1
Vraag
2
Reacties
J Wildner

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mail-programma geeft ineens foutmelding van smtp-server Ziggo

Sinds gisteren verstuurd mijn Mail-programma van Mac geen mail meer via smtp van ziggo.

Zojuist helpdesk Ziggo gebeld maar zeggen mij niet verder te kunnen helpen en adviseren hier mijn vraag te posten.

Ik krijg de volgende foutmelding:

 

Sending the message content to the server failed.

 

The server response was: SMTP603 DMARC validation failed. ;id=tmLRpz7b9gNthtmLRpPWN6;sid=tmLRpz7b9gNth;mta=smtp3.tb;d=20230502;t=113049[CET];ipsrc=83.85.129.229;

 

Iemand bekend met dit probleem

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

Is het afzender emailadres, een mailadres van Ziggo en oudere als home.nl upcmail.nl casema.nl enz. of is het een afzender met een andere domeinnaam?

 

Indien een afzender van een andere domeinnaam, dan slaat de spamfilter aan en moet je die mails verzenden via de smtp server die bij die domeinnaam hoort.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 16420Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7690Likes
Tjeerd85

Level 13
  • 833Posts
  • 76Oplossingen
  • 480Likes

Goedemorgen,

 

Je moet deze instellingen even nalopen, dan hoort alles weer te werken: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo 

J Wildner
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alle instellingen kloppen volgens opgegeven instellingen. Nog steeds dezelfde foutmelding

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

Is het afzender emailadres, een mailadres van Ziggo en oudere als home.nl upcmail.nl casema.nl enz. of is het een afzender met een andere domeinnaam?

 

Indien een afzender van een andere domeinnaam, dan slaat de spamfilter aan en moet je die mails verzenden via de smtp server die bij die domeinnaam hoort.

J Wildner
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Check! Het werkt, dank je wel Bert.

Wel vreemd dat het tot gisteren dus nog wel via smtp van ziggo werkte en nu dus via smtp van webhost moet.

Maar dank voor al jullie suggesties!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

Dat is niet vreemd, de spamfilters en spamblokkers worden steeds strakker bij alle providers en dat was bij Ziggo gister.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic