Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemorgen,
Ik moet iedere dag weer de MAC-filtering instellingen opnieuw opslaan anders wordt deze filtering niet gebruikt.
Hij is dusdanig ingesteld dat de pc's van mijn kinderen op bepaalde tijden geen internet verbinding heeft om zo te voorkomen dat ze 24/7 gamen. Echter als ik niet in de ochtend en avond de instellingen opnieuw opsla gebruikt hij deze filtering niet. Dat wil zeggen in de ochtend gaat het niet aan (omdat ik het in de avond heb opgeslagen en daarmee het internet voor hun uitzet) en in de avond niet uit omdat ik het in de ochtend heb aangezet. De instellingen zelf hoef ik niet aan te passen die blijven gelijk.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen, bij het oude modem had ik dit probleem niet.
Ik heb een connectbox Giga.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Kemmie_69 Fijn dat het met het nieuwe modem inmiddels werkt! Het probleem met Mac Filtering op Arris Connectbox (SmartWifi) modems zal met een volgende Firmware update opgelost worden. Wat je vraag m.b.t. de netwerknaam; op het moment dat SmartWifi is ingeschakeld dan worden de netwerknaam (SSID) voor de 2.4 & 5.0Ghz frequentie gelijkgetrokken zoals je zelf ook al aangeeft. Als je dit niet wilt, dan kun je SmartWifi uitzetten op het modem zodat je een separate netwerknaam voor zowel de 2.4 als 5.0 Ghz netwerkfrequentie. Let op: het is bij jou niet van toepassing, maar je dient SmartWifi wel aan te hebben op het moment dat je 1 of meer SmartWifi Pods gebruikt.
Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Vaak lost dit vreemde problemen op.
Zelfs langer dan 30 seconden (meerdere minuten) en meerdere malen. Helpt niet.
Dan blijft de resetknop achterop over.
Druk die 30 seconden in, dan staat het modem weer zoals je hem binnen kreeg.
Mocht dat niet helpen, dan zal een Ziggo moderator dieper moeten kijken en de nodige stappen zetten.
Hi @Kemmie_69! Elke dag bezig om alles in te stellen is ook niet te doen! Heb je het advies van @Bert opgevolgd? Laat ons weten wat daar is uitgekomen.
Ik heb van alles geprobeerd, ook de reset knop hielp niet. Ik hoef niet alles op nieuw in te stellen. Het modem houdt alleen de laatste status (na opslaan instellingen). Als het dan om een bepaald tijdstip opnieuw aan of uit zou moeten gaan gebeurd dat niet.
Wat irritant!
Houdt het modem deze instelling ook vast na de reset via het reset knopje? Dan is de reset namelijk niet goed gelukt. Wil je deze nogmaals uitvoeren? Even voor min 30 sec ingedrukt houden.
Je reset het modem dan namelijk naar de fabrieksinstellingen. De instelling moet dan wel verdwenen zijn. Modem hoort de instelling daarna gewoon vast te houden als je de instelling er opnieuw in zet.
Lukt het daarna nog steeds niet goed? Dan ben ik erg benieuwd naar een screenshot van de mac filter settings 😄
Dus voor de duidelijkheid, de instellingen verdwijnen niet, ze werken niet. Alleen de instellingen van de laatste keer opslaan worden "gebruikt". Ze wijzigen dus niet op het ingestelde tijdstip.
Ah dank voor het testen @Kemmie_69
Wil je een screenshot invoegen van de mac filter settings uit het modem? We kunnen dan verder op onderzoek uit 😄
Screenshot zit in eerdere post.
@Kemmie_69 die heb ik over het hoofd gezien. Sorry!
Ik ga dit intern doorzetten om uit te laten zoeken. Mijn opties zijn nu wel op, je hebt zelf ook alles getest en als ik de screenshot bekijk staat de instelling inderdaad goed.
Zodra ik meer info heb kom ik bij je terug in dit topic 😄
@Kemmie_69 Het probleem m.b.t de MAC Filterings instellingen is op dit moment nog in onderzoek. Zodra ik een terugkoppeling heb van onze specialisten laat ik het weten binnen dit topic.
@Kemmie_69 Even een update vanaf onze kant. Helaas heb ik nog geen terugkoppeilng ontvangen van de afdeling die het in onderzoek heeft. Vandaag heb ik hun opnieuw aan de mouw getrokken om ons van antwoord te voorzien. Ik laat het weten zodra ik meer weet. We zijn in iedergeval druk voor je bezig om dit verder uit te zoeken.
Hi Paul,
Bedankt voor de terugkoppeling.
@Kemmie_69 Helaas heb ik nog niet het verlossende antwoord voor je. Ik wil je alleen wel even melden dat we achter de schermen nog druk voor je bezig zijn om hiervoor een antwoord en oplossing te krijgen. Zodra ik meer weet, deel ik dit met je via dit topic.
Kemmie_69 We hebben het probleem weten te reproduceren op een SmartWifi (Arris Connectbox) modem. Men kijkt of dit op te lossen is in een nieuwe firmware update van het modem. Tot er een oplossing is heb ik voor jou als optie het omruilen naar een SmartWifi (Compal Connectbox) modem. Een ander alternatief is gebruik maken van de parental controlopties die je met Safe Online (te installeren vanuit Mijn Ziggo) tot je beschikking hebt.
Hi Paul,
Net terug van vakantie vandaar nu pas een reactie, ik wil hem graag omruilen voor een SmartWifi. Hoe regelen we dit?
@Kemmie_69 Geen probleem! Ik hoop dat je genoten hebt van je vakantie. 😉 Ik heb een verzoek ingediend om een SmartWifi (Compal Connectbox) op te sturen. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Bedankt, ik zie hem graag tegemoet..
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...