Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
J0ramsterdam
Level 3

MS Teams verbinding hapert

Hallo,

Ik woon in een nieuwbouw appartement en heb een Smart Wifi modem waar ik een kleine meter vandaan zit met mijn laptop. In de woonkamer hem ik een Smart Wifi Pod om ook daar een goede wifiverbinding te hebben.

 

Wanneer ik op mijn laptop zit en een internet speed test doe zit die meestal rond de 300mbs, de internetsnelheid lijkt dus prima. Echter ervaar ik meerdere keren per dag dat tijdens teams gesprekken even het beeld vast loopt of het geluid wegvalt. Bij mijn ouders (ook Ziggo) heb ik dit met dezelfde laptop nooit. Tijdens een testje zag ik dat ook mijn verbinding soms even lijkt weg te vallen:

J0ramsterdam_0-1649765482329.png

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want dit is tijdens mijn werk heel erg vervelend.

 

In mijn Router kon ik de volgende gegevens vinden:

J0ramsterdam_2-1649765797258.pngJ0ramsterdam_3-1649765817920.pngJ0ramsterdam_4-1649765846112.png

Mijn aansluiting ziet er zo uit, waar 1 kabel direct naar mijn modem gaat en de andere naar mijn mediabox bij de TV. 

J0ramsterdam_1-1649765545891.jpeg

 

Alvast bedankt voor het meedenken! 🙂

 

0 Kudos
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb het topic bij het moderatie-team aangemeld voor vervolgstappen.

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@J0ramsterdam Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en het valt mij op dat het signaal op de upstream aan de hoge kant is. Daarnaast zie ik ook enige ruis op o.a. de upstream terug. Gezien het feit dat je aan de hand van de hier gegeven adviezen al de binnenhuisinstallatie hebt nagelopen, lijkt het mij verstandig dat er een netwerkmonteur langskomt om het aansluitpunt en het signaal vanaf de eindversterker eens grondig onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak voor je ingepland op donderdag 28 april 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn ?

0 Kudos
J0ramsterdam
Level 3
Topicstarter

Bedankt dat is heel fijn!

Ik hoop dat de monteur het probleem kan vinden 🙂

Ik zal zorgen dat ik thuis ben en zal jullie op de hoogte houden! 🙂

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@J0ramsterdam Heel graag gedaan! Ik heb er alle vertrouwen in dat de monteur er verder uitkomt. We houden even contact via dit topic en wachten je terugkoppeling na het monteursbezoek even af.

0 Kudos
J0ramsterdam
Level 3
Topicstarter

Hi, de monteur is vanmorgen langsgekomen en heeft geconstateerd dat bij binnenkomst het signaal in orde is. Verder nu geen problemen kunnen ontdekken met het singaal. Vorige week zijn er in mijn wijk werkzaamheden geweest aan het ziggonetwerk. Wellicht dat dit iets opgelost heeft..

 

Tot nu toe het probleem niet meer ervaren. Ik ga het in de gaten houden en hoop dat het nu weer stabiel blijft werken!

 

Bedankt voor jullie hulp allemaal! 🙂

0 Kudos
Ga naar reactie
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@J0amsterdam Hartelijk dank voor je bericht! Fijn om te lezen dat je eerste bevindingen postitief zijn. Laten we inderdaad nog even de vinger aan de pols houden en dit topic eerst nog even openhouden. Kun je anders in de loop van komende week opnieuw je bevindingen delen? Dan kunnen we tegen die tijd besluiten of dit topic als zijnde opgelost beschouwd kan worden.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hoe is het gegaan de afgelopen weken, @J0ramsterdam

0 Kudos