Vraag
Reacties
Oplossing
Heniko
Level 1

Mail naar jezelf versturen

Als ik vanuit Outlook een mail verstuur naar mezelf, dan komt die nooit aan. Als ik bijv naar iemand een antwoord stuur, en mezelf ook toevoeg, dan komt de mail aan die ander wel aan, maar die aan mezelf nooit.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Heniko, ik neem het even over van Marije. Goed dat je dit hebt gecheckt, maar nog zonder resultaat dus. Ik zet altijd heel graag mijn tanden in deze mysteries (zolang het natuurlijk goed afloopt 😉 ). Heb je toevallig ook andere instellingen in je webmail gecheckt? Onder [Automatisch Doorsturen] staat [Filter Regels]. Staat daar iets ingesteld? En check voor de zekerheid ook even de geblokkeerde afzenders daaronder (hoewel je in jezelf daar niet aan toe kan voegen).

En kun je ook je adresgegevens toevoegen aan je Community-account? Die zijn alleen voor Ziggo Moderators zichtbaar, dan bekijk ik ook direct even de ‘achterkant’ 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Even hardop gedacht.
Kijk eens heel goed of er geen fout in het email adres staat wat je naar jezelf stuurt, want ik heb nog nooit gelezen op dit forum dat een mail naar jezelf niet aankomt.

0 Kudos
Heniko
Level 1
Topicstarter

Hallo Be rt, heb zojuist nog eens geprobeerd. In de adresbalk mijn mailadres uit het adresboek én ook nog eens gewoon ingetypt. Komt niets binnen

0 Kudos
Heniko
Level 1
Topicstarter

Heb het ook even bij de Ziggo webmail geprobeerd. Exact hetzelfde. Zie hem staan in de verzendbak, komt niet binnen. Lijkt dus niet aan mijn outlook te liggen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hele vreemde situatie, mogelijk kan een Ziggo moderator, zij komen vrijwel iedere werkdag langs in ieder topic, eens meedenken of iemand anders die hier langskomt met een briljante ingeving.

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Heniko , welkom hier! 

Wat gek dat je alle mails naar jezelf niet kunt ontvangen. Dat is behoorlijk irritant als je een note-to-self wilt versturen. Gelukkig gaat het wel goed met het verkeer naar andere e-mailadressen, dat scheelt! Ik help je graag om alles weer werkend te krijgen. 

Het eerste waar ik aan denk als ik je verhaal lees, is een doorstuurregel. Is het mogelijk dat er een doorstuurregel actief staat? Dit check in je Ziggo Mail bij Instellingen en Automatisch Doorsturen. Staat daar een e-mailadres ingevuld?

0 Kudos
Heniko
Level 1
Topicstarter

Hallo Marije, nee, staat niets aangevinkt en geen mailadres. Ik zie verder ook niets vreemds staan. Toevallig net weer aan de hand gehad. Ik vergeet het soms ook, stuurde dus een mailtje aan mezelf en realiseerde me weer ‘oh ja, werkt niet'. 🙂

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Heniko, ik neem het even over van Marije. Goed dat je dit hebt gecheckt, maar nog zonder resultaat dus. Ik zet altijd heel graag mijn tanden in deze mysteries (zolang het natuurlijk goed afloopt 😉 ). Heb je toevallig ook andere instellingen in je webmail gecheckt? Onder [Automatisch Doorsturen] staat [Filter Regels]. Staat daar iets ingesteld? En check voor de zekerheid ook even de geblokkeerde afzenders daaronder (hoewel je in jezelf daar niet aan toe kan voegen).

En kun je ook je adresgegevens toevoegen aan je Community-account? Die zijn alleen voor Ziggo Moderators zichtbaar, dan bekijk ik ook direct even de ‘achterkant’ 🙂

0 Kudos
Heniko
Level 1
Topicstarter

Hallo Alex, ik kruip nu onder de eerste de beste steen :-). Ziggo.nl stond bij geblokkeerde mailadressen…..

Overigens had ik daar gisteren al naar gekeken, maar gezocht op mijn mailadres. Geen idee hoe dat dit daar terecht is gekomen.

Maar dank voor de tip!!!

gr Henny

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Haha oeps! Ach, kan gebeuren  Ik ben blij dat het is opgelost! Super bedankt voor je terugkoppeling 😄