1
Vraag
2
Reacties
rjbbakker

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mail misschien gehackt?

Sinds vandaag krijg ik bij het ophalen/verzenden van mijn mail steeds een schermpje waarin ik mijn netwerkinstellingen moet aanpassen. Ik moet m.n. mijn wachtwoord opgeven. Dat heb ik gedaan, maar ik kan nog steeds niet inloggen. Ook na aanpassen wachtwoord via mijn Ziggo, kom ik er niet meer in. Ben ik gehackt of doe ik iets fout?

30 Reacties 30
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@rjbbakker  jiri geeft aan dat de uitgaande server geblokkeerd wordt bij verzenden van spam, als alles normaal zou zijn geweest dan zou je zo een mail wel hebben ontvangen. Dit is voor jou de inkomende server.

nathalie v

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag, bij mij is precies hetzelfde aan de hand. Ik heb dus het idee dat mijn mail gehackt is want opeens kom ik er niet meer in. Ik kreeg de melding: **Log opnieuw in, Er is een probleem bij het inloggen bij uw account. Voer uw wachtwoord opnieuw in. Als u uw wachtwoord onlangs hebt gewijzigd moet u het nieuwe wachtwoord invoeren.** Ik heb via Mijn Ziggo het wachtwoord gewijzigd en het opnieuw geprobeerd, maar dan blijf ik dezelfde melding krijgen. Toen heb ik het via serverinstellingen geprobeerd en dan krijg ik de melding: **Kan account niet verifiëren. De gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist of POP3/IMAP-toegang is niet ingeschakeld voor dit account. Controleer uw e-mailaccountinstellingen op internet en probeer het opnieuw** Ik heb gister al een mail gestuurd naar: pishing@ziggo.nl omdat er een paar dagen terug een verdachte mail binnen kwam (welke ik direct heb verwijderd, zonder er op te klikken), maar de verdachte mail had ik dus al niet meer. Dit is wel waarom ik nu vermoed dat mijn email gehackt is. Ik kan dus ook geen mails ontvangen op mijn ziggo emailadres vandaar dat ik nu mijn gmail adres heb doorgegeven. Maar ik ben nu bang dat er mails vanuit mijn naam worden verstuurd en wil graag weten wat ik kan doen.

Alvast bedankt voor de reactie

Groetjes,

Nathalie

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@nathalie v Als je gehackt zou zijn, dan had je een mail van Ziggo gehad en kon je alleen geen mail meer verzenden.

 

Gezien de meldingen die je krijgt, is er helemaal geen verbinding mogelijk met je email adres.

Er is op dit moment een storing met oudere mailadressen.

Ziggo is dit aan het oplossen.

nathalie v

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hai Bert, dank je voor je reactie. Het is wel al een heel oud emailadres dus dat zou dan ook de reden kun zijn. Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het snel opgelost is door Ziggo, want het zit me toch niet lekker. 

Ik wacht het af.

Groetjes,

Nathalie

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @nathalie v welkom op de Ziggo Community!

Het zit mij in jouw geval toch niet helemaal lekker! 

Het probleem waar @Bert op doelt, is dat oudere emailadressen niet meer zichtbaar zijn in Mijn Ziggo. Dit lijkt in jouw geval niet het probleem te zijn gezien jij het wachtwoord al een keer aangepast hebt. Wil je jouw postcode, huisnummer en emailadres eens achterlaten op jouw persoonlijk profielpagina? Dan kijk ik even met je mee.

nathalie v

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hai Jiri,

Ik heb een emailadres waar ik nu wel in kan vermeld en ook de postcode en huisnummer toegevoegd. Mijn ziggo emailadres is dus niet bereikbaar dus heb ik nu mijn gmail adres ingevuld. Als je mij een mail stuurt kan ik je mijn ziggo emailadres waar het om gaat doormailen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@nathalie v Jiri wil het email adres weten waar het fout mee gaat.

nathalie v

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

oke ik heb mijn ziggo mail waar het fout mee gaat bij mijn persoonlijke gegevens onder persoonlijke opmerkingen vermeld. Dank je Bert

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw gegevens, @nathalie v

Ik zie dat het account geblokkeerd is geweest, maar deze blokkade is er inmiddels af. Hij zou dus weer moeten werken. 
Wil je dit eens testen?

nathalie v

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jiri ik heb het nogmaals geprobeerd maar blijf dezelfde meldingen krijgen. Dus op de pc via https://www.ziggo.nl/mail krijg ik onderstaande foutmelding en op mijn telefoon (Android) de meldingen die ik eerder ook kreeg, zie eerdere berichten van vandaag.

nathaliev_0-1661284953091.png

Op mijn telefoon heb ik ook nog geprobeerd om i.p.v. IMAP instellingen over te gaan op POP instellingen en dan krijg ik de melding: ***Waarschuwing Kan geen verbinding maken met de e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. Geen reactie van server*** Maar dat was alleen even om toch nog maar iets te proberen. 

 

nathalie v

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jiri Ik ben er nog even mee bezig geweest en heb nogmaals via Mijn Ziggo mijn wachtwoord gewijzigd en IMAP instellingen weer terug gezet en nu is het gelukt, ik zit er weer in. Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic