Vraag
Reacties
Oplossing
Soera
Level 1

Mail historie verdwenen

Plotseling vorige week mail historie verdwenen .. op iPhone en iPad alles is goed ingesteld van hack en spam is geen sprake.. mail werkt wel gewoon maar alle historie is verdwenen. Is hier nog wat aan te doen ?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het is niet dat je iPhone iPad gehackt hoeven te zijn, maar mogelijk wel via de webmail als iemand je emailadres heeft en het juiste wachtwoord heeft kunnen raden of ergens heeft gevonden.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Wat bedoel je met historie is verdwenen?

Zijn er emails weg?

Zie je nog wel alles in de webmail?

0 Kudos
Soera
Level 1
Topicstarter

Sinds afgelopen zaterdag zie ik dat al mijn oude emails zijn verdwenen van afgelopen jaren . Op advies van een medewerker van ziggo heb ik toen webmail geopend daar was het ook weg ? Alle nieuwe mails die ik sinds afgelopen zondag ontvangt blijft wel gewoon staan .

Ook op webmail vanaf zondag maar geen historie meer..

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Was dat na de wijziging van de balk bovenin?

Of was het er ineens zonder aanwijsbare wijziging of oorzaak?

Als dat laatste het geval is, dan zou ik snel het Mijn Ziggo wachtwoord en het mailwachtwoord wijzigen, in vrijwel alle gevallen is er een hacker op de één of andere manier in de mail kunnen komen.

0 Kudos
Soera
Level 1
Topicstarter

Maar als het gehackt zou zijn waarom ontvang ik dan nog gewoon mail deze week ?en kan overal inloggen. Dan zou dat toch niet meer moeten werken? Kan er niet iets fout zijn gegaan op de server van ziggo? 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een hacker kan de mails verwijderen om de gegevens door te spitten, maar zal vrijwel altijd mee blijven kijken om meer gegevens te verkrijgen.

Of het is gewoonweg om te klieren.

Tot nu toe is vrijwel overal aangetoond, in vergelijkbare gevallen, dat het wijzigen van de wachtwoorden het verdwijnen van email deed stoppen.

Maar het is aan jou wat te denken hiervan en wat te doen.

Ik zou het risico niet nemen.

Ziggo heeft geen backup van de mail, weg is weg.

0 Kudos
Soera
Level 1
Topicstarter

Heb de wachtwoorden inmiddels veranderd.. dacht altijd dat e-mail op iphone en ipad niet te hacken was maar blijkbaar toch..jammer dat ziggo geen backup heeft van mail. Best raar eigenlijk. Ik las in de community dat ik niet de enige was met dit probleem.voortaan dan maar meer archiveren ..

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het is niet dat je iPhone iPad gehackt hoeven te zijn, maar mogelijk wel via de webmail als iemand je emailadres heeft en het juiste wachtwoord heeft kunnen raden of ergens heeft gevonden.