Ik gebruik zowel Outlook for Android als Outlook2016 onder W10. Alleen met mijn @quicknet.nl adressen heb ik het probleem dat de mails niet verzonden worden door Outlook for Android (of eigenlijk: wel verzonden door Outlook for Android, maar door Ziggo niet doorgestuurd naar de geadresseerde).
Mails vanaf mijn Office365, Microsoft Exchange of Gmail adressen worden door Outlook for Android probleemloos en onmiddelijk verzonden. Daarbij maakt het niet uit of ik via mijn thuis (ziggo) wifi, via mijn werk Wifi of via 4G met internet verbonden ben.
Als ik een quicknet-mail probeer te verzenden vanaf mijn mobiel met Outlook for Android verschijnt die ook direct in de map Concepten in Outlook2016 op mijn laptop. Daaruit concludeer ik dat de mail niet op mijn telefoon in de app blijft hangen, maar bij Ziggo!
Dan kan Ziggo wel roepen dat het probleem veroorzaakt wordt de Outlook-app, maar helemaal geloven doe ik dat toch niet. Vooral omdat ik bij andere mailproviders dit probleem niet heb.
Het lijkt er voor mij op dat mails die bij Ziggo binnenkomen vanaf een Outlook for Android-app naar de Concepten-map van de afzender gestuurd worden en niet naar de geadresseerde. Alsof de Ziggo-servers het bestemmingsadres niet in de mail kunnen vinden en dan de mail maar in de concepten map zetten. Het kan niet zo zijn dat Outlook for Android het bestemmingsadres niet meestuurt, want dat zou ik bij de andere mailproviders dit probleem ook moeten hebben. Of dat de Ziggo mailservers zo zijn geconfigureerd dat deze mails naar de concepten gestuurd worden ipv naar de geadresseerden (bv omdat er ergens in de configuratie een vinkje aan staat dat uit moet staan of een vinkje uit dat juist aan moet staan.
Om de standaardvragen van de moderatoren nog even te beantwoorden:
Ja, mijn internet verbinding werkt.
Ja, Ziggo webmail werkt wel (maar gebruik ik nooit)
Ja, mail verzenden en ontvangen met Outlook 2016 (en 2010 en 2003) op een laptop of pc werkt ook probleemloos.
Het gaat om alle mails die ik van een @quicknet.nl emailadres wil versturen; het is niet incidenteel.
Ik krijg geen foutmelding oid. Onderin het scherm staat een balk met verzenden en een draaiend pijltje dat niet verdwijnt. de mail blijft in het “postvak uit” en in mijn outlook2016 op de PC komt de mail wel direct in de map concepten.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt en dat Ziggo niet gaat zitten wachten op Microsoft, want (imho) ligt de oorzaak van het probleem bij Ziggo.
Vriendelijke groet,
Hans