Dag,
Sinds een paar dagen heeft mijn MacBook Air geen internetverbinding meer, terwijl het wel verbinding heeft met mijn wifi. Hiervoor heeft mijn laptop daar nooit problemen mee gehad. De laptop heeft wel internetverbinding via mijn 4G hotspot vanuit mijn telefoon, maar niet met de wifi terwijl andere apparaten dit probleem niet ondervinden met de wifi.
Ik heb uiteraard de laptop eerst opnieuw opgestart om te kijken of dat hielp, maar helaas. Ik heb ook geklikt op het vergeten van de wifi en het daarna weer verbonden. Ik heb de locatie in mijn laptop aangepast, opnieuw opgestart, locatie teruggezet en weer verbonden met de wifi, maar tevergeefs. Daarnaast heb ik me afgevraagd of het kan liggen aan een update die ik nog zou moeten doorvoeren, maar ik kan natuurlijk geen updates doorvoeren zonder internetverbinding.
Volgens de wifiprobleemoplossing vanuit de laptop moest ik contact opnemen met mijn provider of de DNS nummers aanpassen. Ik heb de DNS nummers aangepast naar die van GoogleDNS en OpenDNS en nog meer opties vanuit een website die me 14 opties gaf om het probleem op te lossen, maar niets heeft nog geholpen helaas.
Ik heb mijn laptop zsm weer nodig voor tentamens, waardoor ik nogal haast heb bij het oplossen van dit probleem. Mijn 4G raakt een keer op.
Heeft iemand de gouden tip die mij kan helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja de instellingen staan bij mij hetzelfde met uiteraard ander ip-adres en router.
De configuratie (voor Internet Start XXL) is in orde, het modem is dus volledig online.
Heb je al gekeken naar Geavanceerde instellingen, Beveiliging, MAC-filtering?
Hoe doe ik dat?
Dit is een andere pagina in de webinterface van het modem.
De MAC-filtering staat aan op mijn MacBook. Die kan ik aanvinken op 'wis'. Moet ik dat doen?
Ja, dit is namelijk vrijwel zeker de oorzaak. Start daarna voor de zekerheid het modem opnieuw op.
YES! Het is gelukt! Oh wat fijn dit... De laptop heeft weer verbinding! Jullie allemaal heel erg bedankt voor de moeite, hulp en tijd. Het lag dus aan de MAC-filtering. Waarom die er ineens op zat begrijp ik niet, maar ik weet nu wel hoe ik die er weer af kan halen mocht het ooit weer voorkomen.
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Gebruik je mogelijk de SmartWifi app? Daarmee kunnen namelijk apparaten 'gepauzeerd' worden, dit is hetzelfde als MAC-filtering.
Ik heb die app wel inderdaad, maar gebruik m niet veel. Goed om te weten dat het daar aan kan liggen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.