K.J. Kok
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mail blijft hangen in Postvak uit Outlook for Android

Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!

Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.

 

Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.

 

Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?

 

93 Reacties 93
PCn
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit ook. Op Samsung tablet en LG telefoon.

Irritant als je denkt dat mail verzonden is en dit niet het geval is.

marcveen
Raadgever
  • 93Reacties
  • 8Oplossingen
  • 3Likes

Hier precies dezelfde problemen.

Tot nu toe laat een oplossing op zich wachten.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/android-9-outlook-verstuurde-mailtjes-blijven-hangen-in-postva...

 

Jackie1961
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een zelfde probleem  wie heeft de oplossing?

Bally
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ik had hetzelfde imap probleem met Outlook op mijn Android smartphone. Met een pop-account werkte alles wel goed. Op een item in deze community was er iemand die zijn wachtwoord had gewijzigd en vanaf dat moment werkte zij imap-account van ...@ziggo.nl wel goed. Ik heb mijn wachtwoord ook gewijzigd in “Mijn Ziggo” en warempel alles werkt weer. Vergeet niet op alle apparaten waar je het ...@ziggo.nl gebruikt te wijzigen.

marcveen
Raadgever
  • 93Reacties
  • 8Oplossingen
  • 3Likes

Bally wrote:

Op een item in deze community was er iemand die zijn wachtwoord had gewijzigd en vanaf dat moment werkte zij imap-account van ...@ziggo.nl wel goed. 

Dat heb ik dus ook gedaan. IMAP installeren werkte nu wel maar het verzenden lukt nog steeds niet. Mailtjes blijven nog steeds hangen in “Postvak UIT”.

 

Boldo
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij ook al weken hetzelfde op Samsung tablet 2019 en tablet 2020. 

NicoVAlckx
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, sinds enkele maanden kan ik geen mail meer versturen met mn android. Ik gebruik ook Outlook voor mn mails. Bij het versturen blijft de mail hangen in postvak UIT. Al van alles geprobeerd maar niets helpt. Hoop dat er snel een oplossing komt.. 

kerstboom
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem. Op mijn windows laptop geen probleem met verzenden en ontvangen van mail.

Op mijn Nokia android telefoon en samsung tablet kan ik mail ontvangen, maar mails die ik verstuur komen in de map concepten.

Het opnieuw instellen van de mail helpt niet, en ook het opnieuw installeren van outlook bied geen soelaas

Als ik een te versturen mail maak op mijn telefoon of tablet komt standaard de tekst te staan “outlook voor android downloaden".

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3959Likes

Goedemiddag allemaal. 

Jullie ervaren allemaal eenzelfde probleem, zie ik. Zouden jullie je in dit topic willen melden? Dan houden we alle berichten hierover centraal en gebundeld :-). 

 

**Aanpassing: Het gelinkte topic is niet meer actief en destijds opgelost. Ervaar je nog steeds problemen? Start dan een nieuw topic**

kerstboom
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem. Op mijn windows laptop geen probleem met verzenden en ontvangen van mail.

Op mijn Nokia android telefoon en samsung tablet kan ik mail ontvangen, maar mails die ik verstuur komen in de map concepten.

Het opnieuw instellen van de mail helpt niet, en ook het opnieuw installeren van outlook bied geen soelaas

Als ik een te versturen mail maak op mijn telefoon of tablet komt standaard de tekst te staan “outlook voor android downloaden".

Groet

K.J. Kok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Lycke Ziggo wrote:

Goedemiddag allemaal. 

Jullie ervaren allemaal eenzelfde probleem, zie ik. Zouden jullie je in dit topic willen melden? Dan houden we alle berichten hierover centraal en gebundeld :-). 

 

Ik vind dat de aangegeven topic hier niet van toepassing is. Dit probleem is niet een spamprobleem. Dat Ziggo mail vaak wordt onderschept als spammail, levert niet op dat de mail in postvak uit blijft staan. De mail wordt dan wel verzonden maar wordt gebounced door servers die het als spam aanmerken.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6489Reacties
  • 525Oplossingen
  • 1350Likes

@K.J. Kok Wat voor e-mails blijven er precies hangen in je Postvak Uit? En zie je dit bij alleen je e-mailprogramma's gebeuren of ook in de webmail omgeving? 

K.J. Kok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Wat bedoel je met ’wat voor emails’? Zoals ik heb beschreven komt dit probleem voor bij het gebruik van Outlook op Android toestellen. In de webmailomgeving werkt het prima. 

In Outlook voor Windows 10 werkt het ook.

MarcelCb
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het ziet er naar uit dat dit veroorzaakt is door Microsoft in een update van de Outlook for Android client ergens begin Oktober. In de Microsoft communities wordt dit probleem nu geregeld gemeld. Ik denk dat het beste is om de mogelijkheid in de Outlook app om Microsoft ondersteuning te contacteren te gebruiken om druk op Microsoft te zetten om dit op te lossen.

Ziggo kan misschien wel een oplossing bieden. Het ziet er naar uit dat bij imap / smtp servers die autodiscover ondersteunen het probleem niet optreedt, alleen bij servers waar het nodig is de port nummers handmatig op te geven.

K.J. Kok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb Microsoft ondersteuning al een paar keer ingeschakeld maar daar komt niets zinvols uit. Als autodiscover de oplossing is, dan lijkt het mij zaak dat Ziggo dat gaat inregelen. Overigens hoef je bij het instellen van je Ziggo mail in Outlook geen poortnummers op te geven. Die worden automatisch ingevuld. Dat klinkt dan als autodiscover?

K.J. Kok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is nog steeds niets duidelijk waarom dit probleem optreedt en er is zeker nog geen oplossing. Ik vind het vreemd mail te ontvangen met de melding dat de topic is beantwoord. 

Het probleem bestaat nog steeds en er zijn geen oplossingen aangedragen, wel mogelijke oorzaken. Er wordt zelfs aangegeven dat het antwoord van Lycke het topic beantwoord. 

 

Automatisch moderaten om de statistiek te beïnvloeden is hier niet gepast  

Martinus55
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij precies hetzelfde probleem. Jammer dat Ziggo er niet in slaagt probleem op te lossen. 

 

michiel111
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij hetzelfde, grmbl. Outlook for Android mails aan Ziggo mailadres. Mails aan andere outlookadressen gaan. prima.

Anna76
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij ook hetzelfde probleem, alle verstuurde mail via de telefoon blijft in concept hangen. Graag een oplossing hiervoor?

Uitgelicht topic