Ben het niet eens met de oplossing in de [TOPIC: OUTLOOK met mappen in Engels en Nederlands door elkaar - de oplossing: STEL INBOX IN ALS DOEL...
Heb daarom een nieuwe topic gestart.
IMAP is bedoelt om je (ZIGGO) mail te kunnen beheren op verschillende platforms en met verschillende mail programma’s.
De geboden oplossing, stel inbox in als doelmap, levert het volgende probleem op:
Als ik een mail verstuur met de Apple mail app of de Outlook mail app vanaf mijn iPhone of iPad wordt de verzonden mail in Outlook op mijn laptop niet weergegeven in de map "verzonden". Als ik de inbox als doelmap verwijder staat de verzonden mail vanaf iPhone of ipad in de map "Sent" in Outlook op mijn laptop.
Denk dat het probleem ligt in de mapstructuur op de webmail site van ZIGGO. Het is vreemd dat er submappen staan in de map Postvak IN zoals:
VERSTUURD en VERZONDEN ITEMS zin volgens mij ook hetzelfde. Wat heeft bijvoorbeeld de map VERZONDEN ITEMS met de POSTVAK IN te maken? En dit zijn dezelfde mappen die je in OUTLOOK op laptop of PC ziet door INBOX in te vullen als DOELMAP. Het is toch veel logischer om van deze mappen een aparte map te maken?
Ook vreemd dat in MIJN MAPPEN in ZIGGO WEBMAIL de mappen SENT, DRAFTS, SPAM en TRASH staan. De mappen zijn nooit door mij gemaakt, maar wel de mappen die verschijnen als je de INBOX niet als doelmap instelt. Als ik deze mappen verwijder worden ze in de PRULLENBAK geplaatst en kunnen ze niet hier uit verwijderd worden. MAPPEN komen ook weer terug na opnieuw openen ZIGGO WEBMAIL.
Misschien tijd om ZIGGO WEBMAIL eens te updaten?
**Moderator: Lay-out bericht aangepast**
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Exact het zelfde meegemaakt. En met 2 verschillende accounts ook verschillen in mappen en namen. Zal later nog eens proberen om van pop naar imap over te gaan.
Ben ik ook met regelmaat tegengekomen door de jaren heen en het is lastig om het dan bruikbaar te maken.
De mailservers geven deze vreemde informatie aan de mailprogramma's en de webmail waardoor dit fenomeen plaatsvindt.
Dit kunnen alleen de techneuten oplossen die de mailservers beheren.
Aanvulling op mijn topic. Heeft iemand de mogelijkheid om dit TOPIC door te sturen naar ZIGGO.
ZIGGO schijnt geen e-mailadres meer te hebben, en telefonisch of d.m.v. een Chabot maakt het probleem niet duidelijker.
Omdat ik volledig toegang moet hebben tot mijn e-mail vanaf mijn iPhone, iPad en laptop ben inmiddels weer terug naar de Engelstalige mappen in OUTLOOK en Apple mail app voor mijn ZIGGO E-MAIL ACCOUNT.
Heb in OUTLOOK wel de submappen van de INBOX d.m.v. IMAP OPTIES (afmelden) kunnen verwijderen om het overzichtelijker te maken. Als men echter inlogt op ZIGGO WEBMAIL komen alle mappen in OUTLOOK weer terug. In de mail app van Apple moet ik ze weer handmatig verwijderen. Dus ik log niet meer in op ZIGGO WEBMAIL.
In een topic kwam de volgende oplossing naar voren, opdracht:
outlook.exe /resetfoldernames. Dit is echter alleen van toepassing op door OUTLOOK gemaakte mappen.
Dit maakt wel duidelijk dat het probleem bij de e-mailserver van ZIGGO ligt.
Bij het verder zoeken op internet blijkt dat men bij KPN tegen hetzelfde probleem aan loopt. Ben gestopt bij TOPICS uit 2017. Er staan ook screenshots van KPN WEBMAIL op internet met precies dezelfde mapstructuur, INBOX met submappen en Engelstalige mappen. Het enige verschil is dat er KPN staat i.p.v. ZIGGO.
Denk dat ZIGGO en KPN zelf geen controle hebben of willen over webmail en mailservers en deze, of gekocht, of in licentie hebben van een extern bedrijf.
Van de niet goedkoopste PROVIDERS mag ik toch iets meer verwachten.
@Henk1958 Er komt vanzelf een Ziggo medewerker hier langs, zij lopen alles na op volgorde van binnenkomst en urgentie.
Bedankt voor de info Bert. Ik wacht rustig af.
Hi @Henk1958,
Ik zal eerlijk bekennen dat ik nog wat moeite heb om alles hier helder te krijgen, maar begrijp dat in ieder de conclusie is dat er iets niet lekker gaat met de mapstructuur en het gebruik van Ziggo mail over diverse software/programma's. Uiteraard kunnen we intern een balletje opgooien, maar ik ga eerst nog wat zaken proberen duidelijk te krijgen.
Er is bij mij vooral verwarring omtrent de submappen. Je geeft aan dat Postvak IN submappen heeft, die zie ik ook op de afbeelding die je in het andere topic hebt gedeeld. Zelf heb ik dit niet als ik in Ziggo Webmail kijk en op basis van de icoontjes zou ik verwachten dat dit handmatig aangemaakte mappen zijn. Begrijp ik uit je bericht dat deze automatisch gecreëerd worden/zijn nadat je Ziggo mail in bepaalde programma's gebruikt?
Ter illustratie hoe het bij mij eruit ziet, met één handmatig aangemaakt submapje.
@Alex Hieronder een voorbeeld van hoe het te zien is met IMAP in Thunderbird.
Het komt vooral voor met oudere emailadressen, het heeft te maken met de configuratie van deze mailservers.
Outlook kan daar minder goed mee omgaan en dan wordt het verwarrend waar de mails in komen te staan.
Ik ben dit al jaren aan het doorgegeven en nog nooit heeft iemand van Ziggo hier een zinnig bericht op terug gegeven, want er komt geen bericht terug van diegene die de mailservers beheerd.
Zeg dan gelijk als Ziggo dat je hier niets aan wilt doen en niets mee wilt doen en dat de klant het zelf verder uit moet zoeken, dan ben je duidelijk en kunnen klanten een weg zoeken om er omheen te kunnen werken.
Ah kijk, dank @Bert ! Ik snap het inderdaad. Nee is inderdaad ook een antwoord, maar begrijp dat er überhaupt nooit (echt) een antwoord kwam. Hoewel het vertrouwen nu nog niet heel hoog is na eerder gestrande pogingen en dat bijv. KPN ook zo ingericht blijkt te zijn, ga ik een nieuwe poging wagen. Wordt hopelijk vervolgd.
De mensen die bij ZIGGO de mailserver in beheer hebben kunnen hier denk ik ook niets aan veranderen zij krijgen de software ook aangeleverd.
Ik weet onder digital met VMS software maakten wij gebruik van de mail server software die via digital geleverd werd en konden zelf ook niet alles veranderen voor onze gebruikers die met verschillende mail clients hun eigen mail beheerden.
Op verschillende platforms hadden wij mailservers draaien en dan ben je toch afhankelijk van de software leveranciers.
@Alex Ik ben nog eens gaan kijken of de overtollige lege mappen te verwijderen zijn.
Ze lijken te verwijderen via IMAP en in de webmail, wel even bij beiden nakijken of er mail in zit die je wil bewaren en of ze werkelijk weg zijn, in de webmail en Thunderbird niet meer te zien, na sommige via Thunderbird kunnen verwijderen, anderen moesten via de webmail verwijderd worden.
Geen idee waarom.
Opnieuw een IMAP account aangemaakt in Outlook en er kwamen alleen de Engelse mappen met wel de juiste inhoud.
Mijn conclusie: vanuit de mailserver worden de mappen in het Engels aangeboden aan de mailprogramma's.
Geen idee hoe en wat met instellingen in een mailserver, maar dat je 2 dezelfde mappen kunt krijgen is duidelijk, waarvan er maar 1 werkelijk gebruikt wordt en als je een nieuw account aanmaakt met IMAP, dan kunnen die mappen in het Engels komen te staan.
@brokling schreef:
De mensen die bij ZIGGO de mailserver in beheer hebben kunnen hier denk ik ook niets aan veranderen zij krijgen de software ook aangeleverd.
Ik weet onder digital met VMS software maakten wij gebruik van de mail server software die via digital geleverd werd en konden zelf ook niet alles veranderen voor onze gebruikers die met verschillende mail clients hun eigen mail beheerden.
Op verschillende platforms hadden wij mailservers draaien en dan ben je toch afhankelijk van de software leveranciers.
@brokling Dat kan zo zijn, als dat zo is, dan is dat zo, maar zeg dat dan als Ziggo zijnde en laat het niet al jaren onbeantwoord en zonder oplossing in stand blijven en vertel dan ook erbij dat je de mailservers en mailadressen waar dit voorkomt beter niet kunt gebruiken, omdat je in een puinhoop terecht komt waar je, als je geen inzicht in dit soort dingen hebt, helemaal niet uit kunt komen en je mail een oneindig zoekplaatje wordt.
Ik baal verschrikkelijk van het feit dat alle "gevoelige" Ziggo communicatie blijkbaar via de afdeling Communicatie en Marketing moet en dat die heel veel tegenhouden, wat al jaren bergen gefrustreerde klanten oplevert, die geen kant op kunnen, omdat er geen richting aangegeven wordt.
Het probleem zit hem niet in de server, maar in de meerdere clients die gebruikt worden om de mail via imap te benaderen.
Dus als je Outlook op je computer, een app op een telefoon en webmail door elkaar gebruikt (en dan nog verschillende versies/apps door elkaar heen of in een andere taal) is de kans heel groot dat dit soort problemen opduiken.
Er is namelijk geen standaardisatie in de naam die mappen hebben in een mailclient.
Hallo Bert en Alex,
Heb mijn ZIGGO MAIL ACCOUNT verwijderd en opnieuw toegevoegd in OUTLOOK.
Op de WEBMAIL zijn de mappen van afbeelding 1 te zien en in afbeelding 2 de mappen In OUTLOOK, inclusief de Engelstalige mappen.
Zoals is aangegeven in een TOPIC om van de Engelstalige mappen aftekomen heb ik bij pad van de hoofdmap INBOX ingevuld, afbeelding 3,
Engelstalige mappen zijn verdwenen, afbeelding 4.
Nu vermoed ik, omdat de hoofdmap nu INBOX is en OUTLOOK hier geen andere mappen vindt, zoals bijvoorbeeld VERZONDEN ITEMS, dat OUTLOOK zelf de Nederlandstalige mappen aanmaakt en deze dan synchroniseert met de WEBMAIL waar ze als submappen van POSTVAK IN verschijnen, afbeelding 5.
Omdat de keuze van pad van de hoofdmap in de OUTLOOK en MAIL app op iPhone en iPad ontbreken zullen deze apps alleen synchroniseren met POSTVAK IN en de Engelstalige mappen in MIJN MAPPEN in WEBMAIL.
Voorbeeld: verstuur ik een mail d.m.v. de mail app op mijn iPhone, dan komt de mail In MIJN MAPPEN in de map SENT en niet in de map VERZONDEN ITEMS in WEBMAIL.
Denk dat het probleem ligt bij MIJN MAPPEN. Deze mappen staan ook in het Nederlands, met uitzondering van SPAM direct onder POSTVAK IN.
Ben het met de conclusie van Bert eens dat de mailserver de mappen in het Engels (MIJN MAPPEN) aanbiedt aan de mailprogramma's. Tenzij je INBOX als hoofdmap invult.
Het is helemaal niet raar dat die mappen in het Engels worden aangeboden. Op de iphone kan je die engelse mappen gewoon koppelen. In Thunderbird zie ik ook geen problemen daarmee. Outlook gebruik ik niet, daar is altijd wat mee.
Iphone:
@efok De titel is niet raar, maar dat zowel de mappen in het Nederlands als Engels, aparte mappen zijn en dat er dus in de ene Verzonden geen bestanden zitten en in de Sentmail/Sent wel mails zitten of andersom en dat dit niet bij alle Ziggo emailboxen is, alleen van bepaalde mailservers.
Ik denk dat jullie de mappen gewoon niet goed koppelen, en dan worden ze nog eens in het NL aangemaakt.
@Bert welke “bepaalde mailservers” bedoel je?
@efok Ik koppel helemaal niets handmatig.
Ik vul het emailadres in en het wachtwoord en de rest van alle instellingen krijgt de mailsoftware van mailservers.
Ik bedoel dat ik zie bij mijn mailadressen en bij andere mailadressen als mensen zich hier melden op het forum, dat dit oude emailadressen zijn, vaak uit dezelfde periode en dat de software die op die mailservers staat, dit fenomeen laten plaatsvinden, want bij nieuwere mailadressen hebben ik en anderen dit fenomeen niet.
Allereerst dank voor alle reacties. Heb alles nog eens nagelezen en OUTLOOK en MAIL APP iPhone nogmaals stap voor stap ingesteld volgens de instructies van de ZIGGO KLANTEN SERVICE (https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/) zonder het gewenste resultaat.
Vervolgens ben ik verder gaan zoeken op internet, en kwam in IMAP-instellingen van verschillende andere mailservers iets tegen dat niet in de instructies staat van de ZIGGO KLANTEN SERVICE. Zowel in OUTLOOK in het PAD VAN DE HOOFD MAP, als in geavanceerde instellingen mail app iPhone moet men INBOX invullen (afbeelding 1).
Heb eerder, naar nu blijkt, onterecht, aangegeven dat ik het niet eens was met de oplossing voor het verwijderen van de Engelstalige mappen door INBOX in te vullen.
Ook de map structuur van diverse MAIL SERVERS is nagenoeg gelijk aan ZIGGO WEBMAIL.
Dus hier zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen.
Het synchroniseren tussen OUTLOOK op mijn laptop, MAIL APP op mijn iPhone en ZIGGO WEBMAIL werkt bijna goed. Mail verstuurd vanuit MAIL APP op mijn iPhone wordt standaard in de map VERSTUURD geplaatst en niet in de map VERZONDEN ITEMS.
Bij geavanceerde instelling op mijn iPhone selecteer ik VERZONDEN ITEMS, maar gaat elke keer terug naar VERSTUURD. Dit is makkelijk op te lossen door alle mails uit VERSTUURD te verplaatsen naar VERZONDEN ITEMS (afbeelding 2).
En dan verloopt de synchronisatie met OUTLOOK en WEBMAIL goed. Dit is waarschijnlijk een iPhone mail app fout.
Er komt dit jaar nog een nieuwe mail app uit van Apple, misschien is het dan opgelost.
Misschien is een aanpassing van de instructies door de ziggo klantenservice op zijn plaats om problemen van toekomstige klanten te voorkomen.
Uit de reacties op dit TOPIC blijkt dat er toch enige verwarring en tussen sommige mensen ook wrevel is ontstaan. Hiervoor bied ik mijn excuses aan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.