Goedendag @tobiastheebe @bertus12 ,
Kleine statusupdate, de Ziggo monteur is vandaag langs geweest (deze keer een andere dan van een maand geleden, maar had er wel veel verstand van). Hij kon niks concreet vinden dus dat was jammer, AOP en koppelstuk ev zijn vervangen. Helaas al vrij snel de MDD errors (ook al ging het paar uur goed). De monteur wist mij te vertellen dat die graag nog een aderen test had willen uitvoeren, daarvoor had die een extra collega bij mij op locatie nodig dus dat ging niet door. De test was namelijk de kabel aan kant ev en AOP tegelijkertijd “pulsen”, zo kon hij “losliggende metalen” in de kabel traceren.
Ik zat nog te denken. Mij was het duidelijk dat de chipset van de Fritzbox en het ziggo modem beiden van dezelfde fabrikant komen (intel puma series), wellicht is het een optie dat er een modem met een broadcom chipset wordt getest, weet niet of dat überhaupt een verschil kan maken?
Ps "De F/IEC-verloopstekker + IEC/F-kabel vervangen door een F/F-kabel is meer cosmetisch." Deze switch is nu ook gebeurd.
Hierbij ook wat extra screenshots betreft gegevens modem, graag hoor ik of dezelfde ruis nog aanwezig is:
Mvg,
Laurens