Sinds een aantal weken kan ik niet meer mail sturen of beantwoorden met Outlook for Android gekoppeld aan mijn Ziggo account. Via outlook op mijn desktop lukt dat wel. Dit probleem doet zich voor gekoppeld aan Wifi en gekoppeld aan 4G. Ik heb uiteraard de wizard doorlopen, mezelf gemaild, alle instellingen 100 x doorlopen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, outlook verwijderd en weer geinstalleerd. Niets helpt!
Doordat postvak uit hangt, hangt ook postvak in. Remedie, ziggo account weggooien en weer aanmaken. Dan komt er weer mail binnen maar beantwoorden of een nieuwe mail sturen werkt niet en hangt de boel weer op.
Ik gebruik IMAP met de instellingen zoals aangegeven door Ziggo. Ik heb Outlook ondersteuning ingeschakeld maar zonder succes. Ziggo hulp gevraagd maar, die komen niet verder dan verwijzen naar de community.
Wat is er loos met deze verbinding? En waarom worden de Ziggo servers steevast geblokkeerd door SpamCop?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Geachte heren en dames moderatoren.
Lees alsjeblieft het topic helemaal door alvorens weer te komen met dezelfde oplossingen. En stop met dat badinerende: 'vervelend dat je mail blijft hangen' en soortgelijke verzachters. We hebben een probleem! Een serieus probleem waar al heel lang geen oplossing voor is. Ik heb er iedere dag last van, installeer zeker 4 x per week outlook opnieuw. Ik vergeet af en toe dat ik niet mijn mail kan gebruiken in outlook en dus blijven er belangrijke mails hangen in postvak uit. Dan moet ik naar webmail om alsnog een antwoord te kunnen sturen. Een waardeloze oplossing, zeker anno 2021. Webmail werkt ongelooflijk irritant op een tablet of telefoon, ooit al eens geprobeerd?
Er is een echt probleem en gezien de reacties, was en ben ik niet de enige. Ik stel voor dat Ziggo dit probleem opschaalt en er technici aan laat werken die er verstand van hebben.
Klaasjan
Alex Ziggo wrote:
-Om wat voor e-mailadres gaat het, Ziggo, Home, Quicknet of een andere? (Zet hier niet je volledige mailadres neer)
-Om welk mailprogramma gaat het?
-Gaat het om alle verstuurde e-mails of gebeurt het incidenteel? Heb je een workaround gevonden?
-Krijg je ook een foutmelding, foutcode of iets anders?
-Werkt het mailen via webmail.ziggo.nl wel?
-Andere bijzonderheden?
Bij mij ook hetzelfde probleem.
@home adres.
Outlook voor Android.
Alle verstuurde e-mail blijft hangen in postvak uit. Geen workaround.
Geen foutmelding.
Webmail werkt zonder problemen maar is geen oplossing.
Dit probleem moet snel opgelost worden. Ik heb er al maanden last van (volgens mij vanaf oktober). Dit topic heb ik gevolgd, maar er gebeurt niets concreets. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Daarnaast diverse moderators die er mee bezig zijn. Werkt ook niet. Er moet 1 persoon verantwoordelijk zijn voor de communicatie tussen topic volgers en Ziggo.
Kom op Ziggo! Aan de slag!
@Jmonteny @K.J. Kok @VincentBos Logisch dat jullie er zo in staan. Het gebruik van een extern e-mailclient is wel zo makkelijk. Dat scheelt tijd in bijvoorbeeld inloggen en werkt soepeler dan een website. Spijtig genoeg ligt het probleem bij Microsoft bij gebruik van IMAP authenticatie. Er is een update van de app door Microsoft nodig om dit gedrag te verhelpen. Tot die tijd kan er gebruikt worden gemaakt van de POP3S/eSMTP instellingen, of een andere mailclient gebruikt worden, hoe zuur dat ook is.
Waar komt dit vandaan? Ik zie wel meldingen mbt IMAP in outlook maar niet specifiek over authenticatie. Is er een Microsoft pagina waar ik dit kan opzoeken?
Alvast bedankt.
Ik gebruik zowel Outlook for Android als Outlook2016 onder W10. Alleen met mijn @quicknet.nl adressen heb ik het probleem dat de mails niet verzonden worden door Outlook for Android (of eigenlijk: wel verzonden door Outlook for Android, maar door Ziggo niet doorgestuurd naar de geadresseerde).
Mails vanaf mijn Office365, Microsoft Exchange of Gmail adressen worden door Outlook for Android probleemloos en onmiddelijk verzonden. Daarbij maakt het niet uit of ik via mijn thuis (ziggo) wifi, via mijn werk Wifi of via 4G met internet verbonden ben.
Als ik een quicknet-mail probeer te verzenden vanaf mijn mobiel met Outlook for Android verschijnt die ook direct in de map Concepten in Outlook2016 op mijn laptop. Daaruit concludeer ik dat de mail niet op mijn telefoon in de app blijft hangen, maar bij Ziggo!
Dan kan Ziggo wel roepen dat het probleem veroorzaakt wordt de Outlook-app, maar helemaal geloven doe ik dat toch niet. Vooral omdat ik bij andere mailproviders dit probleem niet heb.
Het lijkt er voor mij op dat mails die bij Ziggo binnenkomen vanaf een Outlook for Android-app naar de Concepten-map van de afzender gestuurd worden en niet naar de geadresseerde. Alsof de Ziggo-servers het bestemmingsadres niet in de mail kunnen vinden en dan de mail maar in de concepten map zetten. Het kan niet zo zijn dat Outlook for Android het bestemmingsadres niet meestuurt, want dat zou ik bij de andere mailproviders dit probleem ook moeten hebben. Of dat de Ziggo mailservers zo zijn geconfigureerd dat deze mails naar de concepten gestuurd worden ipv naar de geadresseerden (bv omdat er ergens in de configuratie een vinkje aan staat dat uit moet staan of een vinkje uit dat juist aan moet staan.
Om de standaardvragen van de moderatoren nog even te beantwoorden:
Ja, mijn internet verbinding werkt.
Ja, Ziggo webmail werkt wel (maar gebruik ik nooit)
Ja, mail verzenden en ontvangen met Outlook 2016 (en 2010 en 2003) op een laptop of pc werkt ook probleemloos.
Het gaat om alle mails die ik van een @quicknet.nl emailadres wil versturen; het is niet incidenteel.
Ik krijg geen foutmelding oid. Onderin het scherm staat een balk met verzenden en een draaiend pijltje dat niet verdwijnt. de mail blijft in het “postvak uit” en in mijn outlook2016 op de PC komt de mail wel direct in de map concepten.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt en dat Ziggo niet gaat zitten wachten op Microsoft, want (imho) ligt de oorzaak van het probleem bij Ziggo.
Vriendelijke groet,
Hans
Ik heb hetzelfde probleem. Verwijderen en weer installeren van Outlook voor Android helpt niet.
Heb uit pure frustratie Outlook maar van mijn telefoon verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem.
upcmail.nl adres
App Outlook for Android.
Verzenden lukt voor geen ene meter
Hier hetzelfde probleem ( geen foutmeldingen ) Wel ontvangen (Samsung A51)
Heb de app verwijderd en gebruik nu de samsung email app.
Probleem opgelost
Ook hier hetzelfde probleem (en frustratie).
Alle uitgaande mail van Ziggo blijven hangen in Postvak Uit wanneer ik deze verstuur via Outlook op een Android-toestel.
Ik gebruik Outlook ook voor andere maildiensten, zoals mijn werkmail en Gmail. Die werken probleemloos.
Ik heb de het Ziggo-account verschillende keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, echter zonder resultaat.
Het vervelende is dat ik nu wordt aangespoord om voor ziggo een tweede mailprogramma op mijn telefoon te zetten, maar dat vind ik niet handig en het zou ook niet nodig hoeven zijn als de probleem nou eens een keertje opgelost zouden worden.
Het gaat om een mailadres XXX@chello.nl
Het betreft alleen uitgaande mails, bij elke mail.
Er komen geen foutmeldingen oid, waardoor je ook wel eens denk een mail te versturen die dan blijkt te hangen.
Mailen werkt wel via ziggo webmail en via outlook op laptop.
