John23

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mail in spambox

als mijn vrouw me een mail stuurt vanaf haar ziggo mailadres komt die in mijn ziggo-account altijd in de spambox, ook in die van mijn live-account. Er zijn nergens berichtregels in gesteld en ook haar emailadres staat niet bij de geblokkeerde afzenders in mijn ziggo en live-account. Mail die ze naar andere ziggo mailadressen stuurt komen wel gewoon binnen in de inbox van die persoon. Wie weet de oplossing voor dit probleem?

33 Reacties 33
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @John23! Welkom hier op de Community allereerst en sorry voor mijn ietwat late reactie.

Wat een gek probleem, zeg. Is dit bij iedere mail die je vrouw aan je stuurt het geval? Dus ook wanneer ze een erg simpel testmailtje met alleen tekst naar je stuurt zonder afbeeldingen en bijvoorbeeld URL's? Wat sowieso verstandig is om te doen, is om de mail vanuit jouw mailbox van spam naar inbox te slepen. Ons spamfilter leert hiervan en toekomstige mails zouden vervolgens in de inbox terecht moeten komen.

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebeurt bij alle mails. Als ik de mails vanuit de spambox naar inbox sleep/verplaats vliegen ze direct weer terug naar de spambox, ook bij mijn live-account. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hm, bijzonder! En het mailadres van je vrouw betreft een @Ziggo.nl mailadres? Op welke wijze mailt ze? Is dat via een mailprogramma zoals Outlook, of mailt ze via onze webmail omgeving? Mocht ze mailen met een mailprogramma, test het dan voor alle zekerheid ook eens door via de webmail omgeving een mail te versturen. Ik ben benieuwd of dat nog verschil maakt!

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maakt niet uit met welk mailprogramma ze mailt. Alles al geprobeerd. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Helaas! Wat voor mij niet helemaal duidelijk is, je hebt het over je "mijn ziggo-account" maar ook over een "live-account". Bedoel je dan dat je een e-mail adres hebt van Ziggo en van Live? En komen de e-mails van je vrouw dan bij beide adressen niet aan? Als je vrouw een e-mail stuurt naar een ander e-mailadres, bijvoorbeeld naar een ander familielied of kennis, komt de e-mail dan wel direct goed aan?

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klopt. In en mijn Ziggo-account en mijn live-account komen de mails in de spambox terecht. In beide accounts is het ziggo-adres van mijn vrouw niet geblokkeerd of zijn filterregels aangemaakt. Stuurt ze een mail naar iemand anders met een ziggo-adres dan

komt de mail gewoon in de inbox binnen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is wel erg bijzonder! Gebruik je de e-mailadressen op 1 of meerder apparaten?En om wat voor apparaten gaat dat dan? En wat voor internetbeveiliging software gebruik je?

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verschillende laptops met McAfee en Samsung smartphones

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@john23 Kun je nagaan of er in de instellingen van McAfee domeinen of afzenders geblokkeerd zijn of aangemerkt als zijnde spam. Als het ook via webmail misgaat, raad ik aan mijn collega's van Abuse even een bericht te sturen via abuse@ziggo.nl. Beschrijf in je bericht in het kort welke e-mails er niet aankomen of in de spam/ongewenst map komen te staan. Mijn collega's kunnen dan controleren of er iets in het spamfilter van webmail misgaat. 

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In McAfee zijn geen domeinen pof emailadressen geblokkeerd. Ik heb al veel contact gehad met Abuse. Zij geven aan dat ze het probleem niet kunnen oplossen en hebben me juist doorverwezen naar de community.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@John23 Komen alle mails met @Ziggo.nl in het adres gelijk in je spam of ongewenst map of heb je dit alleen als er een bepaalde ondertekening, afbeelding of ander content is bijgesloten? 

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen mails van mijn vrouws Ziggo adres komen in zowel de spambox van mijn Ziggo-account en mijn live-account terecht. Er is geen ondertekening,  bijlage,  content  o.i.d. toegevoegd  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@John23 Maakt je vrouw gebruik van een VPN verbinding via een werkgever? Het enige wat ik mij nog kan voorstellen is dat het IP adres (VPN) blacklisted is waardoor e-mails in de Spam/Ongewenst map terechtkomen. Zou je dit nog kunnen nagaan?

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn vrouw maakt geen gebruik van een VPN verbinding van het werk. Het ip-adres is ook niet blacklisted voor zover ik weet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@John23 Kan het zijn dat bij een v.d. e-mailaliassen (mits van toepassing) een filterregel of een doorstuurregel actief staat waardoor e-mails in je spam of ongewenst map komen? Zou je dit bij al je e-mailaccounts/aliassen na kunnen gaan?

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er zijn geen filterregels of doorstuurregels actief/ingesteld 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@John23 Het is dan vreemd dat de e-mails als nog in de spam/ongewenst map terechtkomen. Ik raad aan een voorbeeld door te sturen naar mijn collega's van Abuse via abuse@ziggo.nl. Zij kunnen in de achterliggende systemen controleren of een andere oorzaak is.

John23
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al uitgebreid met Abuse gehad. Zij hebben mij juist doorverwezen naar de community omdat zij niet weten wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@John23 Wil je dan eens testen wat er gebeurt als je een doorstuurregel instelt die e-mails afkomstig van het e-mailadres van je vrouw doorstuurt naar je postvak in?

Uitgelicht topic