1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mark1973

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mac Filtering verwijdert Mac-filterlijst steeds

Om de nachtrust van mijn zoon te garanderen, maak ik gebruik van Mac-filtering.
Echter, zo ongeveer elke dag moet ik de filters opnieuw instellen omdat de Mac-filterlijst verdwenen is. Ik doe alles netjes volgens de regels: opslaan gebeurt dus op de juiste wijze.
Als ik een uurtje later inlog, dan is de Mac-filterlijst er nog, maar een paar uur later is ie weg.
Ik weet dus ook niet of het dan nog werkt en dan zet ik het er dus maar weer opnieuw in.
Nu aan het testen met m'n eigen telefoon of het blijft werken ondanks dat de lijst niet meer te vinden is in de Connect Box.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
2 Reacties 2
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Mark193, goed dat je je bekommert om je zoons hersteluren 😉 Ik snap dat je liever een blijvende oplossing hebt. Heb je dit topic over MAC-filtering al gevonden?
Wie weet is er iemand anders op de Community die MAC-filtering gebruikt en hier meer van weet.

Werking MAC-Filtering op Connectbox
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Mark1973 wrote:
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Je zou een 2e router kunnen overwegen. Een goedkope die je 'achter' het Ziggo modem plaatst en die wel naar behoren alles vasthoud.

Ik weet dat dit mogelijk een drastische stap kan lijken (of een belachelijke: waarom 2 modems?) maar geloof me als ik zeg dat dit ook zijn voordelen kan hebben. Ikzelf gebruik eenzelfde situatie en er zijn modems die meer kunnen dan het Ziggo modem. Zo onderhoud ik ook een VPN verbinding met het netwerk van mijn ouders bijvoorbeeld.

Of wat te denken van een simpele backup: als Ziggo zou besluiten een ander modem in te zetten dan hoef ik niks opnieuw in te stellen. Het enige wat voor mij dan telt is dat mijn eigen modem leidinggevend wordt.

Let wel: ik zeg niet dat dit een perfecte oplossing voor iedereen is, maar mijns inziens zeker het overwegen waard.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic