1
Vraag
2
Reacties
Kemmie_69

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mac-Filtering - iedere dag opnieuw instellingen opslaan anders werkt het niet

Goedemorgen,

Ik moet iedere dag weer de MAC-filtering instellingen opnieuw opslaan anders wordt deze filtering niet gebruikt.

Hij is dusdanig ingesteld dat de pc's van mijn kinderen op bepaalde tijden geen internet verbinding heeft om zo te voorkomen dat ze 24/7 gamen. Echter als ik niet in de ochtend en avond de instellingen opnieuw opsla gebruikt hij deze filtering niet. Dat wil zeggen in de ochtend gaat het niet aan (omdat ik het in de avond heb opgeslagen en daarmee het internet voor hun uitzet) en in de avond niet uit omdat ik het in de ochtend heb aangezet. De instellingen zelf hoef ik niet aan te passen die blijven gelijk.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, bij het oude modem had ik dit probleem niet.

Ik heb een connectbox Giga.

23 Reacties 23
Kemmie_69
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het nieuwe modem is binnen, geïnstalleerd en geconfigureerd. Hopen dat dit het heeft opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14462Posts
  • 1170Oplossingen
  • 4447Likes

@Kemmi_69 Super! Je hebt het modem dan al rap binnen gekregen. Laat met een paar dagen maar weten wat je bevindingen zijn en of het is opgelost. 

Kemmie_69
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt. Nu wel ander probleem maar dat is minder erg. Ik had normaal gesproken een andere SSID (vond ik leuk) voor de 5G band. Dat werkt bij deze niet. Je ziet de 5G SSID dan niet (niet op laptop, pc of telefoon (Iphone 13)). Als je dezelfde naam voor beiden gebruikt pakt je device wel de 5G versie. Dus is geen echt probleem maar het zou wel moeten kunnen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14462Posts
  • 1170Oplossingen
  • 4447Likes

@Kemmie_69 Fijn dat het met het nieuwe modem inmiddels werkt! Het probleem met Mac Filtering op Arris Connectbox (SmartWifi) modems zal met een volgende Firmware update opgelost worden. Wat je vraag m.b.t. de netwerknaam; op het moment dat SmartWifi is ingeschakeld dan worden de netwerknaam (SSID) voor de 2.4 & 5.0Ghz frequentie gelijkgetrokken zoals je zelf ook al aangeeft. Als je dit niet wilt, dan kun je SmartWifi uitzetten op het modem zodat je een separate netwerknaam voor zowel de 2.4 als 5.0 Ghz netwerkfrequentie. Let op: het is bij jou niet van toepassing, maar je dient SmartWifi wel aan te hebben op het moment dat je 1 of meer SmartWifi Pods gebruikt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic