BLipinski

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mag Ziggo je 35 euro in rekening brengen als de monteur liegt over zijn werk?

Wij hebben sinds een jaar Ziggo Wifi & Pods. We hebben altijd ervaringen met een SLECHTE verbinding. Ze hebben ons veel COX-kabels gestuurd om te proberen het probleem op te lossen, maar niets werkte. Uiteindelijk gaven ze ons een afspraak en stuurden ze iemand naar ons huis. Toen de monteur arriveerde, belde hij een keer terwijl ik onder de douche stond. Ik belde meteen terug binnen een paar minuten. Ik keek uit het raam en zag de monteur van Ziggo mijn telefoontje weigeren en wegrijden in zijn auto. Ik belde de technicus 4 keer en geen antwoord. Ik heb ook gelijk ziggo gebeld om hulp te vragen.
Ze konden me niet helpen en gaven me pas over twee dagen een afspraak.
Nu ben ik hier 3 weken later en Ziggo probeert me kosten in rekening te brengen voor de technicus die mijn oproepen heeft geweigerd en wegreed van mijn huis. De reden dat Ziggo me de 35 euro niet kan terugbetalen is omdat de technicus LIGDE en zei dat hij me DRIE KEER belde en ik niet opnam.
Dus hier ben ik, want het enige dat Ziggo tegen me kon zeggen, is dat ik hier het BEWIJS moet plaatsen via mijn belgegevens met Vodafone, om te bewijzen dat hij me niet 3 keer heeft gebeld. Hij belde me een keer.

Ik vind het belachelijk dat Ziggo doorgaat met vreselijke internet en klantenservice. Het is niet eerlijk dat u naar uw technicus luistert en hun woord als waarheid aanneemt terwijl hij zo duidelijk liegt.

Hier heb ik een kopie van mijn Vodafone-gegevens waaruit blijkt dat ik de technicus 4 keer heb gebeld. Ik voeg ook het screenshot toe van mijn iPhone van het ene INKOMENDE telefoontje van de technicus. Je kunt ook de schermafbeelding zien van het telefoontje dat ik heb gepleegd naar 09001884 (Ziggo) voor hulp omdat de monteur bij mijn huis wegreed en mijn telefoontjes weigerde.

Er wordt van mij geëist dat Ziggo me officiële oproepgegevens laat zien dat de technicus me 3 keer heeft gebeld, zoals hij beweert.

 

***Bijlage met privé informatie van monteur verwijderd door moderator***

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @BLipinski 

 

Allereerst, welkom hier op de Community.

Natuurlijk erg jammer te lezen dat je zoveel frustratie hebt ervaren na aanleiding van deze monteursafspraak.

Ik denk dat het in deze ook niet relevant is of de monteur wel of niet heeft gebeld en hoe vaak. Het feit is wel dat de monteur voor een dichte deur stond en er niet werd open gedaan.

Dat kan verschillende redenen hebben, maar het feit blijft dat als je een afspraak maakt tussen 08.00-13.00 uur, kan het zijn dat een monteur voor je deur staat tijdens het douchen of als je toch snel boodschappen gaat doen.

Dat is een bewuste keuze, wat dus in dit geval ook consequenties heeft.

 

Nu kan ik me heus voorstellen dat het al met al geen leuke ervaring is geweest, en wil ik echt wel meedenken in een oplossing. 

Vanuit ons kan ik je aanbieden de helft te vergoeden van deze kosten, de andere helft blijft voor jouw rekening.

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Exact wat @MR_CHIP  zegt 🙂 Een monteur hoeft niet te bellen, dit doet hij uit service. Het punt is wel dat hij heeft aangebeld en er niet werd open gedaan. Op basis daarvan zijn de kosten ook terecht. Mijn aanbod om de helft te vergoeden blijft staan.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Ooit had ik ook een afspraak voor een monteur. Het is toen in de verste verte niet bij mij opgekomen om te gaan douchen.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Allereerst vervelend dat je de monteur bent misgelopen. Het is een monteur natuurlijk niet verplicht 3x te bellen als er een afspraak is, indien je zelf niet open kan doen lijkt het mij niet heel gek dat de monteur naar de volgende klus gaat. Daarnaast niet heel netjes om het telefoonnummer van de monteur online te gooien, maar dat is mijn mening. Zie hieronder de voorwaarden voor de monteur. Schermafbeelding 2023-02-27 203739.png

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

*removed*

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@BLipinski 

 

Ik ga hem voorleggen aan de Ziggo Medewerkers die kunnen dit uitzoeken en kijken wat ze kunnen doen morgen voor je.

 

Laat tot die tijd even dit topic voor wat het is, en via de Community Medewerker lopen, anders gaat het door elkaar.

Je hebt wel netjes aangegeven dat je onder de douche staat, maar op zich behoor je gewoon beschikbaar te zijn, maar je geeft in alle eerlijkheid wel te kennen iets te hebben gedaan.

 

Nu zie ik dat je nummer van een monteur deelt dit is tegen de huisregels, dit had je beter privé als er een medewerker was geweest zo kunnen oplossen.

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ze geven je een raam tussen 8 en 13.00 uur. Moet ik bij het raam zitten en niets doen met mijn dag totdat ze komen? sorry dat ik moest douchen en hij kwam toevallig toen ik ongesteld was?????

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

je begrijpt het niet. de monteur heeft een keer gebeld en dat is oké! ik belde de monteur 4 minuten na het eerste telefoontje en hij ontkende mijn telefoontje en reed voor mijn neus weg. toen plaatste hij zijn aantekeningen voor Ziggo HQ dat hij me drie keer belde om me te pakken te krijgen en dat deed hij NIET. dat is een leugen, en nu moet ik 35 euro betalen omdat hij liegt. ik heb geen betere manier om te bewijzen dat hij belde dan deze screenshots te laten zien...dit werd mij verteld door ziggo dus het maakt echt niet uit wat je denkt

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

*blocked* 

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

je begrijpt het niet. de monteur heeft een keer gebeld en dat is oké! ik belde de monteur 4 minuten na het eerste telefoontje en hij ontkende mijn telefoontje en reed voor mijn neus weg. ik heb de monteur 3 keer gebeld en keer op keer geen antwoord. toen plaatste hij zijn aantekeningen voor Ziggo HQ dat hij me drie keer belde om me te pakken te krijgen en dat deed hij NIET. dat is een leugen, en nu moet ik 35 euro betalen omdat hij liegt. ik heb geen betere manier om te bewijzen dat hij belde dan deze screenshots te laten zien ... dit werd mij verteld door ziggo. En als je tussen 8:00 en 13:00 uur een raam krijgt van ziggo, zit je dan al die uren bij het raam te wachten? je poetst je tanden niet of gaat niet eens een seconde douchen?????

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

het punt hiervan is niet of ik op enig moment onder de douche stond tijdens het venster van 5 uur dat ziggo je geeft. het punt is dat toen ik de technicus onmiddellijk terugbelde nadat hij mij had gebeld, hij in zijn vrachtwagen ging zitten, mijn oproep weigerde en toen wegreed. en hij koos ervoor om op zijn rapport te liegen en te zeggen dat hij me drie keer had gebeld terwijl dat een leugen is. het punt is, ik heb ziggo nodig om te bewijzen wat de technicus zei. ik heb bewijs nodig van de drie telefoontjes die hij naar verluidt heeft gepleegd, ik heb mijn bewijs geleverd, nu heb ik het zijne nodig. maar die krijgt hij natuurlijk niet.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik begrijp dat het heel vervelend is en daarom heb ik een medewerker van Ziggo gevraagd dit topic in te duiken en u verder te helpen en kijken of deze kunnen terug draaien en nieuwe afspraak kunnen maken. U omschrijft netjes wat er is gebeurt en dat is goed, zo kan dit ook met de monteur die naar u toe was besproken zijn, en niks is erger dan de maandelijkse periode. Laten we de medewerker even afwachten en dat het tot een goed einde kan worden geregeld.

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt. ik had al een nieuwe afspraak en de tweede technicus had geen problemen met aankomen, bellen, etc. de enige hulp die ik nodig heb is om de 35 euro kosten van mijn factuur te halen

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @BLipinski 

 

Allereerst, welkom hier op de Community.

Natuurlijk erg jammer te lezen dat je zoveel frustratie hebt ervaren na aanleiding van deze monteursafspraak.

Ik denk dat het in deze ook niet relevant is of de monteur wel of niet heeft gebeld en hoe vaak. Het feit is wel dat de monteur voor een dichte deur stond en er niet werd open gedaan.

Dat kan verschillende redenen hebben, maar het feit blijft dat als je een afspraak maakt tussen 08.00-13.00 uur, kan het zijn dat een monteur voor je deur staat tijdens het douchen of als je toch snel boodschappen gaat doen.

Dat is een bewuste keuze, wat dus in dit geval ook consequenties heeft.

 

Nu kan ik me heus voorstellen dat het al met al geen leuke ervaring is geweest, en wil ik echt wel meedenken in een oplossing. 

Vanuit ons kan ik je aanbieden de helft te vergoeden van deze kosten, de andere helft blijft voor jouw rekening.

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee. Sorry, maar de douche is niet relevant. het feit en het punt hiervan is dat de technicus voor mijn ongeopende deur stond en mijn telefoontje niet beantwoordde slechts een paar minuten na zijn eerste telefoontje (terwijl hij voor mijn ongeopende deur in zijn vrachtwagen stond) het is ZEER belangrijk hoe vaak hij zegt dat hij heeft gebeld, omdat het de eerlijkheid van de situatie aantoont. Ik nam geen douche en antwoordde 30 minuten later. het was meteen nadat hij belde, daarom kon ik de monteur aan de overkant zien voordat hij mijn oproep afwees en wegreed. ik laat dit niet los tenzij ik bewijs krijg dat hij net zo vaak heeft gebeld als hij zei. Ik weiger de helft van deze kosten te betalen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een monteur is niet verplicht om te bellen

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Exact wat @MR_CHIP  zegt 🙂 Een monteur hoeft niet te bellen, dit doet hij uit service. Het punt is wel dat hij heeft aangebeld en er niet werd open gedaan. Op basis daarvan zijn de kosten ook terecht. Mijn aanbod om de helft te vergoeden blijft staan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zelf ben van mening dat dit aanbod best  coulant is,

gezien wat er gebeurt is 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Jamyla je hebt weer een hart van goud en goede oplossing al mag ik het zeggen, vind de coulance zeer acceptabel en er valt gelukkig goede regeling.

 

@BLipinski 

En de monteurs bellen vaak uit coulance de klant, dit hoeft niet maar mag wel, ze vinden het netjes om zo de kant te benaderen. Hier zouden ze ook een probleem hebben want ik ben door probleem met de Wifi Spots en Modem niet bereikbaar geweest ook niet voor ziekenhuis waar ik bijna wekelijks de deur plat loop, dat is opgelost door Ziggo en ik kan weer mobiel door me huis bellen met Data, wifi kon maar Data niet.

 

Er is altijd een oplossing. 😊 

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

mijn bel is kapot. de technicus werd hiervan op de hoogte gesteld. dus daarom belde hij. En als de technicus niet verplicht is om te bellen, of verplicht is om te bellen, waarom heeft uw ziggo-vertegenwoordiger dan 30 minuten bij mij aan de telefoon gezeten om erachter te komen of hij heeft gebeld? ik denk dat dat een goed moment zou zijn geweest om te vermelden dat als hij dat het geval is. Zoals ik al zei, ik heb bewijs nodig van de activiteiten van de technicus. en nu (omdat je het noemde) heb ik ook bewijs nodig waar staat dat de monteur niet verplicht is te bellen. (vooral wanneer de klant laat weten dat zijn bel niet werkt). het lijkt mij dat ziggo de komende maanden veel omzet zal verliezen, aangezien t mobile nu glasvezelkabels heeft geïnstalleerd en iedereen in de buurt brieven stuurt over het afkopen van hun ziggo-contracten.

BLipinski
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik denk dat het een geweldige deal is voor iemand die niet heeft gezien dat een technicus zijn telefoontje heeft geweigerd en voor iemand die geen monteur had die loog over de activiteiten die hij deed. als hij liegt over een telefoontje, waar liegt hij dan nog meer over? Ik vind dit helemaal niet eerlijk. het is 35 euro voor ziggo en waarover? het is een vreselijke manier om met uw klantenservice om te gaan. geen hulp en neerbuigend naar de klant, in een poging om hen de verantwoordelijkheid te laten nemen voor uw gebrek aan bekwame monteur

Uitgelicht topic