in je spam map.
Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat zien zij als foutmelding in die teruggestuurde mails?
Ze geven aan dat de verstuurde mails weer terugkomt bij hun. Ik krijg geen foutmelding doorgegeven. Bij team abuse geven ze aan dat er bij hun een fout moet zijn. Maar die mails komen al sinds jaar en dag gewoon aan..en nu sinds een aantal weken niet meer.
Zijn dat bedrijven of particuliere mail verzenders?
Dit zijn bedrijven. Vooral als de afzender begint met noreply geloof ik. Tenminste de 2 welke (waarvan ik weet) bij mij worden geblokkeerd. Wanneer het bijvoorbeeld van diezelfde bedrijven met klantenservice@ begint dan komen ze wel binnen.
Dan vermoed ik dat er iets bij die bedrijven niet goed staat in de verzendende mailservers wat betreft DKIM, DMARC en SPF, dat zie ik steeds vaker voorkomen en dan worden mails helemaal geblokkeerd of komen in je spam map.
Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.