Na maanden van ‘gedoe’ zou het plezierig zijn als Ziggo zich inspant om het probleem met Microsoft op te lossen en dit probleem niet op haar klanten af te wentelen.
Paul Ziggo wrote:@Jmonteny Als het wel lukt om via webmail e-mails te verzenden en ontvangen via webmail dan moet het probleem gezocht worden in de instellingen van he te-mailprogramma.
Ik raad aan de stappen op deze pagina te doorlopen.
Dit is een lekker makkelijk antwoord. Veel mensen hebben al aangeven deze meerdere keren het stapen plan doorlopen hebben.
Aan zulke dooddoeners hebben we niets.
Vincent Ziggo wrote:@Jmonteny @K.J. Kok @VincentBos Logisch dat jullie er zo in staan. Het gebruik van een extern e-mailclient is wel zo makkelijk. Dat scheelt tijd in bijvoorbeeld inloggen en werkt soepeler dan een website. Spijtig genoeg ligt het probleem bij Microsoft bij gebruik van IMAP authenticatie. Er is een update van de app door Microsoft nodig om dit gedrag te verhelpen. Tot die tijd kan er gebruikt worden gemaakt van de POP3S/eSMTP instellingen, of een andere mailclient gebruikt worden, hoe zuur dat ook is.
Waarom heeft alleen Ziggo (en aanverwanten) daar dan last van?
Zelfde probleem blijft.
Ziggo Mail blijft hangen in Postvak uit Outlook for Android. Doordat mail in uit blijft hangen, haalt hij ook niks binnen. Opnieuw instellen werkt niet. Enige remedie, acount verwijderen en opnieuw instellen. Doet het dan weer even, maar probleem ontstaat vanzelf weer.
Gaat om diverse acounts of diverse Android devices.
Beste Ziggo,
Ik heb nu al maanden problemen (zie startdatum topic). Ik kan tot op de dag van vandaag niet mailen vanuit Outlook (Android). Iedere keer als ik per ongeluk reageer op een mail, blijft deze hangen in postvak uit. Soms hangt dat de gehele mailcommunicatie op en moet ik opnieuw een account gaan aanmaken.
WANNEER WORDT DIT PROBLEEM SERIEUS BEHANDELD?
Het is belachelijk dat ik anno 2021 niet kan mailen via Ziggo servers via mijn mailclient. Andere mailproviders geven dit probleem niet.
Hi all! Ik zou graag een oplossing willen geven, maar zoals aangegeven door mijn collega moet er vanuit Microsoft een update aangedragen worden, zodat het probleem verholpen wordt. Je kunt die andere instellingen eens proberen. Maak voor de zekerheid wel een backup van je e-mails, zodat je niks kwijt raakt!
Ik had graag een ander antwoord willen geven, maar die is er helaas niet!
En zo gaan we verder, zwalkend tussen kast en muur... Ziggo geeft Microsoft de schuld en omgekeerd.
Toch klopt er iets niet in de serverinstellingen van de Ziggo mailservers. Andere IMAP providers werken probleemloos! Heeft er al eens iemand gekeken naar deze instellingen? Wat wordt er eigenlijk gedaan met deze meldingen in de community? Alleen getoond als topic, of wordt er ook een technisch onderzoek gestart?
En zo gaan we verder, zwalkend tussen kast en muur... Ziggo geeft Microsoft de schuld en omgekeerd.
@K.J. Kok, je geeft aan dat je contact hebt gehad met Microsoft, wat gaven zij precies aan?
Zij geven aan dat het probleem door meerdere gebruikers gemeld is en dat er mogelijk een fix voor komt. Wanneer die komt kunnen ze niet zeggen.
Wil je ook een antwoord geven op mijn vragen, dan weet ik of er echt wel iets mee gedaan wordt en of ik nog tijd moet steken in dit topic.
Dankje!
@K.J. Kok, dankjewel voor je linkje! Zoals ik lees hebben ze het inderdaad in onderzoek en zijn ze opzoek naar de fix hiervoor. Wij hebben dit in onderzoek gehad en dit is gesloten in december. Dus op dit moment lijkt het mij verstandig dat we Microsoft afwachten met de fix!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.