1
Vraag
2
Reacties
johncollast

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail niet afgeleverd : retour afzender

Mail dat ik verzend naar een e-mail account hotmail.com of gmail.com ontvang ik he onderstaande bericht.

 

 

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

 

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

 

======================================================================

Onderwerp: test 123

This is a multipart message in MIME format.  ------=_NextPart_000_0005_01D8B937.F5B0E3A0 Content-Type: text/plain;          charset="us-ascii" Content-Transfer-Encoding: 7bit  Test 213     Met vriendelijke groet,     John Collast     J.C.Design     Tel: -  E-mail:  <mailto: - @online.nl> jcol

======================================================================

 

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

 

 

  - @gmail.com

    host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.26]

    SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:

    550-5.7.26 This message does not pass authentication checks (SPF and DKIM both

    550-5.7.26 do not pass). SPF check for [online.nl] does not pass with ip:

    550-5.7.26 [212.54.42.168].To best protect our users from spam, the message has

    550-5.7.26 been blocked. Please visit

    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more

    550 5.7.26 information. a4-20020a170906368400b00732fa7c5058si877978ejc.300 - gsmtp

 

ik heb meerdere keren contact gehad met de helpdesk maar die hebben mij doorverwezen naar jullie.

Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61574Posts
  • 4206Oplossingen
  • 15690Likes

Ziggo heeft een probleem met de eigen SPF instellingen, ik had ook vreemde problemen met de mail ontvangst en Ziggo mail in de spam map.

Van Ziggo Abuse zojuist, een kwartiertje geleden, het bericht dat ze er mee bezig zijn om het op te lossen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61574Posts
  • 4206Oplossingen
  • 15690Likes

Ziggo heeft een probleem met de eigen SPF instellingen, ik had ook vreemde problemen met de mail ontvangst en Ziggo mail in de spam map.

Van Ziggo Abuse zojuist, een kwartiertje geleden, het bericht dat ze er mee bezig zijn om het op te lossen.

Zigzag

Stamgast
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds gisteren een zelfde/vergelijkbaar probleem. In de melding komt inderdaad 'SPF' voor (peroonlijke info verwijderd):

host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.27.26]
    SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
    550-5.7.26 This message does not pass authentication checks (SPF and DKIM both
    550-5.7.26 do not pass). SPF check for [xxxx] does not pass with
    550-5.7.26 ip: [212.54.42.168].To best protect our users from spam, the message
    550-5.7.26 has been blocked. Please visit
    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
    550 5.7.26 information. gt7-20020a1709072d8700b0076f0940cb28si11983429ejc.175 - gsmtp

Het opmerkelijke is, dat mail naar mijn ziggo-mailadres wel aankomt.

 

Instellingen voor de smtp-server kloppen. Dit zegt Google er over:

Make sure your messages are authenticated

Authenticated messages:

  • Help protect recipients from malicious email, like phishing messages.
  • Are less likely to be rejected or marked as spam by Gmail.

These authentication methods are set up at your domain provider. If you use a domain hosting service or an email provider, use the provider's instructions for setting up authentication. Set up authentication for each of your sending domains.

 

Het lijkt alsof er van Ziggo een 'authentication' moet komen. Daarover zie ik niets bij de instellingen (zoals Google suggereert).

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2509Posts
  • 280Oplossingen
  • 629Likes

Oef, om eerlijk te zijn heb ik hier heel weinig (lees: geen) kaas van gegeten. Je kunt allicht even horen bij Abuse of er problemen zijn met de SPF instellingen. 

@Bert @efok @tobiastheebe Hebben jullie daarnaast nog ideeën? 

efok
Expert
Expert
  • 3663Posts
  • 200Oplossingen
  • 1335Likes
 SPF check for [xxxx] does not pass with
    550-5.7.26 ip: [212.54.42.168

Ben wel benieuwd naar wat er  op de xxx staat. Ik vermoed een niet-Ziggo domein. Niet Ziggo domeinen moet je niet via de Ziggo smtp versturen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14388Posts
  • 897Oplossingen
  • 5879Likes

Dat is ook mijn vermoeden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic