1
Vraag
2
Reacties
mphillips20

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mag ik een VPN op mijn netwerk hosten?

Hallo, sorry als mijn grammatica niet goed is, nederlands is niet mijn moedertaal.
Gisteren heb ik geprobeerd om een PPTP VPN server te hosten door mijn Ziggo netwerk, zodat ik toegang kan krijgen tot mijn netwerk als ik niet thuis ben (Ik heb een game-server en een paar andere computers dat ik wilde toegang toe). Maar later mijn internet was geblokkeerd door Ziggo want zijn systeem markeerde mijn netwerk als "spamberichten verzenden". Ik heb de klantenservice gebeld en ze zegt dat het was waarschijnlijk de VPN, en dat ik zou het uitschakelen. Nu mijn internet is geblokkeerd tot maandag, en de hele situatie is een beetje vervelend want er is niets in the servicevoorwaarden over VPN's en ze zouden niet precies zeggen wat het oorzaak voor de blok was. Als het mogelijk is, ik wil nog een VPN hosten want het echt nuttig is voor veiligheid en toegang tot mijn netwerk, maar ze zegt dat als het opnieuw gebeurt dan word ik een week geblokkeerd. Heeft iemand anders eerder zo'n probleem gehad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zolang je de VPN alleen prive gebruikt heb je over het algemeen weinig problemen.
Zodra je deze ook open hebt voor anderen overtreed je de AV en mag je in principe afgesloten worden.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zolang je de VPN alleen prive gebruikt heb je over het algemeen weinig problemen.
Zodra je deze ook open hebt voor anderen overtreed je de AV en mag je in principe afgesloten worden.
mphillips20
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Zolang je de VPN alleen prive gebruikt heb je over het algemeen weinig problemen.
Zodra je deze ook open hebt voor anderen overtreed je de AV en mag je in principe afgesloten worden.


Bedankt voor de snelle antwoord, ja ik wil het alleen prive gebruiken, het is zodat ik kan toegang tot mijn game server hebben buiten mij ln thuis. Weet je of ik iets kan doen om te voorkomen dat ik in de toekomst wordt geblokkeerd? Of moet ik de vpn afschakelen?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zolang je hem niet nodig hebt kun je hem het beste uit laten. Dat voorkomt ook aanvallen van buitenaf.
Gewoon inschakelen op moment dat je hem ook gaat gebruiken.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Ik draai al vele jaren een VPN server thuis, op een Synology nas.
Eerst bij Ziggo en nu al bijna 2 jaar bij T-Mobile.
Waarom je dan opeens spam zou gaan versturen is mij een raadsel, een VPN server doet dat niet.
Een aangesloten cliënt misschien wel maar dan moet je het daar zoeken.
En altijd alleen maar toestaan voor geautoriseerde gebruikers.
Ik zie niet in wat er dan onveilig aan zou zijn.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Ik ben benieuwd naar de gameservers die je draait...
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ook ik heb al jaren de optie om een VPN op te zetten naar mijn thuisnetwerk. Op mijn server draait openvpn. Dat heeft niet geleid tot blokkades.
Overigens zou ik je een andere vorm van VPN dan PPTP aanraden. PPTP wordt niet meer als veilig gezien.
https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/the-pptp-vpn-protocol-is-not-secure-use-these-alternati...
mphillips20
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marco1861 wrote:
Ik ben benieuwd naar de gameservers die je draait...

Alleen een minecraft server ? ik gebruik de VPN om de server te configuren als ik ben weg vam mijn thuis
mphillips20
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:
Ook ik heb al jaren de optie om een VPN op te zetten naar mijn thuisnetwerk. Op mijn server draait openvpn. Dat heeft niet geleid tot blokkades.
Overigens zou ik je een andere vorm van VPN dan PPTP aanraden. PPTP wordt niet meer als veilig gezien.https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/the-pptp-vpn-protocol-is-not-secure-use-these-alternati...

Ja, ik zou een verschillende protocol gebruiken, mischieen het was PPTP dat maakt de flag in Ziggo's vriligheidsysteem?
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
mphillips20 wrote:

Marco1861 wrote:
Ik ben benieuwd naar de gameservers die je draait...
Alleen een minecraft server ? ik gebruik de VPN om de server te configuren als ik ben weg vam mijn thuis


Ik vroeg het om te kijken of er mogelijk malware actief is... 😉

Ja, ik zou een verschillende protocol gebruiken, mischieen het was PPTP dat maakt de flag in Ziggo's vriligheidsysteem?


Dat lijkt me niet. Het zal Ziggo een rotzorg zijn als ze bij een particulier inbreken vanwege slechte beveiligingen... 😉

PPTP zou ik wel snel wijzigen in OpenVPN (of eventueel IKEv2/IPSec, SoftEther of SSTP).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic