1
Vraag
2
Reacties
Rudy1966

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Maar maximaal 500MB bij Gigabit

Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die traag internet hebben met het Giganet netwerk. Bij het doen van een speedtest (rechtstreeks vanaf de router cat6e bedraad met de modem) krijg ik een upload van 499 Mbps  en een download snelheid van  34 Mbps.

 

Dit probleem speelt al sinds 11 februari. Een aantal dagen had ik zelfs helemaal geen internet, en een periode had ik maar rond de 150 Mb. Intussen is het modem na een bezoek van 4 ziggo monteurs en een aannemer, rechtstreeks aangesloten op een nieuwe AOP. En gaf de test door deze aannemer aan, dat de kabelverbinding tussen de wijkcentrale en het AOP prima functioneerd.

 

Ik heb een spiksplinternieuwe HP Probook 430 G6 met gigabitkaart, en alle bekabeling is spiksplinternieuw. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Marije Ziggo geweldig. Mijn modem is een paar minuten geleden inderdaad down gegaan. En nu heb ik rond de 950Mb upload en rond de 30Mb download met een ping van 16ms, dus dat lijkt mij goed.

 

Bedankt voor jullie inspanningen. 

Bekijk in context

28 Reacties 28
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt of je een 500 Mbps en 40 Mbps abonnement hebt. Is dit correct?

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, heb een gigabit abonnement. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het heeft er alle schijn van dat er in de systemen van Ziggo iets niet is doorlopen m.b.t. het abonnement.

Volgens de specificaties moet de laptop probleemloos die GB snelheid kunnen halen.

Als je zorgt dat je NAW gegevens in je communityprofiel staan, dan leg ik het voor aan het moderatieteam. Zij kunnen diep in de systemen kijken en zo nodig/mogelijk, e.e.a. een push geven.

Reken i.v.m. de huidige omstandigheden op zijn vroegst morgen op een reactie.

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fijn! Dat denk ik namelijk ook al een tijdje. Ik heb mijn NAW gegevens in mijn profiel gezet. Dank jewel. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Gelet op de prijs van het Giga abonnement, kun je zodra alles wél goed werkt, een adequate compensatie vragen, voor de periode dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor deze tip. Een aantal gesprekken met de helpdesk geleden, had een medewerker ook het idee dat het een niet goed afgewerkt script was. Helaas moest ik toen een reset naar fabriekinstellingen doen, en toen ik later nog eens wilde bellen, was de helpdesk gesloten (vrijdagavond 8 uur) Daarna zijn er nog 2 monteurs langsgeweest en is er een aannemer ingeschakeld wat misschien allemaal voorkomen had kunnen worden als het inderdaad een scriptprobleem zou blijken te zijn geweest.

 

Wel zijn nu problemen die met bekabeling te maken hadden kunnen hebben, opgelost, omdat de kabel nu vlak achter de voordeur zit, en er een nieuwe AOP is gemonteerd, want elders in huis was de bekabeling niet helemaal top. 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Controleer in je modem de Download Service Flow 

In het voorbeeld zie je mijn Maximale snelheid 535000000 In jouw geval 1000 000 000 bps

 

Voor de 1Gb modem weet ik niet waar Hulpmiddelen Netwerkstatus o.i.d

 

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij staat ook 535000000 daarom heb ik ook steeds aangegeven bij monteurs en helpdesk dat het mij leek dat het niet klopt en er dus een script probleem is, en geen technisch.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Daar is je antwoord!

Edit

PS Je zou de modem een reset kunnen geven als je dat nog niet gedaan hebt en kijken of die een nieuwe configuratie file download 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rudy1966 Is het al gelukt, na de stroom van je modem af gehad te hebben, om nu de juiste snelheid te krijgen?

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vrijdag had ik een reset gedaan. Dus denk niet dat nu stroom van de modem halen iets uithaalt, tenzij iemand iets heeft aangepast bij Ziggo. Maar daar heb ik niets van vernomen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Rest niet anders dan de dag van vandaag afwachten.

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vannacht de stroom van de router afgehaald, en twee minuten gewacht. Helaas nog steeds maar 500Mb. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Rudy1966 , 

 

Wanneer je een Gigabit abonnement heb, mag je toch een snellere verbinding verwachten dan degene die je binnen haalt. Ik zie dat jij je gegevens hebt ingevuld onder je profiel, dus ik kan met je meekijken naar wat er gaande is. 

 

Wat mij dan ook gelijk opvalt is dat je een Internet Max en Kabel TV pakket hebt. Bij Internet Max haal je een maximale verbinding van 500 mbit/s download en 40 mbit/s upload binnen. De resultaten die jij haalt zijn dan ook heel erg netjes en voldoen aan de eisen van het abonnement dat je hebt en waar je voor betaald. 

 

Ik zie dat je in februari wel de aanvraag hebt gedaan voor een Internet Giga abonnement. Daar is dus alleen iets niet goed gegaan, waardoor dit abonnement nu nog niet actief staat. Het goede nieuws is; je betaald er dus ook nog niet voor 😉 Op dit moment is het voor ons nog niet mogelijk om de upgrade voor je te bestellen, omdat er een lopende MTC-order actief is voor de groene kabel bij jou in huis. Het is dan ook afwachten tot dat proces volledig is afgerond. Als dit klaar is, kunnen wij het Internet Giga pakket voor je opnieuw bestellen en loopt dit ook zeker weten door.

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Marije,

 

Dank voor je antwoord, het is alleen helaas zo, dat die snelheid pas wordt behaald sinds de aannemer een nieuwe AOP heeft gemonteerd. Volgens hem is de kabel nu 100%.

 

Dus het zou fijn zijn, als het gigabit abonnement vandaag wordt geactiveerd. 

 

 

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Deze regel komt uit mijn factuur van afgelopen 13 februari:

 

 

Pakket van 11 februari t/m 11 februari 11 feb-11 feb Internet Giga en Online TV 1,99 - Internet Giga Eerste 6 maanden gratis Internet upgrade (Geldig t/m 10/08/2020)

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Rudy1966 als je @Marije Ziggo gebruikt krijgt zij bericht. Bij deze dus.

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de tip. @KBX458 

Rudy1966
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Marije Ziggo  contact gehad met de aannemer. Ze gaan vandaag de storing aan de kabel afmelden. Hopelijk wordt het gigabit abonnement dan snel geactiveerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic