Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!
Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.
Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.
Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
bij mij net zo
MarcelCb wrote:Het ziet er naar uit dat dit veroorzaakt is door Microsoft in een update van de Outlook for Android client ergens begin Oktober. In de Microsoft communities wordt dit probleem nu geregeld gemeld. Ik denk dat het beste is om de mogelijkheid in de Outlook app om Microsoft ondersteuning te contacteren te gebruiken om druk op Microsoft te zetten om dit op te lossen.
Ziggo kan misschien wel een oplossing bieden. Het ziet er naar uit dat bij imap / smtp servers die autodiscover ondersteunen het probleem niet optreedt, alleen bij servers waar het nodig is de port nummers handmatig op te geven.
Maar dan toch alleen voor @home mailadressen. Ik heb in mijn Outlook app (op mijn Android telefoon) 3 verschillende e-mailadressen geïnstalleerd. En alleen de mailtjes die ik vanuit mijn privé mail van @home wil verzenden komen in postvak UIT terecht. Het lijkt dus niet echt een probleem in de App zelf, maar misschien de combinatie van de app met het mailadres? Als ik per ongeluk toch een mail vanuit @home verzend en ik haal hem op uit postvak UIT, dan kan ik hem wel versturen vanuit een van mijn andere adressen (maar dat wil ik dus niet...). Ik krijg de indruk dat het echt aan de Ziggo mail ligt.
Hi allen,
Goed dat jullie je hier allemaal melden. Ik zal eerlijk bekennen dat er wat zaken door elkaar heen lijken te lopen. In een eerder gerefereerd topic is er een probleem met een listing bij spamcop, waardoor mailen niet lukt. Maar het wordt nog niet helemaal duidelijk of dit ook de enige oorzaak is van jullie probleem.
We zijn inmiddels al een aantal dagen verder, dus mijn allereerste vraag is: Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zo ja, dan zou ik graag wat meer gegevens willen. Een groot deel is al duidelijk geworden op basis van jullie berichten, dus het is mogelijk dat we in herhaling vallen, maar op deze manier houden we het overzichtelijk en kan ik het als compleet verhaal doorzetten.
-Om wat voor e-mailadres gaat het, Ziggo, Home, Quicknet of een andere? (Zet hier niet je volledige mailadres neer)
-Om welk mailprogramma gaat het?
-Gaat het om alle verstuurde e-mails of gebeurt het incidenteel? Heb je een workaround gevonden?
-Krijg je ook een foutmelding, foutcode of iets anders?
-Werkt het mailen via webmail.ziggo.nl wel?
-Andere bijzonderheden?
Hier blijft de mail ook in het postvak uit staan met de vermelding (Concept) ervoor. Ik probeer te mailen vanuit mijn samsung s9 met Outlook. Ik heb nog een “@upcmail.nl” mailadres in gesteld als IMAP. Het gebeurd met alle mails, geen foutmelding. Vanaf mijn Microsoft-computer werkt alles naar behoren.
groet ,
hansH
Hi @Hans06
Er zijn helaas problemen met de mailservers momenteel, waardoor het inloggen, uitsturen en ontvangen van mails langer kan duren dan gebruikelijk. Er wordt aan gewerkt! Als ik jouw bericht zo lees dan heeft het probleem wat jij ervaart te maken met deze storing die sinds gisteren is aangemeld.
De meest recente update is als volgt:
De storing is nog steeds aanwezig maar wel in mindere maten. Klanten kunnen tegen een foutmelding aanlopen maar als ze de pagina verversen of het na een paar minuten nogmaals proberen werkt het vaak wel. Komende nacht (afgelopen nacht) wordt er een aanpassing gedaan waarmee het probleem wordt opgelost. Morgenochtend zullen we het valideren en indien het is opgelost ontvang je een afmelding.
Op dit moment is de afmelding nog niet ontvangen, maar hopelijk heb je goed nieuws.
Hier hetzelfde sinds aantal maanden. Mail versturen vanaf Outlook app op android (Samsung Galaxy s20) werkt niet. Wel ontvangen.
In diezelfde app weken alle andere email adressen wel. Ook vanuit Windows mail op pc en webmail geen enkel probleem.
Is een @home adres
Hi @SergePL
Dit heeft inderdaad ook te maken met de storing welke in mijn vorige bericht staat aangegeven.
Cecilia Ziggo wrote:Hi @SergePL
Dit heeft inderdaad ook te maken met de storing welke in mijn vorige bericht staat aangegeven.
Duurt die storing al enkele maanden?
Excuses! Dat stuk had ik even gemist @SergePL. Het is nu alleen lastig om bepaalde dingen te testen omdat er momenteel dus een storing openstaat die ook voor problemen zorgt m.b.t. het versturen en ontvangen van berichten. Zodra de storing is opgelost ben ik erg benieuwd of je het probleem ook ervaart met een andere e-mailclient dan Outlook op je mobiele telefoon.
Cecilia Ziggo wrote:Excuses! Dat stuk had ik even gemist @SergePL. Het is nu alleen lastig om bepaalde dingen te testen omdat er momenteel dus een storing openstaat die ook voor problemen zorgt m.b.t. het versturen en ontvangen van berichten. Zodra de storing is opgelost ben ik erg benieuwd of je het probleem ook ervaart met een andere e-mailclient dan Outlook op je mobiele telefoon.
Cecillia, misschien is het aan te raden om eerst de vorige berichten in deze topic te lezen en dan antwoord te geven. Je antwoord sluit namelijk niet aan op het probleem.
