1
Vraag
2
Reacties
BennieB1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail van veilige afzenders komt niet aan.

Al enige tijd heb ik er last van, dat mail van veilige afzenders niet bij mij aankomen. Volgens ziggo is er niets aan de hand, maar volgens de afzenders worden de mails naar hun teruggestuurd. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik heb geen spamfilter of iets dergelijks ingesteld. 

 

Gr. B

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Dan vermoed ik dat er iets bij die bedrijven niet goed staat in de verzendende mailservers wat betreft DKIM, DMARC en SPF, dat zie ik steeds vaker voorkomen en dan worden mails helemaal geblokkeerd of komen in je spam map.

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Wat zien zij als foutmelding in die teruggestuurde mails?

BennieB1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ze geven aan dat de verstuurde mails weer terugkomt bij hun. Ik krijg geen foutmelding doorgegeven. Bij team abuse geven ze aan dat er bij hun een fout moet zijn. Maar die mails komen al sinds jaar en dag gewoon aan..en nu sinds een aantal weken niet meer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Zijn dat bedrijven of particuliere mail verzenders?

BennieB1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit zijn bedrijven. Vooral als de afzender begint met noreply geloof ik. Tenminste de 2 welke (waarvan ik weet) bij mij worden geblokkeerd. Wanneer het bijvoorbeeld van diezelfde bedrijven met klantenservice@ begint dan komen ze wel binnen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Dan vermoed ik dat er iets bij die bedrijven niet goed staat in de verzendende mailservers wat betreft DKIM, DMARC en SPF, dat zie ik steeds vaker voorkomen en dan worden mails helemaal geblokkeerd of komen in je spam map.

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5441Posts
  • 509Oplossingen
  • 1814Likes

Hoi @BennieB1,

Wat onhandig dat je sommige e-mails niet ontvangt. Je zou de info die @Bert hierboven deelt eens neer kunnen leggen bij de zender(s) van de e-mail(s). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic