chullotm
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maanden lange blijvende storing, signaal verlies internet uit de muur

De afgelopen 7 maanden heb ik heel vaak en heel lang, soms meerdere keren per dag en soms meer dan 1 dag aaneengesloten, dat er signaalverlies is naar mijn modem. Ik ben al meer dan een half jaar met jullie bezig om dit probleem proberen op te lossen; ik heb diverse keren al gebeld, ik heb chatsessies gehad met jullie medewerkers, de modem is in 2020 al 3 x vervangen, net als alle bijhorende kabels, Ziggo heeft al meerdere keren een monteur gestuurd, alles is al meerdere keren nagekeken, maar het signaalverlies vanuit de muur naar mijn modem blijft maar voortduren. Op zulke momenten heb ik geen internet via LAN, geen wifi, geen werkende huistelefoon en geen goede verbinding naar mijn media box, daardoor heb ik geen Ziggo On Demand/Ziggo XL. Om jullie een idee te geven hoe vaak dit gebeurd heb ik va sept. 2020 een dagboek bijgehouden wanneer en hoe laat, dit probleem zich voor heeft gedaan:

Sept 2020:

17de om 13.30 uur/18de 13.35 + 21.35/19de 03.35+12.50+18.45+21.05/20ste 01.35+13.00+18.35+21.35/21ste 12.45+17.45+19.25/22ste 07.55+13.25+13.45+19.05/26ste 13.40/29ste om 13.30.

Oktober 2020:

9de om 15.05 uur/12de 19.30/16de 18.55+19.25+20.10/21ste 16.28/27ste om 05.00+06.30.

November 2020:

4de om 12.30+19.00+19.40+23.55 uur/6de 12.47+19.40/7de 04.00+13.00/8ste 16.30/11de 02.00/17de 14.40/18de 12.30/19de om 08.00.

December 2020:

6de om 05.30+11.00+12.30.

Januari 2021:

9de v.a. 07.00-15.30!

Nou zijn dit alleen maar dagen en tijden wanneer ik het gemerkt heb dat de modem het niet doet, er zullen zeker nog op vele dagen problemen zijn geweest toen ik of niet thuis was of ik geen internet gebruikte of ik sliep!

Graag uw hulp, want ik ben er HELEMAAL klaar mee! Daarnaast is mij al maanden geleden telefonisch verteld door een medewerker van Ziggo dat als de problemen zich blijven voordoen dat ik compensatie zal krijgen op mijn volgende factuur voor het bovenstaande omdat het belachelijk is om zo lang al en zoveel problemen te ervaren met product levering. Ik krijg nl. geen waar voor mijn geld, dat begrijpen jullie vast ook wel.

mvg,

Tamas Mudri

114 Reacties 114
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2234Reacties
  • 352Oplossingen
  • 343Likes

Jeetje, dat is zeker drama 😞 Erg naar dat dit nog niet is opgelost.
We begrijpen je frustratie!

Mede daarom hebben we bij de kabelschadedesk aandacht gevraagd voor deze situatie.

Wordt vervolgd!

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Wat een verhaal en wat een geduld 👏

@Ziggo, waarom krijgt deze topic starter niet gewoon een mifi van Vodafone zolang als de storing duurt. Dat lost het on demand films kijken niet op, maar hij/zij heeft dan iig internet. Of nog beter geef hem/haar een smartphone met Vodafone sim in bruikleen, die ook als hotspot gebruikt kan worden,  want ik lees dat er alleen een desktop pc in huis is.

Jullie moeten echt wat creatiever worden bij langdurige problemen en niet alleen verwijzen naar de voorwaarden.

chullotm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

HELP HELP HELP!

De afgelopen week was het te erg voor woorden; ondanks dat er op 20 april twee Ziggo medewerkers beneden bij de EV aan het graven waren en er een nieuwe kast neergezet hebben zijn de storingen niet weg, sterker nog, zo erg was het al een tijdje niet meer.

Dit zijn de storingen van week 16:

19apr 00.20-00.50+05.20-07.00/20apr 13.02-13.55/21apr geen storing/22apr 01.45-01-55+13.18-13.42+14.02-14.20+18.00-18.20+23.20-23.35/23apr 00.25-00.35+01.15-01.24+01.48-01.56+02.51 tot 13.38!!+13.45-13.55+14.28 tot 16.40 alleen internet via LAN/24apr 05.17 tot 25apr 12.01 uur!!!

Naast het wegvalleen van wifi, LAN, On demand heb ik nu ook af en toe blokkerig beeld op tv dus ik betaal nu en krijg niets maar ook niets voor mijn geld!

Graag snellere actie, het duurt nu al 10 maanden.

Gr.TM

chullotm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Naast de desktop heb ik nog een oude Android tablet (waar de camera niet van werkt) waarmee ik veel op internet ben, vandaar dat ik de tijden waarop de modem uitvalt zo precies kan noteren.

Maar het is indd een drama...volgens Ziggo moet ik de volle abon geld betalen totdat de storingen verholpen zijn en daarnaa krijg ik pas compensatie! Maar wat als dit nog een jaar duurt?? Lol...krijg ik dan 24maanden aan abon terug...dat denk ik niet!

Maar goed ik kan niet anders doen dan een dagboek bijhouden van alle storingen en de logs van de communicatie met Ziggo, hopenlijk kunnen ze het probleem oplossen zonder tussenkomst van andere partijen.

Bedankt voor het meedenken Wlmpie!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1376Reacties
  • 133Oplossingen
  • 257Likes

Hier gaat het 1 en ander niet soepel @chullotm

Goed dat je weer bij ons aan de bel trekt. Volgens de aannemer is de kabelschade namelijk in de eindversterker niet gemeten en hebben zij de schade afgemeld.
Ik heb hiervoor een expertmonteur ingepland op jouw adres voor komende  vrijdag 30-04-2021 8:00-13:00 uur zodat we direct actie kunnen uitzetten. Kun je ervoor zorgen dat jij dan aanwezig bent? Dan kunnen we gezamenlijk spijkers met koppen slaan en hier druk op uitvoeren.

chullotm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jamyla,

Bedankt voor je bericht, ik zal a.s. vrijdag thuis zijn in afwachting van de expertmonteur. 

Gr.

TM

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1376Reacties
  • 133Oplossingen
  • 257Likes

Super! Enorm bedankt voor je medewerking @chullotm 🙂

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

En? Heeft de monteur vrijdag de problemen kunnen oplossen? Ik hoop het voor je.

chullotm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee man...het was weer het zelfde riddeltje! Hij kwam al binnen met de mededeling dat ie eigenlijk niet weet waarom hij naar mij is gestuurd!! Hij zei dat hij het hele verhaal in de auto gelezen heeft en dat hij niet weet waarom Ziggo hem naar mij gestuurd heeft afgelopen vrijdag. Immers zei hij, gisteren (op donderdag) waren ook al medewerkers van Ziggo naar de EV aan het kijken en ze konden geen storingen waarnemen. Ik zei dat zou kunnen kloppen want op woe en do was de modem bij mij indd niet uitgevallen en heb zelf op die dgn geen enkele storingen ervaren. Toen hebben we met zn 2en samen de geschiedenis nagekeken wat hij aan notities kon vinden op zn computer inzake mijn case en ik heb hem verteld wanneer wie bij mij was de afg jaar en wat die monteurs bij mij aan handelingen hebben verricht (ik heb nl een dagboek bijgehouden va vorig jaar). Uiteindelijk heeft hij hetzelfde gedaan als de andere 'expertmonteur' van dd 18febr'21 nl de EV nagekeken, gepulst en de aop vervangen maar verder kon hij niets anders doen. Afijn dus woe do en de vrijdag dat hij hier was waren er geen enkele problemen met de modem maar va zaterdag in de vroege uurtjes va 02.00 tot 05.15 ging de modem weer aan en uit waardoor de internet wederom tussen de 10min en 1,5 uur achterelkaar verbroken werd. Het enige wat hij zei voordat hij wegging vrijdag middag is dat hij alleen kon zien dat de kabel in de EV kast dikker is dan de kabel die bij de aop binnen komt, m.a.w. er moet ergens in de muur een koppeling zijn tussen die twee kabels (omdat ze verschillende diktes hebben)....wellicht ontstaat door deze koppeling de storingen die ik ervaar door het uitvallen van de modem. Afsluitend, hij kan er niets meer anders aan doen...wat erop neer komt, I am **bleep**ed. We hadden nog over jou suggestie, waarom Ziggo niet met mij meedenkt in de vorm van een mifi, maar hij zei dat doen ze alleen maar bij klanten die al een abo hebben van Vodafone i.c.m. een smartphone...dus gaat het ook niet worden want ik ben nooit van plan om een smartphone aan te schaffen, ik vindt mijn Nokia N96 super handig en gebruikersvriendelijk (ik gebruik dezelfde model mobiel al va 2009 toen het uitkwam, daarnaast heb ik nog 2 nieuwe Nokia N96 in mijn kast liggen voor het geval dat de huidige ermee ophoudt...geheugenkaart overzetten en het kan weer 5 jaar mee).

Ook hebben we over een overstap gesproken naar Kpn (omdat het aop bij Kpn vanuit de telefoonverbinding komt) masr hij zij dat Kpn bij lange na niet dezelfde uploadsnelheid kan waarmaken als Ziggo. Ik heb nl op dit moment een Internet Max abo met 600mbs waarmee ik met Lan ca 480mbs binben kan halen, dus in principe ben ik blij met de internetsnelheid die Ziggo bij kan leveren MITS DE MODEM HET DOET lol...Maandag ga ik weer Ziggo informeren met ee storingen, ik heb werkelijk geen idee wat ik anders nog kan doen dan wat ik tot nu toe gedaan heb, want overstappen heeft waarschijnlijk ook niet echt zin...wellicht de volgende stap is mijn rechtsbijstand aanspreken en/of Radar of Kassa. Maar de gedoe wat daarmee gemoeid is zie ik er tegenop, ook al heb ik al bijna 1 jaar deze storingen! Wordt vervolgd....    

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Als je rechtbijstand hebt zou ik die nu zeker inschakelen. Verder heb je echt geen hoge downloadsnelheid nodig. Ik heb complete met 4 grootverbruikers in huis en dat gaat prima. KPN vdsl kon wel eens iets trager zijn, maar als je alleen bent ook nog wel snel genoeg denk ik. Maar ik zou beginnen om je rechtbijstand Ziggo in gebreke te laten stellen.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7178Reacties
  • 265Oplossingen
  • 2118Likes

Rechtsbijstand en Radar en Kassa inschakelen is gewoon een uiting van frustratie.. en lost het probleem niet op.

Als oud monteur , ik heb het maar een jaartje of 17 gedaan kan ik je zeggen dat soms individuele klachten oplossen een hel of een job is.

Als het hier gaat gaat om een kabel met 2 verschillende diktes dan zal het gaan om een c6 <> c12 las er van uitgaande dat de kabel er al minstens 20 jaar ligt ? 

Als het inderdaad een las is die vervelend doet kan een temperatuurverschil al de veroorzaker zijn van goed en of slecht werken.

Warmer buiten/binnen kabel zet uit geen las te zien op het puls apparaat , kouder kabel en las krimpt en je snapt het........

Bovenstaand zuig ik niet uit mijn duim........ik heb het meegemaakt........kan maanden duren en tig storing bezoeken bij klant voordat je het kan oplossen als je mazzel hebt........

Nu zeg ik niet dat het bij @chullotm de oorzaak is maar het zou kunnen.

Ik denk dat Ziggo zeker zijn uiterste best zal doen om het op te lossen ,maar wel vind ik dat niet alle monteurs even communicatiewaardig zijn en of betrokken zijn....

Dus rechtsgang lost de storing niet op !

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Nee, maar het zet wel druk op Ziggo om eens echt iets te gaan doen ipv labbekakkerig de TS van het kastje naar de muur te blijven sturen. En deze TS heeft een heel nauwkeurig logboek bijgehouden dus ik denk dat Ziggo kansloos is als TS bij de rechter een groot deel van zijn/haar abonnementsgeld terug eist. Met geld terug schieten zowel TS als Ziggo echter niets op dus het zou Ziggo sieren als ze vandaag nog een aannemer contracteren om de kabel te vervangen.

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Als Ziggo nou de monteur eens van het kastje naar de muur zou sturen ipv de TS, dan kan die monteur de slechte connectie herstellen. 😂

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7178Reacties
  • 265Oplossingen
  • 2118Likes

Het is zo geregeld in de algemene voorwaarden dat als er 24 uur geen dienstverlening plaats vind dat je 1 30ste  deel van het betaalde abonnementsgeld ( maand ) vergoed krijgt.

Die 24 uur moeten ook nog een keer aantoonbaar zijn.

Dus tja rechtsgang ? , uit ervaring weet ik dat Ziggo over het algemeen coulant is en vaak met een goed voorstel komt.

Los van dit , ik ben wel van mening dat de storing oorzaak door Ziggo opgelost dient te worden tegen welke kosten ( voor hun ) dan ook.

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Ja en als ze dat oplossen nou gewoon meteen, dus maanden geleden, al hadden gedaan. Was het een top bedrijf geweest. Nu zie ik alleen Amerikaanse inhalige geldwolven. Ik voorspel dat oplossen duurder is dan de klant wegpesten, dus ik gok dat Ziggo nu voor dat laatste gaat.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4873Reacties
  • 479Oplossingen
  • 1597Likes

Hi @chullotm,

Niet bepaald een update (of bezoek) waar we op hadden gehoopt. Voordat ik daar op inga, is het direct vanaf de communicatie helaas niet helemaal goed gegaan. Er liep naast het monteursbezoek ook nog een escalatie vanuit dit topic namelijk, en daarvoor is ook iemand ter plaatse geweest vorige week.

En in tegenstelling tot wat de monteur heeft aangegeven, is er door deze ploeg wél opnieuw kabelschade gevonden. Het lijkt erop dat deze pas later in het systeem is gezet en/of de monteur deze informatie nog niet had. In ieder geval loopt er gelukkig nog iets dus: Zoals mijn collega Jamyla al aangaf stond de kabelschade als zijnde hersteld. Op basis van meerdere klachten en deze escalatie is er opnieuw iemand ter plaatse gekomen en is er opnieuw kabelschade gemeten. Dit is nu doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. We verwachten binnen 5 werkdagen een update hierover.

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Dan hoop ik dat ik verkeerd gok dat Ziggo deze klant liever wegpest. Maar ik werk zelf ook bij een grote organisatie en ik weet wat voor communicatie f*ckups mogelijk zijn. Dus laten we Ziggo nog even het voordeel van de twijfel gunnen. Binnen 5 werkdagen een update en binnen redelijke termijn een herstelde kabel, we wachten het af.

Even terzijde: @Alex Het valt mij op dat via dit Forum problemen uiteindelijk vaak toch nog wel worden opgelost, maar wel vaak pas nadat mensen maandenlang in cirkeltjes zijn gestuurd door de klantenservice. Worden mensen die dit podium niet weten te vinden nou uiteindelijk ook geholpen? En voelen jullie je als webcare niet als een soort casemanager bij de Belastingdienst afdeling Toeslagen, waar je de brokstukken van een veel te ver door geautomatiseerd systeem moet zien op te ruimen?

chullotm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex,

Dank voir je bericht.

Indd de meest recentelijke hapering in communicatie heeft niet positief bijgedragen aan de ellende waar ik in zit de afg jaar. Ik bedoel als door Ziggo een expertmonteur bij mij wordt langsgestuurd en een vd eerste dingen wat hij tegen mij zegt dat ie eigenlijk niet weet waarom hij naar mij gestuurd wordt, dan wekt dat bij mij geen goed gevoel op. Toen ik vroeger als Document Controller werkte en mijn klanten zoals BP en Shell in Moerdijk bezocht toen wist ik exact wat ik daar ging doen toen ik daar aankwam. Ik moest me bijna verdedigen waarom de monteur bij mij aan het werk moest, het is te gek voor woorden.

Anyway... Dit zijn de storingen van week 17:

26apr 01.36+11.48+12.29+13.05+13.16-14.05/27apr 01.19+01.40+02.11+02.51+03.40+03.56+12.40-14.05+17.57/28,29,30apr en 2mei geen storingen/1mei 02.00-02.10+02.30-04.00+05.05-05.15.

Het is de wereld op zn kop, maar ik zit in een situatie waar ik verrassend genoeg blij ben met enkele dagen uit een week géén storingen...i.p.v. dat ik me blijf ergeren aan de andere 3 dagen uit dat week, het moet niet gekker worden!

Intussen wacht ik af wanneer de zon weer gaat schijnen, dan kan ik weer valium bestellen bij de apotheek!

Gr.

TM.

chullotm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex,

De afg week was somber weer behalve gisteren natuurlijk dus het weerbeeld heeft zich goed vertaald naar de storingen. Tevens ben ik vanmorgen om 09.00 uur gebeld door iemand van Ziggo met een privénr (naam was onverstaanbaar), op mijn voicemail stond dat de kabelschade op 14 mei as wordt opgelost.

Dit zijn de storingen van week 18:

3mei tm 8 mei geen storingen/9mei 12.00-12.08+12.10-12.22+12.30-13.04+14.25-14.50+15.05-15.25+16.10-17.05.

Hopelijk komt er va zaterdag 15 mei een einde aan deze ellende.

Gr.

TM 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7780Reacties
  • 649Oplossingen
  • 1646Likes

@Cullotm Uiteraard begrijp ik je gevoel! Ik zie dat het kabelschade ticket nog openstaat en dat het wachten is op herstel. Zodra het probleem is opgelost regelen wij uiteraard een vergoeding voor je. 

Uitgelicht topic