chullotm

Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Maanden lange blijvende storing, signaal verlies internet uit de muur

De afgelopen 7 maanden heb ik heel vaak en heel lang, soms meerdere keren per dag en soms meer dan 1 dag aaneengesloten, dat er signaalverlies is naar mijn modem. Ik ben al meer dan een half jaar met jullie bezig om dit probleem proberen op te lossen; ik heb diverse keren al gebeld, ik heb chatsessies gehad met jullie medewerkers, de modem is in 2020 al 3 x vervangen, net als alle bijhorende kabels, Ziggo heeft al meerdere keren een monteur gestuurd, alles is al meerdere keren nagekeken, maar het signaalverlies vanuit de muur naar mijn modem blijft maar voortduren. Op zulke momenten heb ik geen internet via LAN, geen wifi, geen werkende huistelefoon en geen goede verbinding naar mijn media box, daardoor heb ik geen Ziggo On Demand/Ziggo XL. Om jullie een idee te geven hoe vaak dit gebeurd heb ik va sept. 2020 een dagboek bijgehouden wanneer en hoe laat, dit probleem zich voor heeft gedaan:

Sept 2020:

17de om 13.30 uur/18de 13.35 + 21.35/19de 03.35+12.50+18.45+21.05/20ste 01.35+13.00+18.35+21.35/21ste 12.45+17.45+19.25/22ste 07.55+13.25+13.45+19.05/26ste 13.40/29ste om 13.30.

Oktober 2020:

9de om 15.05 uur/12de 19.30/16de 18.55+19.25+20.10/21ste 16.28/27ste om 05.00+06.30.

November 2020:

4de om 12.30+19.00+19.40+23.55 uur/6de 12.47+19.40/7de 04.00+13.00/8ste 16.30/11de 02.00/17de 14.40/18de 12.30/19de om 08.00.

December 2020:

6de om 05.30+11.00+12.30.

Januari 2021:

9de v.a. 07.00-15.30!

Nou zijn dit alleen maar dagen en tijden wanneer ik het gemerkt heb dat de modem het niet doet, er zullen zeker nog op vele dagen problemen zijn geweest toen ik of niet thuis was of ik geen internet gebruikte of ik sliep!

Graag uw hulp, want ik ben er HELEMAAL klaar mee! Daarnaast is mij al maanden geleden telefonisch verteld door een medewerker van Ziggo dat als de problemen zich blijven voordoen dat ik compensatie zal krijgen op mijn volgende factuur voor het bovenstaande omdat het belachelijk is om zo lang al en zoveel problemen te ervaren met product levering. Ik krijg nl. geen waar voor mijn geld, dat begrijpen jullie vast ook wel.

 

mvg,

Tamas Mudri

114 Reacties 114
chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Ik heb afgelopen week, wk 26 van maandag 28juni tm zondag 3juli geen enkele storingen gehad. Trouwens sinds de nieuwe modem die monteur op 24juni met mij geruild geeft, tegen de oude, zijn er geen storingen meer geweest. Dit is toch raar want de monteur heeft op 24juni een nieuwe kabelschade tussen de groepsversterker en de ev ontdenkt en zover ik weet, is deze de afg dagen nog niet gerepareerd. Ik heb geen idee wat ik nog moet geloven. Belangrijkste is dat er va 24juni tot zover geen storingen meer zijn, hopenlijk blijft het zo en kunnen we alles afhandelen en deze saga beeïndigen.

TM.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@chullotm Wil je deze week t/m vrijdag in de gaten houden hoe de verbinding het blijft doen? Mocht je toch weer problemen ervaren dan kan dit namelijk gelijk doorgegeven worden aan de aannemer die met de eerdere schadetickets bezig is geweest. Zodra alles volledig naar wens werkt, kijken we graag met je naar een compensatie voor de periode waarin je storing hebt gehad. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Zoals gevraagd...ook deze week, wk 27, t/m vandaag 9 juli geen enkele storingen gehad met de modem. Wel merk ik dat mijn wifi niet zo snel is als een paar weken geleden (download snelheid tussen de 12 Mbps-23 Mbps), maar ik heb iig internet!

TM.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Gefeliciteerd, je probleem lijkt dus opgelost 🤞.Is nou echt alleen het modem vervangen of hebben ze ook aan de kabels geknutseld? Als het alleen je modem was dan is het wel heel zuur dat dat maanden en tig monteurs moest duren.

Je wifi snelheid kan Ziggo weinig aan doen trouwens, als je buren de magnetron aanzetten, wordt je wifi al gestoord. Je kunt hooguit eens een ander wifi kanaal proberen, maar op 2,4 Ghz (ouderwetse) wifi kun je het beste kanaal 1,6 of 11 gebruiken. https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloos-installeren/beste-wifi-kanaal/

 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de tip mbt de kanalen, ik zal dat zeker in mijn gedachte houden maar nu dat de modem het prima doet dacht ik geen sec over na om in te loggen en kanalen na te gaan, immers ik ben zo blij dat ik iig internet heb dat ik bijna bang ben om de modem aan te raken of iets aan de instellingen te veranderen...laten we op bijgeloof houden lol.

Over de kabels en de modem, ja..welliswaar sinds de laatste swap van de modem op 24juni jl geen problemen meer maar in de afg 16 mnd is dit mijn 4de nieuwe modem dus ook vorig jaar heb ik reeds 3x een andere gekregen en alleen het vervangen van de modem heeft tot nu toe nooit tot blijvende verbeteringen gezorgd. De EV is compleet vervangen in april. Er zouden ook kabels zijn vervangen bij de groepsversterker maar dat was eind mei, 25mei geloof ik, maar in juni hebben er toch heel veel storingen zich voorgedaan dus wat daar van waar is weet ik niet immers de groepsversterker is bij mij aan de overkant vd metrobaan, ik heb daar geen zicht op en er is toen niemand bij mij thuis geweest om te pulsen. Tevens is op 24juni (op de dag dat ik de 4de modem kreeg) wederom nieuwe kabelschade door de Ziggo monteur vastgesteld maar of dat inmiddels gerepareerd is blijft een raadsel. Ik heb trouwens wel sterk het vermoeden dat wat Ziggo tegen mij zegt als ze over de vloer zijn, tegenstrijdig is met wat ze in hun verslag zetten want als het indd waar is dat op 24juni nieuwe kabelschade is geconstateerd en ik krijg op dezelfde dag een andere modem en ik heb ná 24juni geen enkele dag storingen tm 9juli, wat is er met de nieuwe kabelschade gebeurd?? Snap je...de tijdlijn klopt niet, want zoals ik al eerder naar Ziggo heb gecommuniceerd, een kabelschade kan niet door het plaatsten van een nieuwe modem gerepareerd zijn. Anyway...we zijn met Ziggo tot een tussenoplossing gekomen mbt de compensatie vd afg 2 mnd, nu volgt de rest nog (maar dat gaat waarschijnlijk in een privébericht afgehandeld worden). 

Bedankt voor je hulp en je 'medeleven' en het meedenken!

TM.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

idd wel raar ja. Had je die storingen in juni toen het zo heet was? Door uitzetting door warmte zou een slecht kabelcontact zomaar kunnen verbreken bij hitte.

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Precies...in week 22,23,24 was het drama tijdens het hittegolf...er waren dgn bij dat ik 18uur lang geen internet had en 7dgn lang geen on demand en geen Ziggo Movies/Series maw alle signalen dat via de aop binnen moest komen, kwam niet! Dus, ja eigenlijk zou ik op de volgende hittegolf moeten wachten (of juist niet!!).

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Wlmpie  schreef:

idd wel raar ja. Had je die storingen in juni toen het zo heet was? Door uitzetting door warmte zou een slecht kabelcontact zomaar kunnen verbreken bij hitte.


Ik wil niet vervelend doen maar het is precies andersom.

 

Als er een slecht contact tussen zit bij voorbeeld een f-connector las ( de verbinding zit net aan goed omdat de connector slecht is aangedraaid )  zal bij hitte/warmte geen problemen opleveren.

Warmte zorgt er voor dat materialen uitzetten , juist als het kouder is bijvoorbeeld bij vorst gaat de kabel en de las krimpen waardoor het een soort van uit elkaar getrokken wordt en daardoor de verbinding verbreekt of slecht wordt.

 

Hoogfrequente signalen stralen , hoe hoger in frequentie des te minder bereik, ik heb het meegemaakt dat de lage frequenties nog wel werkten weliswaar minder goed en de hoge frequenties niet meer zichtbaar ( beeld ) waren bij een slechte las.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Voor de kabel zelf heb je natuurlijk gelijk die zet uit bij hitte, maar als bijvoorbeeld een flatgebouw waar de kabel onder spanning in zit gaat werken door de hitte kan een contact natuurlijk ook verbreken. Dus ook bij hitte kunnen m.i. door verschillen in temperatuur en uitzetting toch contactproblemen ontstaan. TS heeft ergens in dit, vanwege incompetente monteurs, veel te langdurige draadje vermeld dat hij vooral problemen had bij heet weer. (maar dat weet ik niet zeker meer en ik ga niet alles opnieuw lezen)

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt helemaal Wlmpie....Ronihd is waarschijnlijk net terug van winterslaap want als hij ook zo gedreven was geweest de afg 16mnd dan had hij/zij het ook overal kunnen lezen! Ik wilde op zn comment in eerste instantie niet eens reageren dus hierbij doe ik het ook niet want ná 16 maanden een comment achterlaten op jouw insteek in deze casus is voor mij onbelangrijk! Jij...jij bent wel waardevol geweest in de afg jaar dus laat hem/haar maar gaan. Ik en jij ook waarschijnlijk hebben helemaal geen zin om iets aan iemand duidelijk proberen te maken wat al laaaaaaang besproken is in deze topic. 

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Kan het zijn dat er oude koperkabels worden gebruikt tussen wijkkast en woning? Soms heb je kabels van 30 jaar oud. Deze hebben niet de kwaliteit van tegenwoordig. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hier liggen de kabels al minstens 50 jaar, dan lijkt 30 jaar nog jong en geen storingen in de straat.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@chullotm  Iets minder neerbuigend mag ook hoor !

 

En ik weet waar ik over praat ik heb niet voor niets 22 jaar bij Casema voorloper van Ziggo gewerkt als 1e monteur.... en ik durf hier heel stellig te zeggen dat ik meer over de techniek van de kabelnetten weet als jullie.

 

Ik reageer op @Wlmpie  omdat wat hij schrijft verkeerde informatie is en ik dan zo iets heb van als ik netjes reageer hoe het wel werkt ik de indianenverhalen die rondspoken iets kan nuanceren.


Ik lees ook niet alles en heb geen tijd om op alles te reageren maar niet mijn expertise ten grabbel gooien als je niet weet waar je het over hebt. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Andre Verbeek  schreef:

Kan het zijn dat er oude koperkabels worden gebruikt tussen wijkkast en woning? Soms heb je kabels van 30 jaar oud. Deze hebben niet de kwaliteit van tegenwoordig. 


Zoals @Bert vermeld liggen er coax kabels van + 50 jaar oud in sommige gemeenten die er vroeg bij waren om een kabelnet aan te leggen.

Dus in wezen heb je gelijk dat er  "oude " koperkabels worden gebruikt tussen de eindversterker en de woning.

 

Deze Coax kabels hebben een kern van koper en een afscherming van gevlochten koper omhuld met een laag plastic ( groen ) die speciaal is gemaakt voor in de grond te leggen er zitten materialen in verwerkt die tegen de zuren kunnen in de grond en andere omstandigheden zoals in het grondwater liggen

Dit materiaal is mij ooit verteld door de fabrikant waar ik ooit eens een excursie heb gehad kan het meer dan 100 jaar volhouden. 

 

Die kabel ligt te liggen en er worden hoogfrequent signalen door getransporteerd alhoewel dit niet het juiste woord is en meer niet dus van enige slijtage is geen sprake.

 

Het enige verschil in kwaliteit is dat in de plastic laag die er omheen ligt materialen in zijn verwerkt die beter tegen het liggen in de grond kunnen en er zal geen verschil zitten in het doorgeven van signalen.

 

Plaatje ter illustratie en is geen grond coax kabel.

 

Ronihd_0-1625988651309.png

 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul week 28: ma 12 tm zo 18juli...geen storingen.

TM.

Uitgelicht topic