1
Vraag
2
Reageer en help mee
Piet.huits

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail account aanmaken op nieuw device

Ik wil een  mail account opvoeren op een nieuwe windows 10 laptop. Gebruik daarvoor Imap server instellingen en windows10 mail app. Na aanmaken van het account krijg ik alleen de mail van de laatste 2 weken te zien. Hetzelfde als ik Ziggo mail gebruik. Op de oude pc staan veel meer mails voor hetzelfde account. Hoe krijg ik die op de nieuwe laptop?

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ga in Windows Mail naar Instellingen -> Accounts beheren -> Klik op het account ->

 

Klik op  Bert_1-1637662426815.png

 

en zet deze instelling als volgt: Bert_2-1637662471676.png

 

Piet.huits
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellingen aanpassen naar: 'Email downloaden op elk moment' had ik al gedaan maar helpt niet. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat op de oude pc de account instelling pop/smtp is. Daar staat de oude mail dus lokaal. Hoe krijg ik die op de nieuwe laptop met imap?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

IMAP kijkt op de emailserver wat daar staat.

Je ziet hetzelfde als via de webmail.

 

POP haalt de mails binnen in je computer en mogelijk kun je die ook verplaatsen naar de mailserver.

Maar hoe en wat is geheel afhankelijk van welk mailprogramma er gebruikt is en hoe deze mails opgeslagen zijn op de computer.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Piet.huits! Gefeliciteerd met je nieuwe laptop. Kom je er uit met de tips van @Bert?

 

Ik hoop dat je eruit komt. Zo nee, trek dan even aan de bel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic