1
Vraag
2
Reacties
bstam

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mail geschiedenis

Kun je in ziggo webmail je geschiedenis of archief meer zien dan bij postvak in, ik kom niet verder dan twee jaar geleden terwijl ik in Outlook terug kan tot b.v. 2006

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

IMAP is kijken op de mailserver van Ziggo, als daar iets fout gaat, dan ben je de mails kwijt.

Ik backup altijd vanuit Outlook naar een .pst bestand op een externe harde schijf.

Dat .pst bestand kan zo weer ingelezen worden in Outlook als aparte persoonlijke map om mails weer te lezen en te verzenden of geïmporteerd worden in Outlook.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Heb je altijd IMAP gebruikt?

Of gebruik je POP? Omdat je alles nog in Outlook hebt.

Volgens de voorwaarden mag Ziggo data verwijderen wat ouder is dan 12 maanden, als dit nodig is voor een stabiel netwerk.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Bert  Dat is ook de reden dat mijn vrouw en ik al vele jaren standaard @outlook.com email adressen gebruiken. Mijn  @Home email adres is alleen voor de spam en andere onzin.  

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert, bedankt voor je reactie, ik gebruik IMAP,

 

Ik denk dat ik weet waarom ik geen archief kan raadplegen op ziggo webmail, wat jij al zegt, dat ziggo na 12 maanden het e.e.a. verwijdert maar dat wil ik eigenlijk niet, is daar wat aan te doen en het volgende, in mijn outlook op de PC heeft mijn neef een soort extra map aangemaakt met oude email berichten, ik denk dat dit het euvel is? Is er ook een manier om deze "oude" mails op te slaan in zijn geheel op b.v. een externe harde schijf, dus dat ik ze daarna op de harde schijf kan bekijken als een mail bericht?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wil je mail onbeperkt bewaren moet je regelmatig back ups maken. Je moet niet vertrouwen op e-mail providers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

IMAP is kijken op de mailserver van Ziggo, als daar iets fout gaat, dan ben je de mails kwijt.

Ik backup altijd vanuit Outlook naar een .pst bestand op een externe harde schijf.

Dat .pst bestand kan zo weer ingelezen worden in Outlook als aparte persoonlijke map om mails weer te lezen en te verzenden of geïmporteerd worden in Outlook.

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert, sorry dat ik nog niet heb gereageerd. Bedankt voor je tips.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic