chullotm

Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Maanden lange blijvende storing, signaal verlies internet uit de muur

De afgelopen 7 maanden heb ik heel vaak en heel lang, soms meerdere keren per dag en soms meer dan 1 dag aaneengesloten, dat er signaalverlies is naar mijn modem. Ik ben al meer dan een half jaar met jullie bezig om dit probleem proberen op te lossen; ik heb diverse keren al gebeld, ik heb chatsessies gehad met jullie medewerkers, de modem is in 2020 al 3 x vervangen, net als alle bijhorende kabels, Ziggo heeft al meerdere keren een monteur gestuurd, alles is al meerdere keren nagekeken, maar het signaalverlies vanuit de muur naar mijn modem blijft maar voortduren. Op zulke momenten heb ik geen internet via LAN, geen wifi, geen werkende huistelefoon en geen goede verbinding naar mijn media box, daardoor heb ik geen Ziggo On Demand/Ziggo XL. Om jullie een idee te geven hoe vaak dit gebeurd heb ik va sept. 2020 een dagboek bijgehouden wanneer en hoe laat, dit probleem zich voor heeft gedaan:

Sept 2020:

17de om 13.30 uur/18de 13.35 + 21.35/19de 03.35+12.50+18.45+21.05/20ste 01.35+13.00+18.35+21.35/21ste 12.45+17.45+19.25/22ste 07.55+13.25+13.45+19.05/26ste 13.40/29ste om 13.30.

Oktober 2020:

9de om 15.05 uur/12de 19.30/16de 18.55+19.25+20.10/21ste 16.28/27ste om 05.00+06.30.

November 2020:

4de om 12.30+19.00+19.40+23.55 uur/6de 12.47+19.40/7de 04.00+13.00/8ste 16.30/11de 02.00/17de 14.40/18de 12.30/19de om 08.00.

December 2020:

6de om 05.30+11.00+12.30.

Januari 2021:

9de v.a. 07.00-15.30!

Nou zijn dit alleen maar dagen en tijden wanneer ik het gemerkt heb dat de modem het niet doet, er zullen zeker nog op vele dagen problemen zijn geweest toen ik of niet thuis was of ik geen internet gebruikte of ik sliep!

Graag uw hulp, want ik ben er HELEMAAL klaar mee! Daarnaast is mij al maanden geleden telefonisch verteld door een medewerker van Ziggo dat als de problemen zich blijven voordoen dat ik compensatie zal krijgen op mijn volgende factuur voor het bovenstaande omdat het belachelijk is om zo lang al en zoveel problemen te ervaren met product levering. Ik krijg nl. geen waar voor mijn geld, dat begrijpen jullie vast ook wel.

 

mvg,

Tamas Mudri

114 Reacties 114
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

En? Werkt alles weer zoals het hoort? Ik hoop dat de "wet van behoud van ellende" hier niet van toepassing is?

 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Tja wat zal ik zeggen...Ik ben nog in afwachting, of alles verholpen is of niet. Ik bedoel, ik had deze week nauwelijks storingen; 9 tm 12 mei was alles ok. Op 13mei had ik maar 2 storingen (bij elkaar niet langer als een uur)...volgens mij lag dat meer aan het bewolkte weer dan aan dat de kabelschade gerepareerd zou zijn, want dat was pas op 14mei gepland. Ik heb op die dag, zelf niets van gemerkt, logischer wijs als zij op die dag kabels hadden gerepareerd en/of vervangen dan zou ik denken dat tijdens de uren van het herstel alles uit zou moeten vallen, niet? Maar had op die dag maar een paar min storing dus...who knows? Ik denk dat ik maandag as wel van Ziggo ga horen of ze gisteren, lees 14mei, überhaupt zijn geweest of niet. Vandaag trouwens ook nog geen storingen gehad maar ik ben terughoudend, ná bijna een jaar ellende is het moeilijk te geloven dat alles weer in orde is. Wordt vervolgd! 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Nou ja, die paar minuten storing zou het aansluiten van de nieuwe kabel kunnen zijn als je heel optimistisch bent. Als er helemaal niets was gebeurd wist je zeker dat het probleem niet is verholpen. Ben benieuwd wat Ziggo gaat melden. Zijn je modemlogs downstream en upstream veranderd sinds gisteren? Dat zou op een nieuwe kabel kunnen duiden.

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn dowload/upload via Speedtest.net met Lan is 431 Mbps om 40 Mbps en 5 ms ping (dus hier is niet veel aan veranderd). De speedtest op Ziggo website is zoals altijd lager nl. 270 om 40 en 9 ms ping. Via wifi op mijn tablet is ook ongewijzigd nl. 30 om 17 Mbps. Ik weet niet hoe ik mijn logs van mijn modem kan bekijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Zojuist heb ik het kabelschadeticket met ticketnummer KBS-190276 even ingekeken en de kabelschade is nog niet hersteld. Dit verklaard dus ook waarom je nog geen verbetering m.b.t. de verbinding merkt. Aannemer Ploeg-Go neemt contact op voor het plannen van een afspraak zodra er gegraven mag worden. Hoe snel dit kan plaatsvinden is deels afhankelijk van hoe snel eventuele vergunningen om te mogen graven geregeld zijn. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Wat een vreemd verhaal! Ik ben zelf door Ziggo gebeld op 10 mei met de info dat op vrijdag 14 mei de kabelschade zou worden gerepareerd en dat ik met hem contact kon opnemen als ik va de 15de nog storingen heb!! Lol...en nu hoor ik van jou dat de betreffende aannemer niet alleen niet weet wanneer hij een afspraak kan inplannen maar dat zelfs de benodigde vergunningen nog niet eens zijn afgegeven t.b.v. de herstelwerkzaamheden. Mag ik concluderen dat de storingen niet alleen voorkomen in mijn huishouden maar dat Ziggo ook storingen ervaart m.b.t. communicatie, zowel intern als extern?!

Anyway...ik had afg week weinig storingen, en Ziggo heeft voor het eerst in 11 maanden dat deze saga duurt mij €70,- minder in rekening gebracht op mijn factuur van periode mei...ik was wel enigzins verbaasd dat er niet op het factuur stond waarom!? Afgaande op de afg 11 maanden zou ik het wel kunnen raden, nl. dat dit een tegoemoetkoming is van Ziggo i.v.m. de steeds voortdurende storingen en/of niet geleverde diensten door Ziggo, maar een vermelding op de factuur zou, administratief gezien, zou niet verkeerd zijn geweest. Als iemand bij Ziggo over een aantal maanden naar mijn factuur van mei gaat kijken dan zoud kunnen concluderen dat het bedrag van €70,- door een storing (niet als een grap bedoeld) niet in rekening is gebracht bij de klant, lees mij, en dat ze dat alsnog bij mij gaan factureren. Hoe zou ik het dan moeten bewijzen dat deze creditering indd toen der tijd juist was; ik zou geen poot hebben om op te kunnen staan....dat ik me ook nog eens met dit soort zaken moet gaan bezig houden..vermoeiend!!

Dit zijn de storingen van week 19:

9+10+11+12+15+16 mei geen storingen/13mei 04.35-05.05+15.04/14mei om 09.10 uur.

Tot volgende week!

TM.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Vandaag heb ik nog even opnieuw contact gehad met de kabelschadedesk, er komt zoals het nu lijkt vanmiddag of morgen nog opnieuw iemand naar de kabel en eind- en groepsversterker kijken. Zodra ik een terugkoppeling heb deel ik het onder dit topic. Op het moment dat de schade definitief hersteld is, kijk ik met je naar de compensatie voor wat betreft de storingsperiode. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

De afg week, net als de week ervoor, waren er gelukkig weinig storingen. Het is mij een raadsel hoe ik de ene week 6 vd 7 dgn storingen heb en de andere week maar 1 vd 7 dagen.

Op 21 mei jl. heeft een medewerker van Ziggo mij wederom gebeld, net als op 10 mei, met de mededeling dat er twee monteurs wederom alles zullen nakijken, morgen op dinsdag 25 mei. Of het ook doorgaat weet ik niet want op 14mei zou ook iemand langskomen en daar heb ik ook niets van gemerkt.

Dit zijn de storingen van week 20:

17+18+19+21+22+23 mei: GEEN STORINGEN/20mei van 12.40-12.55 en van 13.02-13.13 uur.

Gr.

TM

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Dank voor het delen van je bevindingen! Wil je anders de komende 2 dagen even bijhouden hoe het gaat met de verbinding? Dus tot en met 27 mei 2021 in de gaten houden of je nog op bepaalde moment uitval ervaart?

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Hierbij de update die je mij vroeg.

Zoals ik reeds vermeld had, heeft Ziggo mij op 21mei jl gebeld of op 25mei twee monteurs langs zouden kunnen komen om alles nogmaals te pulsen. Net als op 14mei jl, is er ook op de 25ste niemand bij mij geweest. Op 26mei ben ik wederom gebeld door Ziggo dat er monteurs bij de groepsversterker (oude) kabels hebben vervangen. Deze was vlak naast de metrobaan, dus wellicht hebben de trillingen veel storingen bij mij thuis veroorzaakt. We hebben afgesproken dat we zouden wachten met de compensatie tot volgende week, in afwachting van de aankomende zonnige dagen die voorheen veel van de storingen hebben veroorzaakt.

De afgekopen week had ik alleen storingen op 25mei tussen 06.10 uur en 07.40 uur.

Gr. TM

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Hartelijk dank voor de update! Laten we inderdaad even kijken hoe het aankomend weekend gaat na de recente herstelwerkzaamheden. Dan kunnen we gelijk testen hoe de verbinding werkt tijdens het warmere weer. Als het allemaal goed werkt, dan wil ik het graag verder met je afwikkelen en de compensatie in orde maken voor de storingsperiode. We houden nog even contact. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Wat zijn je bevindingen voor wat betreft de internetverbinding de afgelopen dagen? Heb je nog problemen ervaren tijdens het warmere weer?

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Het is veel beter dan bijv. een maand geleden was, er zijn maar enkele dagen storingen geweest. Vandaar ook enige verwarring bij mij want als jullie alles hebben gedaan wat volgens jullie de uitval veroorzaakt zouden kunnen hebben dan begrijp ik niet waarom ná 25juni ik nog überhaupt storingen heb ervaren. Zoals in mijn eerdere bericht waren er op 25mei storingen, maar toen hebben jullie kabels vervangen in de groepsversterker naast de metrolijn, dus dat zou ik kunnen plaatsten maar onlangs nog op 31mei was de modem op de volgende tijden toch uitgevallen: 13.35-13.45+13.59-14.06+14.17-16.45. Natuurlijk als we dit vergelijken met de periode va maart 2020 dan is dit te verwaarlozen maar om nu te zeggen dat 'ik' storingsvrij ben, dat is dan ook niet waar. Wellicht moet ik mij maar in berusten dat er in de toekomst nog steeds enkele keren pw de modem gaat uitvallen in tegenstelling tot vrijwel elke dag 5 á 6 x pd (ik heb het hier natuurlijk niet over een evt. regionale en/of landelijke storing)?!

Samenvattend het is veeeeel beter dan voorheen, ik bedoel 1 dag pw, bij elkaar een uurtje ofzo uitval daar zou ik me, zeker gezien het verleden, in kunnen vinden!

Gr.

TM

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

* correctie in het bovenstaande, in de 2de zin moet het ná 25mei zijn ipv 25juni.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Dankjewel voor het delen van je bevindingen.Als ik dit zo lees, merk je dat de internetverbinding stukken beter werkt dan voor de werkzaamheden aan het netwerk. Dat is natuurlijk postief. Alleen ik begrijp ook dat je nog wel meerdere momenten in de week uitval ervaart. Op dit moment zie ik verder geen afwijkingen op het signaal en de verbinding. Om hier nauwkeuriger inzage in te krijgen laat ik daarom even een meting lopen van een aantal dagen. Zou je ook vanaf nu gedurende 2 a 4 dagen bij willen houden op welke data en tijdstippen je problemen opmerkt? Dan kan ik dit vergelijken met mijn meting en zodoende het verdere vervolg bepalen.

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Nou, ik zou zeggen ga er eens lekker voor zitten en neem een kopje koffie bij; dit zijn de storingen en mijn handelingen om alles wederom aan het praat te krijgen (onderstaande is een fractie wat ik normaal gesproken in één week ervaar) van week 22 (31mei tm 6juni):

1 tm 3+5juni geen storingen / 31 mei: modem valt uit tussen 13.35-13.45+13.59-14.06+14.17-16.45 / 4juni modem valt wederom uit va 17.27 geen wifi of via Lan en geen On Demand=fout code VD101..TV kanaal 997 mediabox test kanaal blijft hangen op 0% + 18.30 modem 1min van stroom gehaald=niets geholpen+18.40 ingelogd op Connect Box='internet toegang geweigerd' + 19.14 Herstart Connect Box=niets geholpen + 20.00 Herstel Standaard Instellingen Connect Box=blijft hangen op 'Nieuwe Update'=niets geholpen + 20.35 heb ik handmatig wifi verbinding van modem met mijn tablet geprobeerd te herstellen door WPS knop op modem in te drukken=connectie wordt gevonden volgens mijn tablet maar toch geen internet via wifi (noch via Lan)=niets geholpen + 21.25 wederom de modem 1min van stroom gehaald=ca. 5min later wifi komt terug net als internet via Lan en ook On Demand is weer beschikbaar / 6 juni merkte ik per toeval dat On Demand wederom niet beschikbaar is (wifi nu geen problemen) fout code VD112..TV kanaal 997 mediabox test kanaal blijft ca. 15 sec hangen op 36% alvorens met moeite toch naar 100% gaat=Netwerk Mediabox 'Niet Goed'..Verbindingstest 'Foutmelding 1 Niet Goed'..mediabox 1min van stroom gehaald=niets geholpen+ via afstandbediening 'menu' TV instellingen, Fabrieksinstellingen, regiocode 221 ingevoerd, land Nederland, Gemeente Rotterdam, Netwerk-ID 43146, Basisfrequentie 466000, Signaalsterkte ca. 90%, Signaalkwaliteit 100%, zoekt naar zenders: TV zenders 212+Radiozenders 101, Algemene Voorwaarden geaccepteerd=On Demand nog steeds niet beschikbaar (wifi geen problemen) fout code VD112..wederom naar TV kanaal 997 mediabox test kanaal blijft ca. 15 sec hangen op 36% alvorens met moeite toch naar 100% gaat=Netwerk Mediabox 'Niet Goed'..Verbindingstest 'Foutmelding 1 Niet Goed'....al met al niets geholpen; en neen het ligt niet aan mijn bedradingen, of dat ik de kabels niet goed teruggezet heb in de splitter op de aop...heb die al weken niet aangeraakt, ik raak zelfs de kabels op de vloer door het huis niet eens aan..dit gebeurt van tijd tot tijd regelmatig onafhankelijk met het verlies van wifi of Lan. Maar goed, alle signalen komen uiteindelijk uit dezelfde aop dus of er een kabel gaat naar de modem tbv internet of de kabel gast via de splitter naar de TV en mediabox, als er problemen zijn achter de aop dan gaan de bovenstaande problemen zich blijven herhalen. En de afg week had ik maar op 3dgn van deze week problemen, kan je nagaan hoe het is als er 5 vd 7 dagen storingen zijn....pff....ik weet het niet meer!

Gr.

TM  

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Kortom, je problemen zijn, na maanden geduld, nog steeds niet opgelost. Respect dat je dit taaie gevecht met Ziggo signaalproblemen volhoud.

Tip: laat eventuele wifi problemen, buiten deze discussie want voor je het weet krijg je allemaal tips, hoe je je wifi signaal kunt verbeteren terwijl je kernprobleem aan de Ziggo zijde van je AOP zit. Gebruik voor monitoring van problemen dan ook alleen bedrade verbindingen, met goede kabels en zonder exotische apparatuur in je netwerk.

Ik hoop voor je dat Ziggo nu eens een echte deskundige stuurt, maar omdat echte deskundigen tegenwoordig gemakkelijk elders een beter betaalde baan vinden, zal dat wel lastig worden. Ziggo kan ook vanuit kennisarmoede gewoon stap voor stap alle buitenkabels en apparatuur vervangen,  maar zolang er geen wijkprobleem is, vrees ik dat jouw internetstoring geen prioriteit krijgt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@chullotm Ontzettend frusterend dat je dagelijks zo geconfronteerd wordt met storing op de diensten! Ik zie ook op dit moment dat het signaal op de verbinding er niet goed uitziet. Ik heb de kwestie direct doorgegeven aan onze netwerkafdeling. Ook heb ik gelijk de aannemer die hier eerder geweest is geinformeerd over het feit dat de problemen nog steeds opspelen. Zodra ik voor jou een antwoord heb over het verder vervolg laat ik het gelijk weten. We willen ook dat jij weer zo snel mogelijk optimaal gebruik kunt maken van de diensten. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je tips Wlmpie en voor het meedenken!

De reden dat ik ook wifi vermeld in mijn statusberichten is dat ik hier thuis (als ik niet films/series kijk va de hardschijf van mijn desktop) ik mijn tablet aan heb en hierop yt filmpjes kijk en/of muziek luister van yt. Hiermee is dé eerste bron dat de modem kuren heeft is mijn tablet en daarmee dus wifi. Overdag heb ik mijn desktop comp nauwelijks aan, meestal pas va de námiddag, avond tot 's ochtends als ga slapen. Daarnaast waar ik ben in mijn woning, heb ik geen zicht op de modem zelf...mijn woning is 100m2 groot...dus als de modem uitvalt merk ik het eerst op mijn tablet, vervolgens moet ik opstaan mijn woning doorlopen om te kijken watvoor groene en/of rode lampjes deze keer op de modem staan te knipperen zodat de ellende van die dag van start gaat. Zelfs als ik de desktop comp aan heb (die is aangesloten op een grote TV) en ik geen internet gebruik maar films of series zit te kijken va de hardeschijf, dan haal ik tijdens de kuren van mijn modem de Lan kabel uit de comp anders zit ik een serie te kijken en de webpagina van de storing van de Connect box komt op mijn Tv scherm. Die moet ik dan om de paar min wegklikken om weer van mijn film of serie te genieten, snap je wat ik bedoel. Het is dus niet zo dat ik de gehele dag aan het computeren ben via Lan en dat ik dan merk dat de internet uitvalt. Neen ik merk het juist omdat opeens mijn wifi wegvalt. Sterker nog, de enige comp die internet gebruikt via Lan is mijn desktop en die stast meestal niet aan. Wat ik wil zeggen is dat als de wifi wegvalt ik niet met 100% kan zeggen of ik dan ook geen internet heb via Lan omdat mijn destop op dat moment niet eens aanstaat. Nou, ik hoop dat je nog weet hoelang het vroeger duurde voordat je een destop comp aanzette voordat je van gebruik kon maken, dus dat duurt dan een paar min voordat dat colosale apparaat up and running is.

Ff de storingen doorgeven aan Paul van 6 en 7 juni...ik denk dat ik het voortaan niet meer per week ga doorgeven maar per 2 dagen, anders zijn mijn berichten eindeloos lang aan het worden!

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Het is erg frustrerend dat het nog steeds niet opgelost is! Het is nu begin juni 2021 en de storingen begonnen in maart 2020, het is nu al de 15de maand achteréén!

Zoals ik eerder al vermelde heb ik op zondag 6 juni om 22.30 gemerkt dat ik geen On Demand (OD) heb met een foutmelding VD112; het is nu 8juni in de námiddag en OD doet het nog steeds niet. Gisteren heb ik mijn mediabox 1min van het stroom gehaald=niets geholpen, daarnaast heb ik op die mediabox een systeemupdate uitgevoerd (je kent het wel, achterin uitzetten, het min teken vd channel knop ingedrukt houden tijdens het weer aanzetten van de mediabox)=niets geholpen! Daarnaast is gisteren op 7juni de modem op de volgende tijden uitgevallen: 15.44-16.13+16.49-19.28!!!+22.49-22.56.

Terwijl ik hier aan jou en eerder aan Wlmpie aan het schrijven ben is de internet ook al een paar keer ff een minuutje uitgevallen, waardoor ik constant de teksten die ik schrijf aan het kopieëren ben om niet alles opnieuw te hoeven uit te typen. Wat ook niet helpt is dat ik tijdens zo'n sessie meerdere keren hier op de Community moet inloggen omdat die klote internet iedere keer wegvalt!

Wordt vervolgd...

Uitgelicht topic