Ben het niet eens met de oplossing in de [TOPIC: OUTLOOK met mappen in Engels en Nederlands door elkaar - de oplossing: STEL INBOX IN ALS DOEL...
Heb daarom een nieuwe topic gestart.
IMAP is bedoelt om je (ZIGGO) mail te kunnen beheren op verschillende platforms en met verschillende mail programma’s.
De geboden oplossing, stel inbox in als doelmap, levert het volgende probleem op:
Als ik een mail verstuur met de Apple mail app of de Outlook mail app vanaf mijn iPhone of iPad wordt de verzonden mail in Outlook op mijn laptop niet weergegeven in de map "verzonden". Als ik de inbox als doelmap verwijder staat de verzonden mail vanaf iPhone of ipad in de map "Sent" in Outlook op mijn laptop.
Denk dat het probleem ligt in de mapstructuur op de webmail site van ZIGGO. Het is vreemd dat er submappen staan in de map Postvak IN zoals:
VERSTUURD en VERZONDEN ITEMS zin volgens mij ook hetzelfde. Wat heeft bijvoorbeeld de map VERZONDEN ITEMS met de POSTVAK IN te maken? En dit zijn dezelfde mappen die je in OUTLOOK op laptop of PC ziet door INBOX in te vullen als DOELMAP. Het is toch veel logischer om van deze mappen een aparte map te maken?
Ook vreemd dat in MIJN MAPPEN in ZIGGO WEBMAIL de mappen SENT, DRAFTS, SPAM en TRASH staan. De mappen zijn nooit door mij gemaakt, maar wel de mappen die verschijnen als je de INBOX niet als doelmap instelt. Als ik deze mappen verwijder worden ze in de PRULLENBAK geplaatst en kunnen ze niet hier uit verwijderd worden. MAPPEN komen ook weer terug na opnieuw openen ZIGGO WEBMAIL.
Misschien tijd om ZIGGO WEBMAIL eens te updaten?
**Moderator: Lay-out bericht aangepast**
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Henk1958 (en anderen), allereerst top dat er zoveel informatie met elkaar wordt gedeeld! Irritant dat het toch nog niet helemaal opgelost is. We hebben dit ondertussen ook intern belegd, maar hebben daar nog geen reactie op. Zodra dat wel het geval is, kom ik uiteraard in de lucht!
Hi @Henk1958,
Dit is er wat eruit is gekomen:
De mailservers vanuit geven inderdaad Engelse benamingen mee. Dat is op deze manier ingericht. Er zit daarbij geen verschil tussen oude en nieuwe e-mailadressen/servers, dit is 'mailbreed'. In de meeste gevallen vertaalt een mailclient dit naar Nederlandse equivalenten (indien je het programma in het Nederlands ingesteld hebt uiteraard). Zo niet, dan heeft het mailprogramma nog handmatige instellingen waar je acties aan mappen kunt koppelen. Daar ben je inmiddels mee bekend (bijv. een doelmap).
Ik vind het dan ook lastig specifiek te bepalen waar het bij jou misgaat, vooral omdat er bij jou sprake is van Webmail, Outlook én Apple mail. Er lopen daardoor veel dingen door elkaar heen. Om bijv. op je laatste screenshot nog in te gaan:
Je gaf aan: "Bij geavanceerde instelling op mijn iPhone selecteer ik VERZONDEN ITEMS, maar gaat elke keer terug naar VERSTUURD. Dit is makkelijk op te lossen door alle mails uit VERSTUURD te verplaatsen naar VERZONDEN ITEMS (afbeelding 2)." - Op basis van je screenshot verwacht ik eigenlijk dat "Verstuurd" hier de basismap en "Verzonden Items" een aangemaakte map (in het midden latend hoe die daar komt). Ik zou me kunnen voorstellen dat als je nu alles handmatig van 'verstuurd' naar 'verzonden items' verplaatst, je vervolgens inderdaad weer in de knoei komt bij webmail en/of outlook.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.