Hallo,
Ik woon in een nieuwbouw appartement en heb een Smart Wifi modem waar ik een kleine meter vandaan zit met mijn laptop. In de woonkamer hem ik een Smart Wifi Pod om ook daar een goede wifiverbinding te hebben.
Wanneer ik op mijn laptop zit en een internet speed test doe zit die meestal rond de 300mbs, de internetsnelheid lijkt dus prima. Echter ervaar ik meerdere keren per dag dat tijdens teams gesprekken even het beeld vast loopt of het geluid wegvalt. Bij mijn ouders (ook Ziggo) heb ik dit met dezelfde laptop nooit. Tijdens een testje zag ik dat ook mijn verbinding soms even lijkt weg te vallen:
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want dit is tijdens mijn werk heel erg vervelend.
In mijn Router kon ik de volgende gegevens vinden:
Mijn aansluiting ziet er zo uit, waar 1 kabel direct naar mijn modem gaat en de andere naar mijn mediabox bij de TV.
Alvast bedankt voor het meedenken! 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi, de monteur is vanmorgen langsgekomen en heeft geconstateerd dat bij binnenkomst het signaal in orde is. Verder nu geen problemen kunnen ontdekken met het singaal. Vorige week zijn er in mijn wijk werkzaamheden geweest aan het ziggonetwerk. Wellicht dat dit iets opgelost heeft..
Tot nu toe het probleem niet meer ervaren. Ik ga het in de gaten houden en hoop dat het nu weer stabiel blijft werken!
Bedankt voor jullie hulp allemaal! 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de downstream is een lichte ruis aanwezig, in de upstream is het vermogen vrij hoog.
Zou je het kapje van de splitter (POA-01-B) willen verwijderen volgens deze instructies? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Tenslotte zie ik dat de gele UTP-kabels die op de patchpoorten zijn aangesloten meerdere keren gedraaid en geknikt zijn, daardoor kunnen ze beschadigd zijn/raken.
EDIT:
Rechts van het tabblad met de upstream waarden, vind je de netwerkhistorie. Zou je die volledig willen plaatsen?
@tobiastheebe was me net voor.🙂
Het lijkt erop alsof er wat lichte ruis op de lijn is. Ook de hoge ping tijden van gemiddeld 50ms zouden eigenlijk maximaal rond de 25 uit moeten komen.
Ik zie ook veel T3 time outs op de upstream.
Met de AOP is niks mis die is nieuw. Zou je toevallig even het modem rechtstreeks in de AOP willen steken? Misschien dat dit iets meer opheldering geeft.
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik heb als eerste het kapje van de splitter verwijderd en beide kabels teruggedaan in de splitter. Daarna de router opnieuw opgestart.
Hierbij zoals gevraagd een overzicht van de netwerkhistorie:
Vervolgens heb ik opnieuw de overzichtjes gemaakt vanuit mijn router:
De waardes op deze afbeeldingen zeggen mij niet veel.. 🙂
Kunnen jullie zien of de situatie nu verbeterd is? Of zal ik alsnog eens proberen om het modem direct op het AOP aan te sluiten?
Een sporadische T3 timeout mag niet voor merkbare problemen zorgen. Aan de log zie ik echter dat deze met regelmaat voorkwamen. Het modem is te kort online om nu al te bepalen of er verbetering zichtbaar is, misschien kun je aan het einde van de avond nog eens de gegevens plaatsen?
Je kunt de stabiliteit van de internetverbinding in de gaten houden. Verder kun je de stabiliteit vergelijken tussen ethernet en Wi-Fi, als jouw laptop die mogelijk heeft. Mochten de problemen aanhouden, dan kun je ook nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten.
Top bedankt weer voor het meedenken!
Vanmorgen weer veel problemen gehad met mijn teams vergaderingen helaas..
Geluid viel weg regelmatig en het beeld haperde ook steeds.
Hierbij nog eens het overzicht, kunnen jullie deze problemen ook nog steeds terugzien in onderstaande gegevens?
Wat zou ik nog kunnen doen om dit probleem op te lossen?
Bedankt alvast voor het meedenken! 🙂
Welke mediabox gebruik je voor tv kijken?
Ik gebruik de Mediabox NEXT voor TV kijken.
Daar tot op heden geen problemen mee ervaren!
Wel zag ik nog een onderbreking tijdens een ping test:
Ook nu weer tijdens teams vergaderingen regelmatig haperingen 😞
Ik heb het issue voorgelegd aan het moderatie-team met verzoek de verbinding te monitoren.
Hallo @J0ramsterdam , wat irritant dat je tegen dit probleem aanloopt. Zo te zien krijg je al heel veel hulp van onze Community leden. Dat is altijd fijn.
Op hun verzoek heb ik de verbinding op afstand in het netwerk gecontroleerd. Op een paar schommelingen na, ziet het signaal er wel goed uit. Deze blijft voor zover ik kan zien, wel binnen de marges.
De gedeelde resultaten, zijn dat de resultaten terwijl de laptop wat langer rechtstreeks op de hoofdaansluiting was aangesloten?
Bedankt voor het doorgeven en meekijken allemaal! 🙂
Dat is vreemd, omdat ik toch nog issues blijf ervaren tijdens Teams..
Vanmorgen haperde hij veel, maar nu gedurende de dag lijkt hij wel weer iets stabieler.
Ik heb wel nog af en toe een hapering en dat is tijdens mijn werk erg vervelend.
De resultaten zijn van de situatie nadat ik het kapje van de splitter heb verwijderd. De router waarmee mijn laptop verbonden is is nu dus niet direct op het AOP aangesloten maar via de splitter zoals op de eerste foto aangegeven. Maar nu zonder kapje 🙂
Is er iets dat we kunnen doen om het schommelen van de verbinding te stabiliseren?
Alvast bedankt voor de moeite 🙂
Vandaag helaas ook weer 3 keer een storing ervaren. Tijdens 1 van de storingen was ik weer een pingtest aan het doen. Dit was om 10:52. Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen!
Zou je een schermprint van de meest recente bladzijde van de netwerkhistorie willen plaatsen? Misschien is daar een melding rond 10.52 uur te zien.
Bedankt voor je reactie!
Hierbij:
Op dat specifieke tijdstip zie ik niets..
Wel zie ik regelmatig T3 foutmeldingen (paar keer per dag).
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen 🙂
15-4-2022 16:26 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; |
15-4-2022 16:24 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
15-4-2022 11:03 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out; |
15-4-2022 11:01 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
15-4-2022 10:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out; |
15-4-2022 10:39 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
15-4-2022 10:15 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC= |
15-4-2022 10:11 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
15-4-2022 07:44 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC= |
15-4-2022 07:23 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src= |
15-4-2022 04:12 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out; |
15-4-2022 04:08 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
14-4-2022 22:51 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out; |
14-4-2022 22:27 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
14-4-2022 22:15 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option; |
14-4-2022 22:05 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
14-4-2022 21:37 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out; |
14-4-2022 21:30 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: |
14-4-2022 19:39 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out; |
14-4-2022 19:30 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet |
Elke 3 uren 1 T3 error, kan je negeren. Dat is een teken dat na een aantal ranging requests geen respons werd ontvangen van de CMTS en leidt niet tot (kortstondige) onderbreking van het dataverkeer.
De illegal packets hebben betrekking op de firewall van het modem.
Kortom, het log laat geen aanwijzing zien voor het ondervonden haperen. Raadselachtig.
Ah dat is vreemd zeg..
Want wanneer ik een hapering heb met teams zie ik het namelijk ook terug in mijn ping test. (Time-out of zeer lange ontvangsttijd). Ik heb er niet heel veel verstand van maar mijn conclusie was dat er dan wel iets mis zit in de verbinding.
Welke stappen zou ik nog kunnen nemen om dit te verbeteren of verder te onderzoeken?
Een hapering in Teams. Kun je dat meer uitgebreid omschrijven? Wat gebeurt er precies?
Goedemorgen @J0ramsterdam ,
Heb je de vraag van @KBX458 gezien? Onze Community leden zijn erg nieuwsgierig naar een uitgebreide omschrijving zodat ze je hiermee kunnen helpen.
Hi, sorry voor de late reactie!
Ik was de afgelopen dagen niet thuis.
De problemen die ik dan ervaar zijn dat het geluid soms deels wegvalt, of de video gaat haperen.
Soms wordt de videokwaliteit bij mij tijdelijk ook heel slecht, terwijl de andere personen in de call elkaar dan wel scherp kunnen zien.
Altijd als ik een speedtest doe zit de snelheid ook goed, dus dat lijkt hier volgens mij niet mee te maken te hebben..
Dat wegvallen van teams is natuurlijk erg vervelend wanneer ik in vergaderingen zit voor werk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.