Sinds gisteren verstuurd mijn Mail-programma van Mac geen mail meer via smtp van ziggo.
Zojuist helpdesk Ziggo gebeld maar zeggen mij niet verder te kunnen helpen en adviseren hier mijn vraag te posten.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Sending the message content to the server failed.
The server response was: SMTP603 DMARC validation failed. ;id=tmLRpz7b9gNthtmLRpPWN6;sid=tmLRpz7b9gNth;mta=smtp3.tb;d=20230502;t=113049[CET];ipsrc=83.85.129.229;
Iemand bekend met dit probleem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is het afzender emailadres, een mailadres van Ziggo en oudere als home.nl upcmail.nl casema.nl enz. of is het een afzender met een andere domeinnaam?
Indien een afzender van een andere domeinnaam, dan slaat de spamfilter aan en moet je die mails verzenden via de smtp server die bij die domeinnaam hoort.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk of je de juiste hedendaagse instellingen gebruikt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Goedemorgen,
Je moet deze instellingen even nalopen, dan hoort alles weer te werken: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Alle instellingen kloppen volgens opgegeven instellingen. Nog steeds dezelfde foutmelding
Is het afzender emailadres, een mailadres van Ziggo en oudere als home.nl upcmail.nl casema.nl enz. of is het een afzender met een andere domeinnaam?
Indien een afzender van een andere domeinnaam, dan slaat de spamfilter aan en moet je die mails verzenden via de smtp server die bij die domeinnaam hoort.
Check! Het werkt, dank je wel Bert.
Wel vreemd dat het tot gisteren dus nog wel via smtp van ziggo werkte en nu dus via smtp van webhost moet.
Maar dank voor al jullie suggesties!
Dat is niet vreemd, de spamfilters en spamblokkers worden steeds strakker bij alle providers en dat was bij Ziggo gister.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.