1
Vraag
2
Reacties
rjbbakker

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mail misschien gehackt?

Sinds vandaag krijg ik bij het ophalen/verzenden van mijn mail steeds een schermpje waarin ik mijn netwerkinstellingen moet aanpassen. Ik moet m.n. mijn wachtwoord opgeven. Dat heb ik gedaan, maar ik kan nog steeds niet inloggen. Ook na aanpassen wachtwoord via mijn Ziggo, kom ik er niet meer in. Ben ik gehackt of doe ik iets fout?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels is bekend geworden dat mijn e-mailadres gisterochtend rond 11.00 uur is gebruikt om wereldwijd spam te versturen. Dat heeft er voor gezorgd dat mijn e-mailadres is geblokkeerd. Dat was echter rond 15.00 uur toen ik de helpdesk belde nog niet bekend. Die werden rond 16.00 uur op de hoogte gebracht van de blokkeeractie om 11.00 uur. Ik heb mijn wachtwoord(en) nu samen met de dame van de helpdesk aangepast en kan al bijna checken of ik weer in mijn mail kom. Wel gevraagd of Ziggo kan onderzoeken om eigenaren van geblokkeerde accounts via hun 06-nummer hiervan op de hoogte kunnen worden gebracht. Dat had mijn gezin een slapeloze nacht bespaard.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In welk mailprogramma is dat?

Op wat voor apparaat is dat, met welke systeemsoftware en versie?

Gebruik je POP of IMAP?

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Outlook 2007 van Microsoft. PC met Windows 10. Ik gebruik POP. Heb je hier voldoende aan?

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Maar ik krijg deze op mijn smartphone:

 

Tips

U moet uw identiteit veriefiëren om dit account te gebruiken. Tik hieronder op uw account om in te loggen.

en dan staat mijn e-mailadres er.

 

Verderop onder aan het scherm staat de tekst:

 

Log opnieuw in

Er is een probleem bij het inloggen bij uw account. Voer uw wachtwoord opnieuw in. Als u uw wachtwoord onlangshebt gewijzigd, met u het nieuwe wachtwoord invoeren.

 

dan weer mijn e-mailadres

 

en een ruimte om mijn wachtwoord in te stellen.

 

Daaronder weer een knop om het wachtwoord te tonen en annuleren en een OK knop

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je de nieuwste instellingen? IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik krijg iedere keer opnieuw de informatie in een afbeelding kan ik die hier toevoegen. Mijn emailadres staat er in. 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  de TS geeft aan dat hij Outlook 2007 gebruikt. Deze ondersteunt de nu vereiste TLS versie niet meer. Mijn advies is om het in een ander emailclient zoals bijvoorbeeld thunderbird of eMclient te gebruiken.

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Kan ik Ziggo, totdat we weten wat er aan de hand is, mijn account door Zoggo laten deactiveren? Ik maak mij zorgen!!  Desnoods opheffen, want ik heb een backup van mijn mails. Ik hoor het graag! 

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb eMclient geprobeerd en die geeft eigenlijk hetzelfde resultaat als Outlook 2007. Ook die komt met een pop-up dat een wachtwoord vereist is. Het lijkt alsof ik geen controle meer heb over het wachtwoord van mijn e-mailaccount.

rjbbakker_0-1661188859320.png

 

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

20220822_181106(3).jpg

Hier kom ik in mijn Outlook 2007 niet omheen. Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd in mijn ziggo, maar ook dan kom ik niet in mijn mailaccount. Zou mijn account dan toch gehackt zijn? Zo ja, wat dan te doen?

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

En dit zie ik als ik mijn email benader op mijn mobiele telefoon. Het lijkt mij toch dat Ziggo moet kunnen ingrijpen om deze cirkel waar ik met mijn gezin in zit te doorbreken? Ik kan alleen niet bellen, omdat Ziggo niet ondersteunt bij e-mail problemen. Hoe gek is dat? Hoe moet ik dit probleem dan oplossen als ik niet eens weet of mijn account gehackt is of dat er een storing bij Ziggo is?

 

Screenshot_20220822-201106_Email.jpg

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@rjbbakker  Heb je de volgende instellingen gebruikt om eM client in te stellen:

jansmarcel_0-1661198102223.png

jansmarcel_1-1661198148635.png

Dan zou het normaal moeten werken. Als deze instellingen kloppen met wat er ingesteld is zou er inderdaad iets mis zijn. Dat in outlook 2007 een foutmelding komt is voor nu, voor mijn gevoel, redelijk normaal als een bepaalde versie van versleuteling niet meer ondersteund wordt door een programma.

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@jansmarcel , Dat heb ik zojuist gedaan. Wederom krijg ik de melding dat authentication has failed. Ik begin er echt moedeloos van te worden. Ook omdat je, behalve bij jullie op dit forum, echt nergens terecht kan. Ziggo zou mijn account toch moeten kunnen blokkeren en zorgen dat ik mijn account weer terugkrijg. Ik krijg het gevoel dat iemand steeds als ik mijn wachtwoord heb aangepast, dit weer ongedaan maakt. Gek makend!

 

rjbbakker_0-1661200499165.png

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@rjbbakker  Je hebt gelijkt dat ziggo doorverwijst naar het forum hier voor mail gerelateerde problemen. Wat niet wil zeggen dat alleen wij klanten je hier proberen te helpen. Hier op het forum komen ziggo medewerkers langs (hebben Ziggo in hun naam), zij kunnen vrij diep de systemen in en kunnen vaak dan efficiënter een probleem oplossen. Ze komen vanzelf langs en wellicht is er iemand die een medewerker een seintje kan geven.

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@jansmarcel , ik hoop echt dat iemand van Ziggo langskomt om eens dieper in het systeem te kijken en er achterkomt wat er aan de hand is. Of desnoods mijn account afsluiten, zodat er eventueel geen misbruik van kan worden gemaakt. Misschien is mijn account wel helemaal niet in verkeerde handen gevallen, maar zit ik in een loop die steeds dezelfde fout genereert. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat mijn gezin en ik vannacht heel slecht slapen. De onzekerheid of, en zo ja welke risico's wij lopen? Als iemand mij wil bellen dan is die iemand van harte welkom. Dat communiceert veel makkelijker dan op deze manier. Ik ben je zeer dankbaar voor je reacties!

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@ziggo eindelijk een lange slapeloze nacht voorbij waarin je alleen maar ligt te malen wat er allemaal met mijn e-mailadres gedaan kan zijn. Ik hoop zo erg dat iemand van @Ziggo meeleest hier en afstapt van het principe van Ziggo, niet te helpen bij mailinstellingen. Er moet iemand kijken of er sinds gistermiddag ca. 13.00 uur e-mailverkeer is geweest van en naar mijn e-mailadres wat ik niet kan zien. Ik wil zo graag met iemand praten die misschien iets kan doen waardoor ik weer de rechtmatige eigenaar wordt van mijn e-mailadres of desnoods dat hele adres opheft. Dit kan zo niet! 

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels is bekend geworden dat mijn e-mailadres gisterochtend rond 11.00 uur is gebruikt om wereldwijd spam te versturen. Dat heeft er voor gezorgd dat mijn e-mailadres is geblokkeerd. Dat was echter rond 15.00 uur toen ik de helpdesk belde nog niet bekend. Die werden rond 16.00 uur op de hoogte gebracht van de blokkeeractie om 11.00 uur. Ik heb mijn wachtwoord(en) nu samen met de dame van de helpdesk aangepast en kan al bijna checken of ik weer in mijn mail kom. Wel gevraagd of Ziggo kan onderzoeken om eigenaren van geblokkeerde accounts via hun 06-nummer hiervan op de hoogte kunnen worden gebracht. Dat had mijn gezin een slapeloze nacht bespaard.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry voor mijn late reactie, @rjbbakker
Fijn dat de blokkade er inmiddels af is en je weer gebruik kunt maken van jouw emailadres. 

Op het moment dat wij jouw uitgaande mailserver blokkeren, sturen wij je hierover een email. Maar ik begrijp dat deze in jouw geval niet binnengekomen is.
Werkt alles inmiddels weer?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik hoop zo erg dat iemand van @Ziggo meeleest hier en afstapt van het principe van Ziggo, niet te helpen bij mailinstellingen."

Die vraag is er al vaak geweest, maar dat is een heel ander vak, dan de huidige ondersteuning voor de diensten die Ziggo levert als internet en TV.

 

Dan zou je ook een hele berg ICTers paraat moeten hebben, die kennis hebben van alle vormen van systeemsoftware PC/laptop/smartphone/tablet met tig versies, tig mailprogramma's met tig versies en je zou op afstand mee moeten kunnen kijken hoe één en ander ingesteld is.

 

"Wel gevraagd of Ziggo kan onderzoeken om eigenaren van geblokkeerde accounts via hun 06-nummer hiervan op de hoogte kunnen worden gebracht. Dat had mijn gezin een slapeloze nacht bespaard."

Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn, als je een mail automatisch kunt sturen, dan kun je ook automatisch een SMS sturen.

rjbbakker
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Jiri,

Het sturen van een mail naar een adres dat geblokkeerd is heeft voor mijn gevoel heel weinig zin. Maar misschien denk jij daar anders over. Voor mijn gevoel is van veel klanten bij Ziggo een mobiel telefoonnummer bekend. Is het niet veel handiger om de die het betreft een SMS te sturen met de informatie uit de mail?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic