chullotm

Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Maanden lange blijvende storing, signaal verlies internet uit de muur

De afgelopen 7 maanden heb ik heel vaak en heel lang, soms meerdere keren per dag en soms meer dan 1 dag aaneengesloten, dat er signaalverlies is naar mijn modem. Ik ben al meer dan een half jaar met jullie bezig om dit probleem proberen op te lossen; ik heb diverse keren al gebeld, ik heb chatsessies gehad met jullie medewerkers, de modem is in 2020 al 3 x vervangen, net als alle bijhorende kabels, Ziggo heeft al meerdere keren een monteur gestuurd, alles is al meerdere keren nagekeken, maar het signaalverlies vanuit de muur naar mijn modem blijft maar voortduren. Op zulke momenten heb ik geen internet via LAN, geen wifi, geen werkende huistelefoon en geen goede verbinding naar mijn media box, daardoor heb ik geen Ziggo On Demand/Ziggo XL. Om jullie een idee te geven hoe vaak dit gebeurd heb ik va sept. 2020 een dagboek bijgehouden wanneer en hoe laat, dit probleem zich voor heeft gedaan:

Sept 2020:

17de om 13.30 uur/18de 13.35 + 21.35/19de 03.35+12.50+18.45+21.05/20ste 01.35+13.00+18.35+21.35/21ste 12.45+17.45+19.25/22ste 07.55+13.25+13.45+19.05/26ste 13.40/29ste om 13.30.

Oktober 2020:

9de om 15.05 uur/12de 19.30/16de 18.55+19.25+20.10/21ste 16.28/27ste om 05.00+06.30.

November 2020:

4de om 12.30+19.00+19.40+23.55 uur/6de 12.47+19.40/7de 04.00+13.00/8ste 16.30/11de 02.00/17de 14.40/18de 12.30/19de om 08.00.

December 2020:

6de om 05.30+11.00+12.30.

Januari 2021:

9de v.a. 07.00-15.30!

Nou zijn dit alleen maar dagen en tijden wanneer ik het gemerkt heb dat de modem het niet doet, er zullen zeker nog op vele dagen problemen zijn geweest toen ik of niet thuis was of ik geen internet gebruikte of ik sliep!

Graag uw hulp, want ik ben er HELEMAAL klaar mee! Daarnaast is mij al maanden geleden telefonisch verteld door een medewerker van Ziggo dat als de problemen zich blijven voordoen dat ik compensatie zal krijgen op mijn volgende factuur voor het bovenstaande omdat het belachelijk is om zo lang al en zoveel problemen te ervaren met product levering. Ik krijg nl. geen waar voor mijn geld, dat begrijpen jullie vast ook wel.

 

mvg,

Tamas Mudri

114 Reacties 114
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@chullotm Jakkes! Het wordt er niet bepaald beter op. Dat is helaas ook niet gek, gezien de signaaltoevoer verre van optimaal is. Dat het gevoel overheerst om je oude VHS recorder af te stoffen, is meer dan te begrijpen. Daar beleef je op dit moment ongetwijfeld meer plezier aan.

Op dit moment zijn we helaas in afwachting van de aannemer. Uiteraard nemen zij contact met je op om een afspraak in te plannen. Wanneer dit telefoontje volgt en wanneer de reparatie ingepland wordt, kan ik helaas niet zeggen. Hopelijk neemt de aannemer snel contact met je op. Niet alleen ik, maar iedereen duimt heel hard met je mee!

ontevreden_klan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde gezeik. Gewoon zo snel mogelijk overstappen op kpn. Dat werkt tenminste wel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gezien het forum van KPN met de nodige klachten, is dit geen garantie op wel een goede internetverbinding: Internet | KPN Community

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb OCPS dus alle grote veranderingen zijn desastreus voor mij...ik hoop dat Ziggo alles op kan lossen en mij adequaat gaat compenseren, dan blijf ik liever hier! Thx voor de link.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Lees nog eens goed: "De reparaties aan het Ziggo netwerk, appara­tuur die u van ons leent of aan het eers­te aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rek­ening."

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Lycke,

 

Onderstaand, de storingen van vorige week (week 9):

1maart van 00.10-13.30+18.15/2maart om 12.05+16.27-16.45+18.00-18.17+20.30+22.10/3maart om 00.12+01.40-08.20+08.36+10.18-12.38+14.35/4MAART GEEN STORING/5maart 03.22-03.37+07.40-11.30+11.50+12.15-13.10+17.45-19.16+20.10-23.25/6maart 02.40-02.55+11.00-13.25+13.27-13.34+13.40-14.35+19.23-19.30+20.09-21.00+23.50-23.58/7maart 01.20-01.37.

Mvg,

Tamás Mudri

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@chullotm, goed dat het zo in de gaten blijft houden. Fijn dat er ineens ook een dag geen storing was. Hou je ons op de hoogte, als de aannemer contact met je heeft opgenomen?

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Maud,

 

Dit zijn de storingen van week 10:

8maart om 14.16+15.45-15.55.

Vanaf 9maart tot gisteren 14maart zijn er geen storingen meer!! Ik heb geen bericht gehad of de geplande werkzaamheden inmiddels afgerond zijn of niet, noch van de aannemer noch van Ziggo. Zo'n goede stabiele internetverbinding zonder het uitvallen van de modem heb ik al 10 maanden niet meer gehad. Kan je aub mij berichten of er werkzaamheden zijn geweest de afgelopen week? Zo ja, is alles verholpen? Dan stel ik voor om nog ca. 2 weken te wachten om zeker te zijn dat de problemen niet weer terug komen en dat ik op woe 31maart weer contact met jullie opneem om de financieële compensatie te regelen voor de afgelopen 10 maanden (wellicht is het handig dat we dat buiten deze openbare forum gaan regelen).

Mvg,

Tamás Mudri 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik ben gelijk voor je gaan kijken naar wat er vanuit ons bekend is, @chullotm

 

Ik zie dat er gisteren een mail is gestuurd, omdat er toestemming nodig is om verder te mogen met de werkzaamheden. 
Hierop is nog geen terugkoppeling geweest. Het is dus nog niet verholpen. Zodra de aannemer aan de gang mag, ga ik er vanuit dat jij daarover een telefoontje krijgt. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Marije,

Dan is de enige logische conclusie dat de storingen ontbraken omdat er geen stralend zonnig weer is geweest de afgelopen week (hier in Ommoord, boven op de EV), noch zijn er grote temperatuur verschillen voorgevallen tussen de dagdelen.

Jammer dat ik de komende weken (totdat de geplande werkzaamheden voltooid zijn) overgeleverd ben aan de 'weergoden'.

We houden contact.

Tamás Mudri

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Marije,

 

De zon was weer duidelijk aanwezig geweest de afgelopen paar dagen en er in de nacht heeft het ook gevroren, dus de storingen zijn weer terug net of ze niet zijn weggeweest. Dit zijn de storingen van week 11:

15mrt om 21.54/16 tm 18 mrt GEEN STORINGEN/19mrt om 10.30+11.50-13.00+17.30+18.15-19.50+20.15/20mrt om 13.38-13.50+15.22+18.40-19.28+19.50+22.07+23.45/21mrt om 01.40-02.05+22.50-23.05.

De enige verbetering is dat nu er minder storingen zijn met de modem, dat ik vaker On Demand Movies/Series kan kijken maar als de modem uitvalt dan kan ik niet meer de volgende aflevering van de serie kijken, noch de bestaande film afkijken. Het drama is dus opnieuw begonnen. Ik moet nu dagenlijks de weersvoorspellingen van mijn wijk in de gaten om te beslissen of ik wel of geen gebruik zal maken van de diensten die Ziggo waarvoor ik nog steeds elke maand volledig voor betaal. Daarnaast moet ik regelmatig een willekeurig text kopieëren terwijl ik het schrijf want door het plotseling wegvallen van de modem verlies het internet en mijn geschreven (tussendoor niet opgeslagen) text. Hoogst irritant!!

Gr. Tamás Mudri

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

...ja, in mijn vorige bericht zijn er grammaticaal wat fouten; dat komt omdat ik nauwelijks tijd heb om mijn eigen text terug te lezen omdat als de internet wegvalt ik dan opnieuw moet inloggen en van voren aan kan beginnen. Jezus, wat een frustratie...heeft iemand bij Ziggo nog een logische verklaring waarom de volledige maandbedrag van mijn abonnement elke maand van mijn rekening wordt afgeschreven? Ik bedoel, ik heb welliswaar toezegging gekregen van compensatie als de werkzaamheden zijn afgerond en de storingen volledig verdwenen zijn maar als dat bijv. nog 2 maanden duurt dan heb ik al wekenlijks meerdere dagen storingen en dit duurt al één jaar!!

TM.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @chullotm,

Uiteraard snap ik dat dit verre van een fijne situatie is! En is natuurlijk zuur dat de maandelijkse facturen afgeschreven worden terwijl onze diensten niet goed werken. In onze voorwaarden is opgenomen dat wij in geval van storing, bijvoorbeeld in geval een kabelschade, altijd vergoeden op het moment dat de storing is opgelost.  Zodra alles bij jou werkt regelen wij dit uiteraard voor je zoals aangegeven door mijn collega @Marije. Op dit moment is het nog wachten tot de aannemer akkoord krijgt om te graven. De aannemer neemt contact met je op om een afspraak te plannen. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Het is fijn om terug te kunnen vallen op voorwaarden.

Dit zijn de storingen van week 12:

22+23+28maart GEEN STORINGEN/24mrt: 17.13-17.45+19.02+19.08/25mrt: 02.45+03.25+07.01+13.16/26mrt: 00.23-01.25+02.10-03.19+12.30-14.50/27mrt: om 04.54 uur.

Mooie zonnige dagen komen eraan dus dat wordt weer 'genieten'.

Gr,

TM

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @chullotm,

Hartelijk dank voor je reactie en bedankt voor het delen van de data waarop je problemen ervoer met de verbinding. Het is nu even wachten tot de aannemer de kabelschade herstelt. Houd er rekening mee dat het even kan duren omdat er in sommige gevallen nog vergunningen geregeld dienen te worden voordat er gegraven mag worden. De aannemer neemt nog contact met je op om een afspraak te plannen zodra dit allemaal rond is. Zodra het probleem is opgelost regel ik graag een compensatie voor je zoals aangegeven.
Als je een bericht stuurt onder dit topic op het moment van oplossen regel ik dit meteen. Mocht je in tussentijd nog vragen hebben, schroom dan niet om dit ook te laten weten. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Dit zijn de storingen van week 13:

29mrt 13.10+13.35-15.05+16.05+20.27-22.20+22.52 tot 30mrt 00.21+00.30-0113+13.51-14.12+18.37-18.51+18.58+19.48-20.30+21.41+22.25/31mrt 13.00-14.00+14.10-14.25+20.21-21.45/1apr 13.38-13.46+19.40/2apr 00.10/3apr+4apr geen storingen.

Samenvattend, deze week heel veel storingen gehad; tot volgende week.

Gr.

TM

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi chullotm, 

Helaas heb ik vanuit deze kant nog geen updates, ik duim met je mee dat hier snel verandering in komt. 

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Dit zijn de storingen van week 14:

5+7+8+10 april geen storingen/6apr 05.30 - 07.15/9apr 06.33/11apr om 04.35 uur.

Hopenlijk blijft het bewolkt de komende week of tot de leidingen vervangen zijn, hoelang het ook mogen duren!

Gr.

TM

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor het doorsturen, @chullotm
Ik zie dat we nog steeds op toestemming wachten van Woonbron. 
Situatie is dus onveranderd 😞

chullotm
Topicstarter
Level 3
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Dit zijn de storingen van week 15:

13+14+15 april geen storingen/12 apr om 09.45/16 apr 13.03-13.55/17 apr 12.35-23.59 !!!/18 apr 05.40-13.55 !!!+21.35-21.55+22.10-23.40 uur.

Nu dat er veel zonnige dagen aankomen is het nauwelijks uit te houden, vooral op dagen wanneer de modem tussen de 8 en 11 uur achterelkaar het niet doet. Afijn jullie kennen het riddeltje al, geen internet, wifi, on demand, vaste telefoon...niets doet het als er via de aop geen signaal wordt overgebracht naar de modem.

Dit is echt een drama want ik ben degehele dag thuis omdat ik al jaren afgekeurd ben dus...tja jullie begrijpen het wel neem ik aan.

Tot volgende week.

Gr.

TM  

Uitgelicht topic