Overigens hier ook al enige weken hetzelfde euvel met de mail
Alex Ziggo wrote:Hi allen,
Goed dat jullie je hier allemaal melden. Ik zal eerlijk bekennen dat er wat zaken door elkaar heen lijken te lopen. In een eerder gerefereerd topic is er een probleem met een listing bij spamcop, waardoor mailen niet lukt. Maar het wordt nog niet helemaal duidelijk of dit ook de enige oorzaak is van jullie probleem.
We zijn inmiddels al een aantal dagen verder, dus mijn allereerste vraag is: Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zo ja, dan zou ik graag wat meer gegevens willen. Een groot deel is al duidelijk geworden op basis van jullie berichten, dus het is mogelijk dat we in herhaling vallen, maar op deze manier houden we het overzichtelijk en kan ik het als compleet verhaal doorzetten.
-Om wat voor e-mailadres gaat het, Ziggo, Home, Quicknet of een andere? (Zet hier niet je volledige mailadres neer)
-Gaat het om alle verstuurde e-mails of gebeurt het incidenteel? Heb je een workaround gevonden?
-Andere bijzonderheden?
Hallo Alex,
Bij mij hetzelfde probleem. Als nieuwe gebruiker van Android gisteren uren bezig geweest om dit aan de praat te krijgen…...en helaas daarna pas gezien dat het een issue is specifiek met Android Outlook en Ziggo.
Ik gebruik nog een casema account.
Bij koppelen casema account aan Outlook, komen mails wel binnen maar wordt niets verzonden. Gaat wel goed met andere accounts zoals gmail.
Koppelen ging trouwens automatisch. Settings als poorten, imap enzo lijken goed automatisch te worden ingesteld.
Heb als work arround nu Gmail als mail programma gebruikt. Werkt prima, maar vindt Outlook prettiger werken.
Outlook op ipad werkt ook gewoon.
Hoop dat er snel een oplossing is.
GewoneGebruikerMetJarenErvarin wrote:Alex Ziggo wrote:Hi allen,
-Andere bijzonderheden?
Hallo Alex,
Bij mij hetzelfde probleem. Als nieuwe gebruiker van Android gisteren uren bezig geweest om dit aan de praat te krijgen…...en helaas daarna pas gezien dat het een issue is specifiek met Android Outlook en Ziggo.
Ik gebruik nog een casema account.
Bij koppelen casema account aan Outlook, komen mails wel binnen maar wordt niets verzonden. Gaat wel goed met andere accounts zoals gmail.
Koppelen ging trouwens automatisch. Settings als poorten, imap enzo lijken goed automatisch te worden ingesteld.
Heb als work arround nu Gmail als mail programma gebruikt. Werkt prima, maar vindt Outlook prettiger werken.
Outlook op ipad werkt ook gewoon.
Hoop dat er snel een oplossing is.
Ik sluit me hier bij aan. Alleen gebruik ik mijn chello account en als workarround hotmail. Dat werkt prima.
Hier ook hetzelfde probleem ,op mijn nieuwe telefoon die ik sinds gisteren heb,
Lijkt een probleem te zijn in de outlook app voor android , ik begreep dat microsoft ermee bezig zijn maar xe hebben geen idee wanneer er een update is
Hoi
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan sinds enkele weken geen email meer versturen via mijn GSM (Motorola). Alle instellingen gecheckt, verwijderd, opnieuw ingesteld, maar niets helpt. Via mijn computer of de server van Ziggo werkt het wel.
Op mijn GSM blijven de verstuurde berichten hangen in Postvak Uit en daarna krijgen ze het label “concept” mee.
Is er al een oplossing?
@moderator:
-Om wat voor e-mailadres gaat het, Ziggo, Home, Quicknet of een andere? (Zet hier niet je volledige mailadres neer) ----- @upcmail.nl
-Om welk mailprogramma gaat het? ------outlook voor android. Ik heb ook de gmail app gebruikt. Ook daar blijft de mail hangen in de “Wachtrij”. Dus ik geloof niet dat het aan de app ligt, maar dat het probleem bij Ziggo ligt i.c.m Android
-Gaat het om alle verstuurde e-mails of gebeurt het incidenteel? Heb je een workaround gevonden? bij mij alle email die ik verstuur vanaf mijn upcmail.nl adres. Replies, nieuwe mail, met en zonder bijlage. Geen problemen met mijn outlook, gmail en live email account via de genoemde apps.
-Krijg je ook een foutmelding, foutcode of iets anders? bij de gmail app lees ik nog, “mail verzonden”, maar blijft toch in de wachtrij
-Werkt het mailen via webmail.ziggo.nl wel? Niet geprobeerd. Zal ik nog doen. Ik verwacht dat dat werk, maar laat het weten indien dat niet het geval is.
-Andere bijzonderheden? Ik ben recent overgestapt van een Huawai naar Samsung telefoon. sindsdien ervaar ik dit probleem. Mijn vrouw gebruikt een motorola, en hetzelfde emailadres en ervaart ook geen probleem
Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag : waarom blijven te verzenden mails hangen in de postvak uit?
Goedemiddag @wimrutten,
Vervelend dat je e-mails blijven hangen in het Postvak Uit! Gebeurt dit alleen in je e-mailprogramma of ook wanneer je inlogt op webmail?
Als het zich alleen voordoet in je e-mailprogramma, dan raad ik aan met behulp van deze stappen het probleem op te lossen.
@Jmonteny Als het wel lukt om via webmail e-mails te verzenden en ontvangen via webmail dan moet het probleem gezocht worden in de instellingen van he te-mailprogramma.
Ik raad aan de stappen op deze pagina te doorlopen.
@Paul Ziggo , Ik heb alle in stellingen meerdere keren doorlopen. Voor zover instelbaar op mijn Android (Ook met geavanceerde instellingen), mis ik nog wel de mogelijkheid om het type versleuteling in te stellen:
Kan dat er mee te maken hebben?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.