1
Vraag
2
Reacties
Manno

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mail gehackt - kan geen mails sturen

Mijn vriendin kan sinds lange tijd geen mails meer versturen.
Nu blijkt na wat onderzoek dat deze is geblokkeerd i.v.m. spamming.

Haar Facebook account is intussen ook al gehacked...........

Nu wil ik het wachtwoord veranderen in een sterker nieuw wachtwoord,
alleen kan dit alleen via mijn Ziggo.

Nu zijn wij al sinds 2003 geen klant meer van Ziggo en gebruikt zij nog het @Home adres.

Dus hebben wij geen mijn Ziggo en om dit aan te maken heb je een klantnummer nodig.....

die hebben we dus ook niet.

Is er nog een mogelijkheid om het wachtwoord te veranderen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het Facebook account is weer in ons bezit nu met een ander e-mail account kijken hoe lang dit volhoudt 😁
iedereen dank voor het meedenken....

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17059Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

Een moeilijk geval. Bereid u er maar op voor dat dit niet gaat lukken. Een meer dan 18 jaar oud adres zonder een bijbehorend internetabonnement is niet erg gebruikelijk. Het lijkt me beter dat uw vriendin een account aanmaakt bij uw nieuwe provider of een provider-onafhankelijk e-mailadres zoals gmail gaat gebruiken.

Maar misschien is er een moderator met een geniaal idee.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14223Posts
  • 1183Oplossingen
  • 6216Likes

Hey @Manno. Welkom hier!

Ai, wat een lastig geval. Zoals Jan al aangeeft; een e-mailadres hoort bij een internet abonnement. Heb je deze niet meer, zou het mailadres inactief moeten worden. Soms gebeurt dit niet, maar het gevolg is wel dat je geen mogelijkheden meer hebt tot bijvoorbeeld het aanpassen van het wachtwoord. 
Ik wil graag nog even kijken of het e-mailadres niet ergens onder een ander abonnement is ondergebracht. Zou je mij in een privébericht willen sturen om welk e-mailadres het gaat? 

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

PB gestuurd

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 210Oplossingen
  • 728Likes

Top @Manno je hebt reactie. @jan F gelukkig was dit een iets minder moeilijk geval 🙂

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

PB gestuurd.

Het begint nu toch wel een bijzondere draai te krijgen

Jan F.

Level 20
  • 17059Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

Als eenvoudige klant beschik ik alleen over de informatie die TS verstrekt en kan niet in de systemen van Ziggo kijken, maar de reacties maken we wel nieuwsgierig.

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

We kregen zojuist het bericht van LinkedIn dat ook hier het wachtwoord is gewijzigd geworden.

Daarnaast is ook het 2 fa geactiveerd.......

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

We hebben een dag het account terug gehad en nu is het account verwijdert...........

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het volgende is gebeurd:

Een persoon geeft aan bij facebook wachtwoord wijzigen.

Vervolgens logt ie in bij de Ziggo webmail.(vandaar dat we het wachtwoord willen wijzigen).

Voert de code in die in de Facebook mail staat en verwijdert vervolgens de mail met code en omdat dit via webmail gaat zien we dit niet op het mail programma op de pc.

Logt uit de ziggo webmail en wij kunnen niks meer met het Facebook account.

Dit is nu al een tijd aan de gang..........

Zolang het wachtwoord niet verandert blijft dit doorgaan......

Jan F.

Level 20
  • 17059Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

 


@Jos  schreef:

Helder! Dan kan er een slotje op dit topic. 


@Jos Kennelijk niet, want er zijn nog problemen

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 210Oplossingen
  • 728Likes

@jan F, scherp! Foutje van mijn kant en heb die nu weggehaald. 
 

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Jan F.Toen wij met Ziggo gestopt waren is het e-mail adres terug gezet naar een ander klantnummer daarom is het e-mail adres actief gebleven.Dankzij Ziggo weten we nu wie dit is en gaan we overleggen of we contact leggen of dat het e-mail adres verandert wordt in een ander account (Gmail of Hotmail....).
Het probleem met Facebook daar zal ook nog wel een oplossing voor komen, het is problematisch dat je niet direct contact kunt leggen met iemand van Facebook om het probleem te verduidelijken/uit te leggen.
Tot zover dit draadje......

Jan F.

Level 20
  • 17059Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2620Likes

Een ziggo e-mailadres kan niet gekoppeld worden aan Hotmail of Gmail. Het enige wat u kunt doen is de huidige eigenaar/beheerder van uw adres vragen het adres te verwijderen uit zijn/haar account.

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Jan, Dit is niet mogelijk daar het een hoofd account e-mail adres is.....

Ik bedoelde te zeggen dat we een nieuw e-mail aanmaken bij Hotmail of Gmail en dat het @Home.nl adres niet meer gebruikt gaat worden..

Manno
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het Facebook account is weer in ons bezit nu met een ander e-mail account kijken hoe lang dit volhoudt 😁
iedereen dank voor het meedenken....

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5440Posts
  • 509Oplossingen
  • 1812Likes

Wat fijn da het zo opgelost is, @Manno! Hopelijk blijft het werken 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic