1
Vraag
2
Reacties
J. Baijens

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mail cc naar jezelf gaat altijd in de spam.

Aangezien ik regelmatig een email verzend met cc aan mezelf vind ik het zeer vervelend dat deze email aan mezelf steeds in de spam komt. Momenteel maak ik alleen gebruik ( op verzoek van Ziggo )  van de web mail van Ziggo  en het blijft hetzelfde. Instellingen en wachtwoorden zijn allemaal gecontroleerd of gewijzigd.

Wie heeft de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@J. Baijens Je kunt het mailtje ook als bijlage naar abuse@ziggo.nl doorsturen.

Bekijk in context

40 Reacties 40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Staat er in de mailinstellingen van de webmail een regel die iets doet met mails?

 

Heb je als afzender een andere domeinnaam b.v. konijn.nl dan de mailadressen van Ziggo?

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert,
Heb al veel langer last van dit probleem.
Ook sommige emailberichten blijf ik altijd in de spam ontvangen.
Ook hier weet Ziggo geen raad mee ondanks alle controles en wijzingen die zij uitvoeren.

Als afzender heb ik geen andere domeinnaam.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Helaas heb ik geen idee, op het moment.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij met de gouden tip.

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert,

Toch bedankt en hopelijk vindt je nog een oplossing

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dit is alleen uit te vissen als je er achter komt waarom dit gebeurt.
Maar dat is vermoedelijk alleen terug te vinden in de headers van de mail, echter daarin staan dan weer je echte mail adres en zo, dus dat zou ik niet publiekelijk plaatsen.

 

Evt. wil ik er wel een blik op werpen, dan zou je mij de headers van een mail die in de spam terecht komt via pm kunnen toe sturen. Als je dat wilt, hoeft niet uiteraard.

Houdt er ook rekening mee dat met enige regelmaat een van de mailservers (afwisselend) in de blacklist van Spamcop bijv. terecht komt. Die zijn er snel weer uit, maar dat kan al een reden zijn dat hun eigen (misschien andere ontvangende) mailserver, ze in de spambox gooit.
Maar het kan ook iets anders zijn.

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Richard,
Bedankt voor je reactie.
Ik wil welde headers van de  naar je toezenden. Ik kan er niets mee verliezen.
Laat maar weten waar ik het naar toe kan mailen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Gewoon hier middels een prive bericht, lijkt me het handigst.

Klik op mijn naam en dan aan de rechterkant kiezen voor "Een bericht verzenden".

 

Als ie de headers weigert dan proberen via de code tags dat is het </> tekentje.

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Header onderzocht. Ik zie dat de klantenservice van Ziggo er ook naar gekeken heeft.

Ik kan ook totaal niets ontdekken, of net op dat moment moet een van de mailservers van Ziggo eventjes in een spamlijst gestaan hebben. Dat gebeurt vaker, maar ook dan zou je zo'n resultaat in de headers terug moeten kunnen zien, dat is niet het geval.

De X-CNFS-Analysis lijkt ook niet naar spam te verwijzen.

 

Volgens mij is de enige die dit zou kunnen oplossen de mensen die echt met de mailserver bezig zijn oftewel de abuse afdeling van Ziggo.

 

Ik weet niet of er al contact is opgenomen met abuse@ziggo.nl met dit probleem, maar dat lijkt mij in dit geval de beste en enig overgebleven optie.

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Richard,
Bedankt voor alle moeite.
Toevallig heeft vanmorgen Ziggo zelf nog naar mij gebeld en helaas ook zij weten het niet. Ik neem toch even contact op met abus@ziggo.nl.
Moet in mijn ogen toch op te lossen zijn. Maar ja.

Gr. Jan


Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Moet in mijn ogen ook op te lossen zijn, het is het eigen filter van Ziggo wat het in de spam plaatst en het is een @Ziggo.nl mail adres.

Hopelijk heb je bij abuse meer succes, ben benieuwd! Succes alvast!

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Richard,

Heb contact met abus@ziggo.nl. Maar dan moet ik een zip bestand maken ed van het emailbericht en de heaters.
Helaas. Ik ben geen ICTer. 

Ga nu iemand zoeken die dat voor mij kan.
Tevens en dat is ook heel raar, emailberichten van mijn vrouw naar mij toe gaan ook in de spam.

