guma

Level 6
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 256Likes

Mac Filter Connect Box werkt onvoorspelbaar

Ik heb op de forum enkele topics gevonden over het (soms) wel maar meestal niet correct werken van de Mac Filtering op de Connect Box. Maar een eenduidig antwoord ontbreekt volgens mij.

Ook mijn Connect Box verliest regelmatig de lijst met geblokkeerde adressen. Ik kwam daar achter toen de Mac Filtering plots niet meer werkte voor de ingestelde apparaten. Dit is al meerdere malen gebeurd, vandaar mijn vraag:

Is er een definitieve oplossing voor dit probleem?

15 Reacties 15
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @guma
Ik help je graag verder! Wat gaat er exact mis? Zijn de volledige mac filter regels kwijt na verloop van tijd? Is dit vaak na ongeveer even lange periode? Kan het zijn dat er iets anders is wat gebeurt op die momenten? (een reset van de modem? Een tijdelijke onderbreking van het signaal?) 

guma
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 256Likes

Hoi Lycke,

 

De lijst is dan helemaal leeg. Dat is al een paar maal voorgekomen. Er is verder niets gebeurd, geen stroomonderbreking of reset. Ik ben op dit forum meerdere gelijksoortige problemen tegengekomen met de Connect box, maar geen oplossing gevonden.

Gr. Guus

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Een hele goedemiddag @guma, je hebt al een tijdje niks meer van ons gehoord, onze excuses hiervoor. Maar we zijn op de achtergrond wel bezig geweest, we hebben namelijk intern overlegd wat gaan we met dit issue doen. Nou wouden we eerst voorbeelden van je ontvangen, maar we zijn tot de conclusie gekomen om je een ander type modem te sturen, waarvan we zeker weten dat deze functie wel goed werkt. Ga je hiermee akkoord? 

guma
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 256Likes

Hoi Danitsja, bedankt voor je bericht. Lijkt me een prima oplossing.

Welk modem wordt het dan?

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hi @guma dat maken we graag voor je in orde! Je ontvangt dan een Compal Connectbox. Ik hoor het graag als je akkoord bent, dan ga ik aan de slag. 

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem, op mijn Arris modem. Het probleem heeft 2 gezichten:

1. Af en toe is de mac-adres filtering in het menu verdwenen, maar het werkt nog wel. Na een restart van de modem is de mac-filtering weer zichtbaar en blijft gewoon werken. Heel verwarrend.

2. Af en toe werkt de mac-filtering niet meer en is dus ook uit het menu verdwenen. Maar na een restart blijft hij weg. Dan moet ik alles weer opnieuw instellen.

Dit alles gebeurt een aantal (5 - 10) keer per jaar.

Ik las in een ander probleem, dat dit voor de Arris modem opgelost gaat/ging worden in een updat. Is dit al gebeurd of moet die nog komen?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @CPV 

 

Het is inderdaad een bekend probleem dat MacFiltering niet werkt zoals verwacht op de Arris modems. Helaas is daar nog geen update voor gerealiseerd.

Wel gaan we zorg dragen dat dit wordt opgelost in een volgende software update maar die is nog niet bekend.

Als je daar niet op kan wachten is tot die tijd de omruiling naar een Compal modem de kortste route naar een oplossing.

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wat is het verschil tussen de Arris en de Compal?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Op het Arris modem is het probleem met de macfiltering aanwezig. Bij de Compal is dit gelukkig niet het geval. Daarnaast zijn het dezelfde modems. 

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Betekent dat, dat ik de geëxporteerde instellingen van mijn Arris in de Compal kan importeren of moet ik alle instellingen weer opnieuw doen?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @CPV 

Bij de overgang naar een nieuw modem, zul je deze instellingen weer opnieuw naar wens moeten aanpassen. Het is niet mogelijk instellingen te importeren. Laat maar weten of je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om een Compal modem te ontvangen. 

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het probleem is (nog) niet zo urgent, dat ik de moeite wil nemen een nieuw modem te installeren en te configureren. Ik houd de mogelijkheid in het achterhoofd.

guma
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 256Likes

Hoi Judith,

 

Ik had eigenlijk al verwacht dat het nieuwe modem naar mij zou zijn gestuurd, maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Ik ontvang het nieuwe modem graag alsnog.

 

Mvg. Guus

 

 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @guma, dan gaan we dat regelen! Excuses dat het nog niet eerder geregeld was, ik heb het verzoek doorgezet. Binnen zeven werkdagen moet je een nieuw modem ontvangen, waarschijnlijk al eerder, maar ga ervan uit dat het iets langer kan duren. 

Voor nu een fijne avond gewenst, geniet ervan!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @guma 

Een kleine tussentijdse update hier. Wil je mij een privébericht sturen zodra je het modem binnen hebt met het serienummer? Het modem moet dan namelijk voor je geactiveerd worden. 

Uitgelicht topic