Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!
Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.
Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.
Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan bevestigen dat toevoegen (ziggo.nl) IMAP werkt met build 4.2113.2 dit is te vinden op APKMirror, vergeet niet via Play Store > je apps > automatische updates uitvinken voor Outlook tot er een fix is. Voorlopig ben ik blij met sync van inkomende mail op Android en tablet, versturen dan maar online.
Het werkt nu! Ik kan nu mail versturen via smtp.ziggo.nl via poort 465
Ik moest eerst het account verwijderen en de app opnieuw opstarten.
Vervolgens bij het toevoegen van een account, geavanceerde instellingen tonen en dan:
SMTP-hostnaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 465
Dat zijn positieve berichten, @Gerr_it! En mooi dat je dat hier even deelt. Hopelijk lukt het voor andere gebruikers ook 🙂
Goed te lezen dan kan ik Outlook ook weer gebruiken. bedankt @Gerr_it
Op build 4.2122.2 is het inmiddels mogelijk om zonder veel gedoe het email adres weer toe te voegen echter blijft het hier nog steeds fout gaan met de SMTP server en is verzenden nog steeds niet mogelijk.
Alle verzendende email blijft nog steeds in outbox staan en wordt dus niet verzonden.
MVG
Beste @Jonathan-458 ,
Als je het door de app laat instellen wordt poort 587 geconfigureerd (wat dus het issue van deze app triggert). Dit moet dus poort 465 zijn. Weet je zeker dat je dit hebt ingesteld?
groeten
Yeap, mails blijven nog steeds in outbox staan.
Inmiddels getest op 2 android phones en nieuwste 4.2123.0
Het is een issue met de Android app inderdaad. Ik heb de app geupdate en nu werkt het niet meer. Andere Android mail apps werken gelukkig wel. Binnenkort probeer ik het nog eens.
Vriendelijke groeten
Ok, heb het werkend gekregen en denk dat ik begrijp waarom.
Het probleem is StartTLS; dit is vereist voor poort 587, maar hier heeft Outlook for Android een issue mee. Het probleem is opgelost als we de app configureren met SMTPS (poort 465 + SSL/TLS). Helaas ontbreekt een optie om dit te wijzigen. Wat er namelijk gebeurt tijdens de configuratie is dat de app via de instellingen ophaalt adhv het email domein (bv. Ziggo.nl) . Zie hier:
TLS staat hier voor het gebruik van StartTLS (beetje verwarrend), SSL dus uit.
Hier is niks mis mee, alleen willen we dus geen StartTLS in de configuratie van deze app, maar SSL. Het lijkt erop dat de app deze configuratie erin zet bij het aanmaken van een account. In de app kun je niet selecteren welke manier van encryptie je wilt gebruiken. Er wordt StartTLS geconfigureerd (uit de autodiscover info dus) en dat kun je niet aanpassen. Het accountje wordt aangemaakt, zelfs als SMTP niet kan worden gevalideerd. Om hier omheen te komen heb ik het volgende gevonden:
Voor het gemak ga ik ervan uit dat je uiteindelijk IMAPS+SMTPS wilt gebruiken.
Werkt dit bij jullie? Ben benieuwd.
Vriendelijke groeten
Ik heb bovenstaand uitgevoerd en nu werkt het bij mij.
@Gerr_it ,
Het probleem is inderdaad SMTP encryptie, in het verleden kon je aangeven welke hij moest nemen door achter de port nummers 0 (Geen), 1 (SSL/TLS) of 2 (StartTLS) te plaatsten. Helaas werkt dit niet meer.
Zojuist uw work around geprobeerd, het heeft één keer gewerkt, na herstarten van de App blijven de mails echter gewoon weer in outbox hangen.
MVG
is dit met de laatste Outlook update of een oudere versie?
4.2123.0
Heb device herstart en werkt nog steeds. Ik gebruik versie 4.21.23.1.
Okey, zal zo die versie installeren.
Nu krijg ik het helemaal niet werkt, voegt het toe maar verzenden kan nog steeds niet.
Zowel uw methode geprobeerd als geavanceerd.
Yep, versturen werkt nog steeds niet.
Geprobeerd maar helaas mail blijft ook bij mij hangen in postvak uit.
Hoi
Ik had het zelfde probleem en met deze instellingen lukt het nu wel. Dus bij mij werkt het nu weer,
Samsung A6 telefoon. Bedankt voor de tip.
Goed om te horen. Bij mij werkt het ook nog steeds gelukkig. Het is belangrijk dat je een leeg configuratiescherm ziet waar je dus nog de gegevens moet invullen voor inkomende en uitgaande server, anders werkt het niet.
groeten
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.