1
Vraag
2
Reacties
K.J. Kok

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mail blijft hangen in Postvak uit Outlook for Android

Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!

Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.

 

Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.

 

Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?

 

137 Reacties 137
mantaashwin

Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ja  je beschrijving is duidelijk. Ik heb het maar even in een word document geplakt voor als ik het nog ooit nog een keer nodig heb.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Dit issue speelt niet alleen bij Ziggo maar ook bij KPN.

Ik ben al ruim een half jaar in conclaaf met Microsoft en ze geven aan dat de oorzaak van het probleem in de Outlook app zit. Ook geven ze aan dat er aan gewerkt wordt maar dat ze nog niet weten wanneer de fix gereed zal zijn.

Echt zo'n standaard antwoord van een klantenservice.

Wellicht dat we de druk wat kunnen opvoeren als we allemaal de klantenservice van Microsoft bestoken met de vraag wanneer dit probleem verholpen zal zijn.

Zelf stuur ik ze vanuit Help & feedback in de app wekelijks deze vraag opnieuw.

 

IMG_20210708_085645.png

 

Esther S

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het mailapp van Samsung geïnstalleerd op mijn Samsung s20+ en totaal geen problemen met ontvangen en versturen van mails. Dus ik vergeet Outlook gewoon maar.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@w.j.b  schreef:

Zelf stuur ik ze vanuit Help & feedback in de app wekelijks deze vraag opnieuw.

 

IMG_20210708_085645.png

 


En krijg ik ook iedere week hetzelfde antwoord.

IMG_20210709_233251.png

 

amijnster

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had ook opeens het probleem van hangende en NIET verzonden mails vanuit Outlook 365 met mijn upcmail.nl adres. Alle mails kwamen in concepten terecht.

Mert de omschreven oplossing van u door 2 x een POP3 account aan te maken  en te versturen via serverpoort 465 lijkt het probleem nu weer opgelost. Hartelijk dank voor het bericht van deze oplossing. 

Bert Peeters

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook het probleem en kan het niet oplossen. Ben vandaag bij de Vodafone winkel geweest maar ook geen resultaat. Help!! Ik heb een Samsung A41 evenals die van mijn vrouw met dezelfde problemen

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Beste Bert,

Als je voorgaande berichten leest, kun je het misschien zelf oplossen. Voor een aantal mensen is het nu opgelost. Zie mijn post van een tijdje terug. Naar de Vodafone winkel gaan gaat denk ik niet helpen, het is immers een probleem met de app.

vriendelijke groeten

PaulusP

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de oplossing van Gerr_it met succes toegepast op mijn android telefoon en tablet. Hopelijk blijft het werken. Het is wel jammer dat de oplossing niet op het netvlies van de klantenservicemedewerkers staat. Maar goed, ze verwezen voor een mogelijke oplossing wel naar deze community. Daar was het even zoeken en voilà. Blijft triest dat Microsoft ons opzadelt met deze maandenlange ellende en dat Ziggo evenmin haar klanten hierover informeert.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@PaulusP  schreef:

Ik heb de oplossing van Gerr_it met succes toegepast op mijn android telefoon en tablet. Hopelijk blijft het werken. Het is wel jammer dat de oplossing niet op het netvlies van de klantenservicemedewerkers staat.


Het is wat mij betreft ook geen oplossing want je moet mijns inziens geen pop3 willen gebruiken op een telefoon of tablet.

PaulusP

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat doe ik ook niet w.j.b. Gewoon IMAP gebruikt en het poortnummer bij uitgaande mail gewijzigd in 465. Zo werkt het tenminste bij mij.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@PaulusP  schreef:

Dat doe ik ook niet w.j.b. Gewoon IMAP gebruikt en het poortnummer bij uitgaande mail gewijzigd in 465. Zo werkt het tenminste bij mij.


Dan is het goed. Het gebruik van poort 465 heeft bij KPN een maandje gewerkt maar daar werkt die work-around ook niet meer.  Het gebruik van poort 465 is "deprecated" en zou eigenlijk helemaal niet meer gebruikt moeten worden voor SMTP.

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Het klopt wat je zegt, maar op het moment dat men het daar over eens is, is de app zelf al "deprecated".  😉

We kunnen het nog zonder problemen gebruiken.  

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Gerr_it  schreef:

Het klopt wat je zegt, maar op het moment dat men het daar over eens is, is de app zelf al "deprecated".  😉

We kunnen het nog zonder problemen gebruiken.  


Wees blij dat bij Ziggo poort 465 nog gebruikt kan worden, bij KPN is zelfs dat niet meer mogelijk. 

Willa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gerr-it

Ik ben maanden bezig geweest om dit probleem op te lossen, contact gehad met Ziggo en de Microsoft helpdesk die naar elkaar blijven verwijzen en niet met een oplossing komen om dit vervelende probleem te tackelen, vandaag jouw tips opgevolgd en alles werkt weer zo als het hoort.

Super bedankt voor deze oplossing, ben heel blij dat alles eindelijk weer normaal werkt 👍👍

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Als het goed is zal Microsoft eind volgende week met een fix gaan komen.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Dit is het bericht dat ik van Microsoft ontvangen heb.

 

The fix was deployed in v4.2131.0 which has not yet reached 100% in Google Play (updates are usually staggered). Hopefully we're just talking about about a couple of days more

 

Dit is naar aanleiding van hetzelfde issue dat ook bij de smtp server van KPN speelt. Ik hoop dat die versie ook voor Ziggo abonnees de oplossing zal brengen.

Mr. Jinx

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Lijkt er inderdaad op dat het weer werkt met de nieuwste versie. Heeft wel lang geduurd zeg.

Zie ook: https://ziggoforum.nl/topics/outlook-uitgaande-mail-op-android-telefoon-werkt-niet.94006/page-4#post...

marcveen

Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

Ja, het werkt weer.😁

Maar het heeft wel lang geduurd voordat er een oplossing was.🙄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic