1
Vraag
2
Reacties
GottfriedJulius

Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Mail Ziggo bij OSX en Apple mail probleem

Beste mensen,

Ik loop tegen het volgende aan.

Mijn vrouw en ik lezen onze ZIGGO mail allebei op een aparte Mac.

We gebruiken daarvoor het Apple mail programma. Dat gaat op zich goed.

Behalve als ik een bericht lees op mijn MAC en dat dan verwijder. Dan verdwijnt dat ook op de MAC van mijn vrouw. (alsof ik die mail op de server van ZIGGO lees maar niet op m'n eigen MAC)

Ook al ik een mail lees verschijnt die mail op de MAC van mij vrouw als "gelezen" op haar MAC.

Daar hadden toen wij bij KPN zaten geen "last" van.

Nu zie ik dat ik  bij de KPN alles met "pop" deed. En bij mijn mail programma op de MAC kan ik dat bij ZIGGO niet kiezen. Het blijft "IMAP".

Zou het daar aan liggen.

Ik vond wel bij ZIGGO allerlei server instellingen om "POP" te gebruiken maar die getallen daar heb ik niks aan want die kan ik in m'n APPLE mail niet invullen......................

Zie bijgesloten screens. Hopelijk heb ik het duidelijk omschreven......................

Dank voor jullie gedachten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Dat ga ik toch maar doen dan.  Hopelijk begrijp je mijn scepsis die ik had-heb om te doen.

Bekijk in context

17 Reacties 17
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9305Posts
  • 570Oplossingen
  • 2416Likes

jullie gebruiken samen het zelfde e-mail adres?

via imap woord de het postvak gesynchroniseerd vandaar dat een mail die je op jou mac verwijdert ook bij jou vrouw eraf is 

via pop3 kun je instellingen dat de mac de mails binnen haalt en op de server laat staat verwijder je dan bij jou een mail dan staat die er bij jou vrouw nog op en andersom natuurlijk wel moet je dacht ik nog een instelling aanpassen zodat de mails nog een x aantal dagen of onbeperkt op de server bewaard blijven

32BFA3C9-1822-4163-BC28-ABFD6E1567CF.jpeg

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Dank je wel, maar dat schreef ik al hierboven,  ik kan niet kiezen tussen pop en imap bij de inkomende mail.

Dus ik kan nergens in m'n mail programma bijvoorbeeld de serverpoort kiezen.

Ook het handmatig veranderen van imap  naar pop bij inkomende mail server gaat niet. Hij blijft maar controleren en "zegt" dan dat het niet klopt. Helaas

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9305Posts
  • 570Oplossingen
  • 2416Likes

mailadres opnieuw toevoegen 

4080DB1D-DE94-4051-B2F4-6BF2241F8F34.jpeg

50D9FA30-F992-4754-AB3D-3936976EE6E7.jpeg

97790A6A-5176-43F6-966C-19B91B85AB56.jpeg

 dan wel het goede e-mail adres invoeren maar het verkeerde wachtwoord gewoon wat letters is genoeg

2DA12F45-E762-47EB-88FC-6BCFF54660D8.jpeg

 dan kom je bij dit venster en kun je bij Type account voor pop kiezen daar de server aanpassen door pop.ziggo.nl

en overige gegevens invoeren natuurlijk

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

dank je wel!

Ga het vanavond proberen.

Juul

03-08 Moderator Steven: website weggehaald. Reclame maken voor een website/bedrijf is niet toegestaan volgens de huisregels.

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Ik denk dat er toch nog een probleem is.

Wat heb ik gedaan?

1. de originele ZIGGO postbus in   Apple mail gewoon zo gelaten. Dus niet verwijderd.

2. Zoals je zo mooi beschreef gedaan.

Dan kan ik inderdaad mooi kiezen tussen pop en imap. Gedaan.

De server inkomende post blijft dan op imap staan. Dat  werkt dus niet eigenlijk logisch.

zie afbeelding.

screen 840 (1).jpg

3. Toen  maar server binnenkomende  imap veranderd naar pop.

zie afbeelding

screen 839.jpg

4. krijg ik dezelfde melding   

Da's vreemd. M'n wachtwoord heb ik keurig opgeslagen in OSX sleutelhanger.

Dus ik ga even verder zoeken................

Juul

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9305Posts
  • 570Oplossingen
  • 2416Likes

heb je al geprobeerd het wachtwoord handmatig in te voeren ?

ik zie dat je in een van de printscreens je e-mailadres zichtbaar is dat is niet zo slim op een openbaar klant helpt klant community

ik zal het rapporteren zodat een moderator het voor je kan aanpassen

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Dank voor je hulp tot dusver.

Misschien moet ik m'n mailbox eerst in Apple mail weg doen. Want ik zag ook al een boodschap dat toen ik alles naar POP had gedaan volgens jou methode dat het mail adres al bestond. En op zich klopt dat wel natuurlijk.

Het zou eenvoudiger zijn als je gewoon "even" imap" kunt veranderen van imap naar pop.

Maar ja dat kan dus kennelijk niet. 

En een nieuw mailadres kan wel maar dan moet ik iedereen weer laten weten dat het veranderd is.................pffffffffffff

Ik ga nog wel even verder experimenteren vanavond.

Groet,

Juul

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9305Posts
  • 570Oplossingen
  • 2416Likes

nieuwe e-mail adres is niet nodig pop3 zou gewoon moeten werken 

vul bij gebruikersnaam ook eens je e-mail in

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Ga ik morgen toch eens proberen.

Ik laat het resultaat weten.

Juul

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Ben je al in de gelegenheid geweest om bovenstaande te proberen @GottfriedJulius

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Nee nog niet. Ben zo druk geweest. Net verhuisd namelijk. Sorry voor de vertraging.

Maar ik heb het volgende bedacht.

De afgelopen dagen las ik het volgende:

Als je je mail op imap instelt en een mail op 1 computer verwijderd dat ook direct op een andere computer weg is. En dat wil ik dus juist niet. (bij KPN gebruikte ik pop en gebeurde dat dus niet.)

1. ik verwijder m'n imap ZIGGO mailaccont op m'n MAC.

2. dan ga ik het mailaccount weer opnieuw instellen maar dan met pop.

En ook op de MAC van mijn echtgenote.

Of levert dat laatste ( 2 ) hopeloze problemen op ?

Zou dat ook kunnen werken?

Juul

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 203Oplossingen
  • 503Likes

Hallo GottfriedJulius , 

Wanneer je net bent verhuisd, snap ik dat je wel even met andere dingen bent bezig geweest. Is het inmiddels gelukt met het opnieuw instellen van je mailaccount? 

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Dag Meindert,

Ik lees onze mail op 2 MAC's.  Zoals ik al eerder schreef da's lastig. Wanneer m'n vrouw een mail leest zie ik 'em nog wel maar als "gelezen" op m'n MAC. Lastig. Maar nog vreemder als mijn vrouw op haar MAC de mail verwijderd is ie bij mij ook weg ! ( ik denk dat de mail die ik lees op de ZIGGO blijft staan of zoiets maar dan verdwijnt  ook als ik 'em op mijn MAC hebben staan !!!!).

Ik kan dat geloof  niet uitzetten.

Ik denk dat het iets van doen heeft met iMAP. Bij het instellen van mail destijds heb ik gewoon de keuze van pop3 niet gezien !

Wat ik nu eigenlijk graag wil doen is m'n ZIGGO mail account op m'n MAC "weg doen".

En dan helemaal opnieuw m'n mail met dezelfde gegevens instellen maar dan met pop3.

Maar ik huiver want is de imap server waar nu onze mail opstaat een andere dan de pop3 server?

Dus als ik naar pop3 ga kan ik dan nog bij m'n eerdere imap server mail ?

Ik kan natuurlijk wel de truuk uithalen om de imap mail op m'n computer te archiveren zodat ik er bij kan.

Kortom, Ik vind het wel een gedoe, dat had ik bij de KPN allemaal niet. Maar helaas ligt de KPN hier niet war ik woon..........

Dus eigenlijk heb ik deze vragen, hopelijk is er iemand die er z'n licht over wil laten schijnen.

==========

Wat ik nu eigenlijk graag wil doen is m'n ZIGGO mail account op m'n MAC "weg doen".

En dan helemaal opnieuw m'n mail met dezelfde gegevens instellen maar dan met pop3.

Kan dat ?

Maar ik huiver want is de imap server waar nu onze mail opstaat een andere dan de pop3 server?

Dus als ik naar pop3 ga kan ik dan nog bij m'n eerdere imap server mail ?

dank vast,

Juul

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9305Posts
  • 570Oplossingen
  • 2416Likes

je kunt gewoon de imap verwijderen daarna pop3 aanmaken zoals ik al eerder heb uitgelegd 

zowel imap als pop3 maken gebruik van de zelfde server 

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Dat ga ik toch maar doen dan.  Hopelijk begrijp je mijn scepsis die ik had-heb om te doen.

GottfriedJulius
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Eindelijk.

Ik heb m'n oude imap laten staan en weer een nieuwe aangemaakt maar dan met pop.

Volgens de methode  "anoniem" van zo'n 4 weken terug.  

Toen deed ik het maar ging het niet. Waarschijnlijk door de vermoeidheid van de verhuizing.

De situatie is nu als volgt:

1. Ik heb m'n ZIGGO mailbox nu in pop aangemaakt.

2. Mijn vrouw heeft nog steeds (zelfde mailadres ) maar dan in imap.

3. Mijn imap account heb ik in APPLE mail offline gezet. (durf 'en niet in APPLE mail weg te doen.)

En het werkt zoals ik gewend was bij de KPN.

Als ik een mail lees dan staat ie bij mijn vrouw nog steeds als niet gelezen.

Als ik een mail weg gooi dan ziet mijn vrouw 'en nog steeds.

En anders om ook. !

Kortom,

Ik ben een blij mens !

Nog veel dank voor de meer dan welkome hulp!

Juul

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling @GottfriedJulius. Super om te lezen dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen. Mocht je in de toekomst vragen hebben, dan weet je de community te vinden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic