1
Vraag
2
Reacties
RoelK

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

MacBook en Ethernet

Ziggo helpdesk kan mij niet helpen met de vraag hoe ik mijn MacBook Pro via een Ethernetkabel kan verbinden met mijn Connectbox.

Wifi werkt redelijk op de begane grond en op zolder (extra Wifi-steunpunt), maar slecht vanuit mijn werkkamer op de 1e verdieping (2,4 of 5 Ghz Wifi-netwerk maakt geen verschil). Vandaar dat ik een verbinding met een kabel wil gebruiken.

Met de Windows Laptop van mijn dochter werkt het prima; je hoeft niets in te vullen. Connectbox en Ethernetkabel zijn dus goed. Op mijn MacBook werkt het niet.

Kan een expert van Ziggo of een gebruiker mij misschien helpen?  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoelK
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jan en Gianna, dank voor het meedenken! Met hulp van Apple Support is het gelukt. Ik ben een leek, maar misschien zijn onderstaande stappen voor een ander van nut.

Met vriendelijke groet,

Roel

 

Ziggo Connectbox, MacBook Pro met Thunderbolt poort, Ethernetkabel aangesloten via Satechi Type-C Multi-Port Hub 4K Ethernet

Systeemvoorkeuren > Netwerk

Klik op +

Kies Interface type USB 10/100/1000 LAN

Configureer IPv4: Optie Via DHCP

Ga naar Geavanceerd

In Tab TCP/IP: Vernieuw DHCP-lease

En de rest gaat vanzelf (d.w.z. er zijn twee IPv6-adressen gevonden)

Bekijk in context

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

 

 

Als u als de kabel is aangesloten en naar uw WiFi verbinding gaat en daar WiFi uitschakelt, veranderen de boogjes in een vast cirkel segment en zou de kabelverbinding moeten werken. Zo werkt het in ieder geval op mijn iMac.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @RoelK, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! We denken graag met je mee en ik snap heel goed dat je op je Macbook graag van de meest stabiele internetverbinding wilt genieten. Het aansluiten van de ethernetkabel en het uitschakelen van de wifi zoals @Jan F. zorgt er niet voor dat je MacBook automatisch de ethernet verbinding herkent en overneemt? 

RoelK
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jan en Gianna, dank voor het meedenken! Met hulp van Apple Support is het gelukt. Ik ben een leek, maar misschien zijn onderstaande stappen voor een ander van nut.

Met vriendelijke groet,

Roel

 

Ziggo Connectbox, MacBook Pro met Thunderbolt poort, Ethernetkabel aangesloten via Satechi Type-C Multi-Port Hub 4K Ethernet

Systeemvoorkeuren > Netwerk

Klik op +

Kies Interface type USB 10/100/1000 LAN

Configureer IPv4: Optie Via DHCP

Ga naar Geavanceerd

In Tab TCP/IP: Vernieuw DHCP-lease

En de rest gaat vanzelf (d.w.z. er zijn twee IPv6-adressen gevonden)

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@RoelK  Fijn dat het gelukt is. En dank voor de terugkoppeling. Uw vraag zal nog wel eens vaker voorkomen en dan kan verwezen worden naar deze oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic