Hallo,
Ik woon in een nieuwbouw appartement en heb een Smart Wifi modem waar ik een kleine meter vandaan zit met mijn laptop. In de woonkamer hem ik een Smart Wifi Pod om ook daar een goede wifiverbinding te hebben.
Wanneer ik op mijn laptop zit en een internet speed test doe zit die meestal rond de 300mbs, de internetsnelheid lijkt dus prima. Echter ervaar ik meerdere keren per dag dat tijdens teams gesprekken even het beeld vast loopt of het geluid wegvalt. Bij mijn ouders (ook Ziggo) heb ik dit met dezelfde laptop nooit. Tijdens een testje zag ik dat ook mijn verbinding soms even lijkt weg te vallen:
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want dit is tijdens mijn werk heel erg vervelend.
In mijn Router kon ik de volgende gegevens vinden:
Mijn aansluiting ziet er zo uit, waar 1 kabel direct naar mijn modem gaat en de andere naar mijn mediabox bij de TV.
Alvast bedankt voor het meedenken! 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb het topic bij het moderatie-team aangemeld voor vervolgstappen.
@J0ramsterdam Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en het valt mij op dat het signaal op de upstream aan de hoge kant is. Daarnaast zie ik ook enige ruis op o.a. de upstream terug. Gezien het feit dat je aan de hand van de hier gegeven adviezen al de binnenhuisinstallatie hebt nagelopen, lijkt het mij verstandig dat er een netwerkmonteur langskomt om het aansluitpunt en het signaal vanaf de eindversterker eens grondig onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak voor je ingepland op donderdag 28 april 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn ?
Bedankt dat is heel fijn!
Ik hoop dat de monteur het probleem kan vinden 🙂
Ik zal zorgen dat ik thuis ben en zal jullie op de hoogte houden! 🙂
@J0ramsterdam Heel graag gedaan! Ik heb er alle vertrouwen in dat de monteur er verder uitkomt. We houden even contact via dit topic en wachten je terugkoppeling na het monteursbezoek even af.
Hi, de monteur is vanmorgen langsgekomen en heeft geconstateerd dat bij binnenkomst het signaal in orde is. Verder nu geen problemen kunnen ontdekken met het singaal. Vorige week zijn er in mijn wijk werkzaamheden geweest aan het ziggonetwerk. Wellicht dat dit iets opgelost heeft..
Tot nu toe het probleem niet meer ervaren. Ik ga het in de gaten houden en hoop dat het nu weer stabiel blijft werken!
Bedankt voor jullie hulp allemaal! 🙂
@J0amsterdam Hartelijk dank voor je bericht! Fijn om te lezen dat je eerste bevindingen postitief zijn. Laten we inderdaad nog even de vinger aan de pols houden en dit topic eerst nog even openhouden. Kun je anders in de loop van komende week opnieuw je bevindingen delen? Dan kunnen we tegen die tijd besluiten of dit topic als zijnde opgelost beschouwd kan worden.
Hoe is het gegaan de afgelopen weken, @J0ramsterdam ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.