Vraag
Reacties
Oplossing
K.J. Kok
Level 3

Mail blijft hangen in Postvak uit Outlook for Android

Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!

Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.

 

Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.

 

Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?

 

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
137 Reacties 137
Sparker
Level 5

Ik kan bevestigen dat toevoegen (ziggo.nl) IMAP werkt met build 4.2113.2 dit is te vinden op APKMirror, vergeet niet via Play Store > je apps > automatische updates uitvinken voor Outlook tot er een fix is. Voorlopig ben ik blij met sync van inkomende mail op Android en tablet, versturen dan maar online.

0 Kudos
Gerr_it
Level 6

Het werkt nu! Ik kan nu mail versturen via smtp.ziggo.nl via poort 465

 

Ik moest eerst het account verwijderen en de app opnieuw opstarten.

Vervolgens bij het toevoegen van een account, geavanceerde instellingen tonen en dan:

SMTP-hostnaam: smtp.ziggo.nl

Poort: 465

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dat zijn positieve berichten, @Gerr_it! En mooi dat je dat hier even deelt. Hopelijk lukt het voor andere gebruikers ook 🙂

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Goed te lezen dan kan ik Outlook ook weer gebruiken. bedankt @Gerr_it 

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

@Gerr_it,

Op build 4.2122.2 is het inmiddels mogelijk om zonder veel gedoe het email adres weer toe te voegen echter blijft het hier nog steeds fout gaan met de SMTP server en is verzenden nog steeds niet mogelijk.

 

Alle verzendende email blijft nog steeds in outbox staan en wordt dus niet verzonden.

 

MVG

0 Kudos
Gerr_it
Level 6

Beste @Jonathan-458 ,

Als je het door de app laat instellen wordt poort 587 geconfigureerd (wat dus het issue van deze app triggert). Dit moet dus poort 465 zijn. Weet je zeker dat je dit hebt ingesteld?

groeten

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Yeap, mails blijven nog steeds in outbox staan.

 

Inmiddels getest op 2 android phones en nieuwste 4.2123.0

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Dave  schreef:

Goed te lezen dan kan ik Outlook ook weer gebruiken. bedankt @Gerr_it 


Is een Android topic, even getest en op mijn S7 Edge gaat het niet verzonden, op de iPhone's 12 gaan ze wel naar de mail afzender.

0 Kudos
Gerr_it
Level 6

Het is een issue met de Android app inderdaad. Ik heb de app geupdate en nu werkt het niet meer. Andere Android mail apps werken gelukkig wel. Binnenkort probeer ik het nog eens.

Vriendelijke groeten

Gerr_it
Level 6

Ok, heb het werkend gekregen en denk dat ik begrijp waarom.

 

Het probleem is StartTLS; dit is vereist voor poort 587, maar hier heeft Outlook for Android een issue mee. Het probleem is opgelost als we de app configureren met SMTPS (poort 465 + SSL/TLS). Helaas ontbreekt een optie om dit te wijzigen. Wat er namelijk gebeurt tijdens de configuratie is dat de app via de instellingen ophaalt adhv het email domein (bv. Ziggo.nl) . Zie hier:

 

  •       Type:SMTP
  •       Server:smtp.ziggo.nl
  •       Port:587
  •       DomainRequired:off
  •       SPA:off
  •       SSL:off
  •       Encryption:TLS
  •       AuthRequired:on
  •       UsePOPAuth:off
  •       SMTPLast:off

 

TLS staat hier voor het gebruik van StartTLS (beetje verwarrend), SSL dus uit.

Hier is niks mis mee, alleen willen we dus geen StartTLS in de configuratie van deze app, maar SSL. Het lijkt erop dat de app deze configuratie erin zet bij het aanmaken van een account. In de app kun je niet selecteren welke manier van encryptie je wilt gebruiken. Er wordt StartTLS geconfigureerd (uit de autodiscover info dus) en dat kun je niet aanpassen. Het accountje wordt aangemaakt, zelfs als SMTP niet kan worden gevalideerd. Om hier omheen te komen heb ik het volgende gevonden:

Voor het gemak ga ik ervan uit dat je uiteindelijk IMAPS+SMTPS wilt gebruiken.

 

  • Verwijder je huidige Ziggo account uit de app.
  • Voeg het account opnieuw toe met POP3.
  • Voeg nu nog een keer hetzelfde account toe met POP3, de app zegt nu: “Dit e-mailadres is al verbonden met POP3. Wilt u opnieuw verbinding maken met een andere service?”
  • Klik Doorgaan en selecteer nu IMAP. En hoppa, je krijgt nu een leeg configuratiescherm(!)
  • Vul alle velden in met dus imap.ziggo.nl poort 993 & smtp.ziggo.nl poort 465. De app negeert nu StartTLS en configureert SSL. (Wat eigenlijk TLS1.2 is, maar dat is een ander verhaal)
    Toevoegen gaat nu sneller als het goed is.
  • Het andere account met POP3 kun je nu verwijderen.
  • Klaar!

Werkt dit bij jullie? Ben benieuwd.

Vriendelijke groeten

TvdVen
Level 2

Ik heb bovenstaand uitgevoerd en nu werkt het bij mij.

Jonathan-458
Level 16

@Gerr_it ,

Het probleem is inderdaad SMTP encryptie, in het verleden kon je aangeven welke hij moest nemen door achter de port nummers 0 (Geen), 1 (SSL/TLS) of 2 (StartTLS) te plaatsten. Helaas werkt dit niet meer.

 

Zojuist uw work around geprobeerd, het heeft één keer gewerkt, na herstarten van de App blijven de mails echter gewoon weer in outbox hangen.

 

MVG

0 Kudos
Sparker
Level 5

is dit met de laatste Outlook update of een oudere versie?

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

4.2123.0

Gerr_it
Level 6

Heb device herstart en werkt nog steeds. Ik gebruik versie 4.21.23.1. 

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Okey, zal zo die versie installeren.

 

@Gerr_it 

Nu krijg ik het helemaal niet werkt, voegt het toe maar verzenden kan nog steeds niet.

 

Zowel uw methode geprobeerd als geavanceerd.

0 Kudos
Sparker
Level 5

Yep, versturen werkt nog steeds niet.

0 Kudos
Esther S
Level 1

Geprobeerd maar helaas mail blijft ook bij mij hangen in postvak uit.

0 Kudos
mantaashwin
Level 4

Hoi

Ik had het zelfde probleem en met deze instellingen lukt het nu wel. Dus bij mij werkt het nu weer,

Samsung A6  telefoon. Bedankt voor de tip.

Gerr_it
Level 6

Goed om te horen. Bij mij werkt het ook  nog steeds gelukkig. Het is belangrijk dat je een leeg configuratiescherm ziet waar je dus nog de gegevens moet invullen voor inkomende en uitgaande server, anders werkt het niet.

groeten

0 Kudos