Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die traag internet hebben met het Giganet netwerk. Bij het doen van een speedtest (rechtstreeks vanaf de router cat6e bedraad met de modem) krijg ik een upload van 499 Mbps en een download snelheid van 34 Mbps.
Dit probleem speelt al sinds 11 februari. Een aantal dagen had ik zelfs helemaal geen internet, en een periode had ik maar rond de 150 Mb. Intussen is het modem na een bezoek van 4 ziggo monteurs en een aannemer, rechtstreeks aangesloten op een nieuwe AOP. En gaf de test door deze aannemer aan, dat de kabelverbinding tussen de wijkcentrale en het AOP prima functioneerd.
Ik heb een spiksplinternieuwe HP Probook 430 G6 met gigabitkaart, en alle bekabeling is spiksplinternieuw.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Rudy1966,
Ik neem het stokje even over van Marije! Top dat de aannemer de boel gaat afmelden 🙂 Ik heb voor alle zekerheid nu net nog gecheckt maar op dit moment staat de taak nog open. Als je morgenmiddag nog geen bevestiging viaemail hebt ontvangen van je nieuwe pakket, laat het dan in een reactie weten zodat we het opnieuw voor je kunnen checken.
@Mariska Ziggo helaas nog steeds "maar” 500Mb geen mail ontvangen.
Vandaag mag ik het weer overnemen @Rudy1966 ! Wat een heen-en-weer spelletje wordt het zo.
Ik zie dat de taak nu nog steeds open staat. Jammer genoeg kan ik niet zien wat hier de reden voor is en of wij de afmelding van de aannemer al hebben ontvangen. Ik heb nu dan ook een mail naar de desbetreffende afdeling gestuurd met de vraag naar een update. In diezelfde mail heb ik aangegeven dat de aannemer de afmelding al doorgegeven zou moeten hebben.
Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het hier weten!
Ik kom met goed nieuws @Rudy1966 ! Ik heb zojuist Internet Giga voor je besteld. De taak is met wat hulp van een collega gesloten nu.
Dit betekent dat vandaag nog de nieuwe snelheid in gaat. Ik zou je willen vragen om dit goed in de gaten te houden. Het is mogelijk dat jouw modem hiervoor automatisch een reset uitvoert, dus schrik daar niet van.
Als het voor 16:00 uur nog niet werkt, geef dan hier een gil. Werkt het wel, dan verneem ik dat ook dolgraag 🙂
@Marije Ziggo geweldig. Mijn modem is een paar minuten geleden inderdaad down gegaan. En nu heb ik rond de 950Mb upload en rond de 30Mb download met een ping van 16ms, dus dat lijkt mij goed.
Bedankt voor jullie inspanningen.
Nog af en toe (of, indien gewenst, regelmatig) eens een snelheidstest uitvoeren. De uploadsnelheid moet de 50 Mbps kunnen aantikken.
Nog eens een test gedaan, inderdaad 947/49 dus prima.
Ik vind dit razend optimistisch klinken allemaal 🙂 Hartstikke fijn dat het nu allemaal in orde is @Rudy1966 !
Ontzettend bedankt voor je geduld en je snelle reacties hier.
Ik wens je heel erg veel plezier van je nieuwe snelheid en een fijne dag!
Goed om te horen en denk om de flitspalen langs de digitale snelweg.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.