RonBruss
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mail box leeg

Ik ben van het een op andere moment al mijn mail kwijt.

Zowel op mijn laptop als op mijn telefoorn. Ook via Ziggo web browser heb ik geen mailmeer.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4692Reacties
  • 458Oplossingen
  • 1510Likes

Hi allen,

Wij hebben aanwijzingen ontvangen dat voor een kleine groep klanten de gebruikersnaam en het wachtwoord van Ziggo mail bekend is bij een derde. Onbevoegden beschikten over gebruiksnamen en wachtwoorden en met deze gegevens is geprobeerd toegang te krijgen tot Ziggo mailadressen. Men gokte erop dat klanten dezelfde inloggegevens gebruiken op meerdere websites. In jullie situaties werden er verdachte e-mails in de inbox gezet en de inbox leeggehaald. De verwijderde e-mails kunnen helaas niet meer teruggehaald worden.

Ziggo is niet gehackt. De gebruiksnamen en wachtwoorden die door een derde zijn achterhaald om in te loggen op het Ziggo mailadres, zijn afkomstig van een andere bron en dus niet van Ziggo. Wel adviseren we klanten dringend als zij het Ziggo mailadres wachtwoord nog ergens anders gebruiken, deze ook daar te wijzigen.

Wij doen er alles aan om de klantgegevens veilig te houden en hebben dit onmiddellijk gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Om getroffen klanten te beschermen hebben we de Ziggo mailadressen geblokkeerd en klanten geïnformeerd welke stappen zij moeten nemen om hun account te deblokkeren.

Wat betreft deze stappen om de blokkade op te heffen is er een brief naar jullie onderweg. Ben je niet geblokkeerd, maar is je inbox wel leeg, dan adviseren we óók deze stappen toe te passen. De stappen lees je ook hieronder:

Stap 1: Controleer op malafide e-mailaccounts

Het is mogelijk dat er toegang is verschaft tot Mijn Ziggo en er nieuwe mailadressen zijn aangemaakt:

• Log in op ziggo.nl/mijnziggo

• Klik op Producten

• Klik op Internet

Onder e-mailadressen: Controleer of er e-mailaccounts staan die niet door jou zijn aangemaakt. Is dit wel het geval klik dan naast zo’n e-mailaccount op Wachtwoord en alias beheren. Klik vervolgens op Verwijder e-mailadres.

• Wijzig de wachtwoorden van je legitieme e-mailaccounts via de linkjes die achter die e-mailaccounts staan.

Stap 2: Controleer de instellingen van je e-mailaccounts.

Het is mogelijk dat er zaken zijn aangepast in je huidige webmail-omgeving:

• Log in op je e-mailaccounts via webmail.ziggo.nl

• Klik rechtsboven in de webmail op de liggende streepjes en kies Instellingen.

• Klik vervolgens de optie E-mail open en controleer of er bij Automatisch Doorsturen en bij Filter Regels iets ingevuld staat dat niet door jou is gedaan. Als dit wel het geval is, verwijder dit.

• Herhaal stap 2 voor al je e-mailaccounts.

Stap 3: Verander het wachtwoord voor Mijn Ziggo

Dit is belangrijk omdat degene die je account misbruikt dan niet meer namens jou kan inloggen. Kies een veilig, nieuw wachtwoord. Om het zo veilig mogelijk te maken, gebruik je in het wachtwoord een combinatie van letters, cijfers en leestekens.

• Log in op ziggo.nl/mijnziggo

• Klik op Gegevens

• Scrol naar Inloggegevens Mijn Ziggo en klik op wijzig wachtwoord

• Voer twee keer je nieuwe wachtwoord in en klik op Opslaan

Stap 4: Controleer of je computer is besmet met malware

Mogelijk is je computer besmet met malware, een virus. Maak je computer op deze manier malwarevrij:

· Controleer met een antiviruspakket je computer op malware en verwijder het.

· Zorg voor een up-to-date antivirusprogramma waarmee de computer is beschermd tegen de nieuwste virussen. Heb je nog geen antivirusprogramma of veiligheidspakket? Download dan Ziggo internetbeveiliging op ziggo.nl/internetbeveiliging.

· Zorg ervoor dat je besturingssysteem alle recente updates heeft.

Stap 5: De blokkade opheffen

Wanneer je alle 4 bovenstaande stappen hebt uitgevoerd kun je contact opnemen met ons via abuse@ziggo.nl om aan geven dat je dit hebt gedaan. We heffen vervolgens binnen een werkdag de blokkade op.

Bekijk in context

105 Reacties 105
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes
RonBruss wrote:

Ik ben van het een op andere moment al mijn mail kwijt.

Zowel op mijn laptop als op mijn telefoorn. Ook via Ziggo web browser heb ik geen mailmeer.

Dat is wel heel bijzonder………

Had je wel iets daarvoor gedaan met je instellingen ? in een van de gebruikte mail programma's ?

Lijkt me heel sterk dat het zo maar weg is….

RonBruss
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb niets bijzonders gedaan. Alleen aantal mails verwijder zoals ik dit dagelijks en al een paar jaar op dezelfde wijze doe. Daarna was alles weg.

Heb hierover ook contact gehad met Ziggo maar die verwezen me naar deze community.

Pam21
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Ron,

Ik heb hetzelfde probleem.. Ik probeer Ziggo hierover te bereiken.

RonBruss
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zoals aangegeven heb ik dit rond de lunch met hen doorgenomen en zij verwezen mij naar deze community.

Alle instellingen stonden goed en ik zou iets veranderd hebben (wat niet zo is, ik werk al jaren op dezelfde wijze). Overigens is dit begin van dit jaar ook bij mij gebeurd.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes

@RonBruss @Pam21 

Ik heb hier niet zo maar een zinnig antwoord op.

Maar begrijp dat alle mail is verdwenen ook als je inlogt via webmail ? en als je dat doet zie je dan eventueel mail in de prullenbak ?

En er is door jullie zelf niks gedaan ? per ongeluk verwijderd ? kan ook je zal zeker de 1e niet zijn………

Ik zeg uiteraard niet dat het zo is maar het is een mogelijkheid.

Zorg dat jullie postcode en huisnummer in het persoonlijke profiel staan , dan kan er een Ziggo moderator er op reageren, ze lezen altijd mee 😉

RonBruss
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waar ik ook inlog zie ik hetzelfde. Heb wel mail in mijn prullenbak (niet veel) en al mijn verzonden items (1094) staan er wel in.

Postcode en huisnr staan gewoon in mijn persoonlijke profiel.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes
RonBruss wrote:

Waar ik ook inlog zie ik hetzelfde. Heb wel mail in mijn prullenbak (niet veel) en al mijn verzonden items (1094) staan er wel in.

Postcode en huisnr staan gewoon in mijn persoonlijke profiel.

Even geduld tot er een Moderator voorbij komt ik heb ze al een extra seintje gegeven.

Pam21
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mijn verwijderde items staan alleen de e-mails die ik mét opzet heb verwijderd. Daar staan niet mijn mails tussen die nu allemaal weg zijn uit mij inbox..

RonBruss
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Prima, bedankt. Doe ik dat.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes
RonBruss wrote:

Prima, bedankt. Doe ik dat.

Overigens over de moderators , het kan ook morgen pas worden dat er een reactie komt ! 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4692Reacties
  • 458Oplossingen
  • 1510Likes

Hi @RonBruss & @Pam21,

Wat gek dat alle e-mail opeens weg is! Ik begrijp dat de gehele Postvak IN leeg is? Verzonden items zie je dus nog wel net als een paar verwijderde items in je prullenbak?

Ik ga proberen uit te zoeken waar dit door komt, maar ben eerst benieuwd naar het volgende:

-Maken jullie gebruik van een e-mailprogramma (zoals een versie van Outlook) en zo ja, welke? (indien meerdere, horen we dat ook graag) 

-Hebben jullie binnen je Ziggo-account meerdere e-mailadressen en zo ja, speelt het probleem daar ook?

@RonBruss - Je geeft aan dat het eerder dit jaar ook is voorgekomen. Is destijds nog achterhaald wat de oorzaak was?

RonBruss
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee ook toen konden ze mij niet verder helpen.

Pam21
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex, 

Ik heb een MacBook en een IPhone, via dat e-mailprogramma maak ik dus gebruik (Mail). Ik heb geen ander e-mailadres bij Ziggo. 

Ik hoop van harte dat er een oplossing gevonden wordt.. 

Groeten,

Pamela

hettystassen
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, 

ik heb dus precies hetzelfde probleem. En ik had er ook al een topic over aangemaakt. Hopelijk komt er snel een oplossing

Gr,

Hetty

Sharowrimi
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook hetzelfde probleem. Alle mail uit de inbox map verdwenen. Kan ze nergens meer vinden.

Staan behoorlijk wat bekangrijke mailtjes tussen.

Pffff hoe krijg ik ze allemaal terug??

Paulien2211
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds vanmiddag is ook mijn inbox leeg. zowel in het programma van Gmail als Ziggo mail.om 8 uur vanavond een test mail naar mijzelf gestuurd en die komt wel aan en blijft in de inbox staan. Klantenservice verwijs me naar dit topic graag een reactie wat te doen.

Paulien2211
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Paulien2211 wrote:

Sinds vanmiddag is ook mijn inbox leeg. zowel in het programma van Gmail als Ziggo mail.om 8 uur vanavond een test mail naar mijzelf gestuurd en die komt wel aan en blijft in de inbox staan. Klantenservice verwijs me naar dit topic graag een reactie wat te doen.

Trouwens ook nog een 2e email adres onder dit account en daarmee is geen probleem.

Sinds mijn aanmelding bij Ziggo Community ook daar 2 mails van ontvangen die gewoon blijven staan in mijn inbox. Alles ouder vooralsnog weg.

hettystassen
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb vandaag mails binnen gekregen, maar die zijn nu ook alweer weg. Dus ergens in de loop van de avond is mijn inbox weer leeg gemaakt.

Beetje jammer dit gebeuren, ik had een mail over een afspraak en nu weet ik niet wanneer die is. Kan ik weer daar achteraan gaan bellen.

Sharowrimi
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook weer alles weg. Vanaf 17:00 uur weer mail in inbox maar die zijn zojuist allemaal weer verdwenen.

Wel vreemd dat voorgaand daaraan een mail in mn inbox staat die ik niet vertrouwde en zonder te openen heb verwijderd.

Was vanmiddag ook al zo. Daarna he inbox leeg.

Zou t een of andere virus zijn dan? Of gehacked? Ben echt een leek.

Wel vreemd. Hoop dat de moderaters dit wel serieus nemen

Uitgelicht topic