Fijn is dat!!!
Hoop toch dat er een oplossing is.
Ps Ik wacht al een paar dagen op een telefoontje van de klantenservice die zou ook nog terugbellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@J. Baijens Je kunt het mailtje ook als bijlage naar abuse@ziggo.nl doorsturen.

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert,
Klopt maar om het niet in de spam te laten komen verzoeken ze om er een zip bestand van te maken.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Is niet zo moeilijk.

Als het bijv. Outlook is, dan selecteer het spambericht en open het door er op te dubbelklikken.

Klik dan bovenaan op Bestand en dan Opslaan als. Dan kun je het als .msg bestand opslaan.

 

Installeer gratis 7zip bijvoorbeeld. Daarna kun je dan met de rechter muisknop op het bestand klikken en dan inpakken in zip of "toevoegen aan archief.zip" of iets soortgelijks.

 

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Richard,

Bedankt voor de tip. Ga het even proberen laat je  weten als de oplossing binnen is 
Heb trouwens ook al 2 keer het driehoekje gehad met niet beveiligd terwijl ik op de webmail van Ziggo werkte.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Twee keer driehoekje met niet beveiligd? Da's vreemd, heb er vanmiddag nog op gezeten toen had ik dat niet. Werk je met Chrome? Zorg dan wel dat je de nieuwste versie hebt, zaten wat gaten in.

Hopelijk verder geen malware op de pc.

 

J. Baijens
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Richard,

Ik heb de beveilig van Ziggo op mijn computer, telefoons en tablet van mijn vrouw.
Moet toch goed zijn dan.

Heb bericht ontvangen van team Abuse.

De berichten worden bij u in de spam map geplaatst omdat ze met een verdacht ip adres (94.214.42.133 ) worden verstuurd. U maakt waarschijnlijk gebruik van een eigen mailserver welke de Reverse DNS niet goed heeft ingesteld staan.
Diversen SMTP-servers accepteren e-mails als u gewoon een reverse DNS-vermelding hebt en deze hoeft niet overeen te komen met de domeinnaam op uw e-mailadres. Onze SMTP-servers weigeren e-mails als de reverse DNS niet overeenkomt met de HELO / EHLO-hostnaam die in de verbinding wordt gebruikt.

Als de hostnaam van uw e-mailserver mail.example.com is, moeten de reverse DNS, MX-record, HELO / EHLO en SMTP- greeting banner ook allemaal mail.example.com zijn. Dit zal u moeten aanpassen en het probleem zal hierna verholpen moeten zijn.

Helaas hen ik geen eigen mailserver en heb ook een poosje alleen gewerkt met de webmail van Ziggo.

Hopelijk komt de oplossing dichterbij.





 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

94.214.42.133 is een IP adres van Ziggo zelf:

inetnum:        94.214.40.0 - 94.214.47.255
netname:        ZIGGO-CM
descr:          Ziggo Consumers
country:        NL
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@J. Baijens  "Ik heb de beveilig van Ziggo op mijn computer, telefoons en tablet van mijn vrouw.
Moet toch goed zijn dan."

Dat zou je mogen denken, helaas is dat niet altijd het geval, overigens bij geen enkele scanner.

Soms komt er malware op andere wijze toch door.

Vandaar dat het toch verstandig kan zijn eens te scannen met ADWCleaner en daarna met Malware Bytes zo af en toe.

Echter het probleem lijkt ergens anders vandaan te komen. Ziggo ziet een ip van 94.212.xx.xx dat is niet van webmail. Dat is dan van jou thuis, maar daarmee log je wel in bij webmail, dus dat klopt.


Vind het trouwens een beetje vreemd dat ze vragen of jij thuis een mailserver draait, want dat kunnen ze in de headers gewoon zien wat er gebruikt is.

Van wat ik van jou gekregen heb:
X-Mailer: Open-Xchange Mailer
X-Originating-IP: 94.214.xx.xx (ik maskeer dit liever voor je)
X-Originating-Client: open-xchange-appsuite

 

Duidelijk te zien dat hier Open xchange mailser en open-xchange-appsuite gebruikt wordt oftewel de webmail van Ziggo.

Dus ik vraag me enigszins af of ze wel goed naar de headers gekeken hebben, mede omdat ze niet eens hun eigen ip herkennen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic